Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z
Ultimul oraş traversat
Am parcurs până acum
Consum mediu până acum
CHIŞINĂU
7200 km
6.5 l/100 km
Relatăm LIVE jurnalul de bord al expediţiei şi evenimentele de pe traseu:
Acum 85178 ore:
Totul a început pe la mijlocul lunii mai, de îndată ce redacţia noastră a achiziţionat noul automobil redacţional – noua generaţie Mercedes-Benz C-Class. Se zice că o maşină nouă poate fi simţită ...
Acum 85683 ore:
Emoţiile cursei de 24 de ore de la Le Mans au fost surprinse de obiectivul aparatului foto al redacţiei PiataAuto.md, iar zecile de relatări LIVE realizate v-au transmis, pas cu pas, emoţiile şi evoluţiile dramatice...
Acum 85717 ore:
Povestea din culise a cursei de 24 de ore de la Le Mans, relatată pentru prima dată LIVE în Moldova. Cum a fost totul?...
Acum 85780 ore:
Acum câteva minute cronometrul Rolex de lângă linia de final a circuitului de la Le Mans a arătat exact „00:00:00”, ceea ce înseamnă că cele 24 de ore istovitoare ale cursei s-au scurs. Cine a învins...
Acum 85932 ore:
În acest week-end redacţia PiataAuto.md a revenit acasă la bordul noului Mercedes-Benz C-Class. Am parcurs peste 7,000 km, iar consumul mediu total, cu tot cu porniri de dimineaţă, traversări de zone urbane...
Acum 86028 ore:
Expediţia pasiunii auto a ajuns la un moment frumos şi semnificativ pentru automobilul cu care călătorim. Noul Mercedes-Benz C-Class, la bordul căruia călătorim în întreaga expediţie, a ajuns acolo unde a fost creat, la sediile Daimler din Stuttgart!...
Acum 86073 ore:
După multă muncă în week-end şi câteva noi teste drive realizate în oraşele Germaniei, ieri seară redacţia PiataAuto.md a poposit în Stuttgart la bordul noului Mercedes-Benz C-Class. Am venit acasă la Mercedes-Benz, pentru că cei de la Daimler ne aşteaptă...
Acum 86149 ore:
Mercedes-Benz C-Class urmăreşte întotdeauna şi media consumului din momentul pornirii maşinii, dacă de la ultima oprire au trecut cel puţin 4 ore. Dacă timpul de la ultima oprire e mai mic, atunci...
Acum 86168 ore:
Publicul prezent la eveniment în prima zi a lui a avut ocazia participării la un referendum al inimilor cucerite de maşini, alegând maşina care le-a furat cel mai mult inima. Dar care e părerea Dvs.?...
Acum 86172 ore:
Printre cele mai spectaculoase maşini aduse la Concorso d’Eleganza Villa d’Este, eveniment la care redacţia PiataAuto.md a mers şi a fost unica entitate de presă auto din Moldova, au fost maşinile adevărate de cursă...
Acum 86193 ore:
Şase exemplare speciale Maserati au venit la Concorso d’Eleganza să elogieze gloria celor 100 de ani de istorie Maserati...
Acum 86196 ore:
Istoria auto a cunoscut mai multe modele care nu erau neapărat create pentru competiţii, dar care s-au avântat acolo unde regulamentele mai puţin stricte le-au permis...
Acum 86217 ore:
Concursul de eleganţă de la Villa d’Este e locul în care companiile carosiere sunt elogiate pe baza creaţiilor măreţe, devenite astăzi maşini de epocă. Dar Zagato şi-a zis că se poate şi mai mult de atât şi a creat...
Acum 86220 ore:
Vă spuneam ceva mai devreme că renumitul concurs de eleganţă de la Villa d’Este e un eveniment în care tradiţia frumoasă a trecutului întâmpină şi viziunea de viitor a eleganţei. BMW a adus o asemenea viziune...
Acum 86243 ore:
Expediţia pasiunii auto a redacţiei PiataAuto.md continuă într-un mod superb. Din Italia, de lângă lacul Como, am pornit spre nord-est, în Elveţia, iar în Zurich ne aştepta una din cele mai deosebite...
Acum 86265 ore:
Fie că au probat marea cu degetul şi s-au dovedit a fi un eşec după prima creaţie, fie au fost rodul unor idei obsesive, fie au venit să satisfacă visele unor proprietari generoşi cu fantezii şi pretenţii mari...
Acum 86268 ore:
Există o categorie de maşini care sunt create, parcă, pentru a fi conduse pe drumuri superbe de coastă. Preferabil Coasta de Azur, de prin Saint Tropez în Portofino...
Acum 86281 ore:
La câţiva ani distanţă de sfârşitul celui de-al doilea război mondial industria auto îşi începea revenirea, dar într-o cu totul altă ipostază. Pe de o parte, designul căpăta...
Acum 86283 ore:
Criza de la începutul anilor 30 ai secolului trecut a dictat necesitatea dezvoltării motoarelor mai mici, dar în continuare performante, maşinilor mai uşoare şi mai aerodinamice, iar în rezultat – mai rapide. Concorso d’Eleganza Villa d’Este a...
Acum 86291 ore:
Clocotitorii ani ’20 ai secolului XX... Era prosperităţii nemaivăzute, a răsfăţului ameţitor, era marelui Gatsby – un personaj simbol al...
Acum 86301 ore:
Marca Rolls-Royce şi-a sărbătorit 110 ani istorie la ediţia din acest an a Concorso d’Eleganza Villa d’Este, cu această ocazia fiind expuse mai multe bijuterii de epocă...
Acum 86310 ore:
Vă mai amintiți de recent lansatul BMW M5 „30 Jahre Edition”, lansat pentru a celebra aniversarea a 3 decenii de BMW M5? Ei bine, bavarezii l-au adus şi la Concorso d’Eleganza de Villa d’Este, iar pe lângă el şi toată suita de modele BMW M5...
Acum 86311 ore:
Conceptul reprezintă o decapotabilă creată pe baza noii generaţii MINI, care nu s-a debarasat doar de acoperiş, ci şi de orice urmă de kilogram în plus. Caroseria...
Acum 86336 ore:
În fiecare an, pe la sfârşitul lunii mai, în apropierea minunatului lac Como de la hotarul Italiei şi al Elveţiei, are loc Concorso d’Eleganza Villa d’Este, sau concursul de eleganţă de la vila d’Este. PiataAuto.md va fi unica entitate de presă auto din Moldova care...
Acum 86339 ore:
Ziua de ieri a fost una cu totul specială în expediţia noastră. Am apucat-o spre sudul continentului european, însă la sud de orăşelul în care ne aflam se întinde un lanţ gros şi greu accesibil a Alpilor...
Acum 86365 ore:
Manevrabilitatea, tracţiunea spate şi plăcerea supremă de condus în asemenea peisaje, e tot ce va conta!...
Acum 86394 ore:
Dimineaţa, pe la ora 5, eram în apropierea de hotarul Moldovei şi României, şi făceam plinul la ultima staţie Rompetrol de pe traseul Chişinău-Leuşeni. Consumul mediu pentru primii 102 km parcurşi din expediţie, până la acea staţie, ajunsese la 6.2 litri/100 km...
Acum 86413 ore:
Astăzi dimineaţa devreme redacţia PiataAuto.md a pornit la drum în marea expediţie a pasiunii auto! La bordul noii generaţii Mercedes-Benz C-Class! Abia aşteptăm să cunoaştem maşina în cele mai pitoreşti peisaje ale Europei! Ieri seară, am...
Acum 86483 ore:
Senzaţia primelor zile de experienţă de posesor al unei maşini noi e cea mai specială şi înălţătoare. Simţi un miros plăcut de materiale recent asamblate...
Acum 86508 ore:
Noul nostru automobil redacţional, Mercedes-Benz C-Class, încă mai miroase a creaţie nouă, care a părăsit abia de curând uzina din Bremen, Germania, acolo unde a fost asamblat. Începem să ne cunoaştem tot mai bine şi...
Acum 86603 ore:
Atunci când am testat noua generaţie Mercedes-Benz C-Class, în premieră naţională, am avut una din revelaţiile cele mai profunde de la testele drive din ultimii ani, descoperind un automobil...
Unde se află echipa redacţională acum la bordul noului Mercedes-Benz C-Class, care sunt locaţile traversate, care sunt senzaţiile în călătorii lungi, ce consum mediu înregistrează, ce aventuri întâmpină? Urmăreşte-ne!
Teste drive
(VIDEO) Am explorat şi condus AC 428 Frua Fastback, maşina uitată de cândva, cu un V8 american uriaş sub capotă
Maşina asta e una din cele mai uitate din istorie, dar totodată era una din cele mai exotice şi puternice maşini la care puteai visa la sfârşitul anilor ’60 şi ’70. Îi spune AC 428 Frua Fastback şi e o maşină britanică, produsă de acelaşi mic producător, care a creat legendarul AC Cobra! Vine cu un motor imens V8 sub capotă, iar noi am explorat-o pe viu şi am condus-o în Elveţia, punându-i la treabă uriaşul V8...
(VIDEO) Am explorat şi condus Tatra 613, maşina bizară cu motor V8 răcit cu aer din Cehoslovacia de cândva
În ultimii ani, am publicat aici, pe site, un număr mare de articole despre istoria unor modele Tatra din trecut, atât autoturisme, cât şi camioane, despre ingineria cu totul specială a acestor camioane şi maşini, dar şi despre evoluţia curentă a fabricii care mai produce doar camioane azi. Noi avem o admiraţie specială pentru istoria şi ingineria acestei mărci, dar n-am fi publicat un număr atât de mare de subiecte şi articole dar ele n-ar fi înregistrat recorduri după recorduri de interes din partea cititorilor noştri, care ne motivau să explorăm noi şi noi subiecte. Ei bine, astăzi aceste explorări Tatra din ultimii ani au ajuns şi la un moment de apogeu, în care am mers în Praga, Cehia, pentru a vedea pe viu şi a conduce o Tatra 613 Mi Long Electronic, una din ultimele versiuni ale modelului longeviv 613, şi totodată una din cele mai rare, cu doar 17 exemplare produse în istorie...
(VIDEO) Am explorat pe viu şi condus legendara Lancia Fulvia Coupe 1600 HF
Lancia Fulvia Coupe 1600 HF e modelul legendă în istoria mărcii italiene, care a ajuns să simbolizeze ce însemna o Lancia în anii 70 şi să pună dea start totodată poveştilor glorioase de raliu ale Lancia. Totul a început de la Fulvia Coupe în raliuri pentru Lancia şi abia apoi a urmat Statos, 037 sau Delta HF Integrale. Iar noi am avut ocazia să explorăm pe viu şi să conducem o legendară Lancia Fulvia Coupe 1600 HF în Elveţia...
(VIDEO) Am explorat pe viu NSU Ro 80, maşina germană vizionară de dinainte de Audi, care era şi primul model de serie din lume cu motor Wankel cu 2 rotoare
Dacă acest NSU Ro 80 aminteşte un pic de Audi în siluetă şi design, mai ales frontal, există multe motive pentru care o face, pentru că NSU e una din mărcile ce au fuzionat şi au creat marca Audi pe care o ştim azi, iar acest Ro80 a fost creat şi produs exact în perioada acelei fuziuni. E un model cu design şi mai ales inginerie legendară, pentru că e şi primul model de serie mare din lume, cu motor rotativ Wankel cu 2 rotoare, iar NSU a fost şi primul producător care a lansat, în general, o maşină de producţie cu asemenea motor! Ei bine, de curând am avut ocazia cu totul specială de a cunoaşte şi explora pe viu un legendar NSU Ro80 în Elveţia...
(VIDEO) Am explorat şi condus legendarul Citroen SM, maşina franceză vizionară de acum 50 de ani, cu motor Maserati
Acum câteva săptămâni, scriam într-o relatare că echipa noastră mersese în Elveţia, iar acolo am putut explora îndeaproape câteva dintre cele mai speciale maşini din câte s-au produs vreodată, şi promiteam materiale speciale. Ei bine, astăzi primul material special e aici şi e unul în care am explorat şi condus legendarul Citroen SM, maşina franceză bizară şi vizionară de acum 50 de ani, care avea motor Maserati sub capotă...
(VIDEO) Test drive cu noul BMW i7, modelul electric care ia rolul lui Seria 7 în zilele noastre
BMW are o nouă generaţie a limuzinei sale de top, doar că de această dată, în momentul lansării, germanii au anunţat că într-o mare parte a lumii va exista doar un BMW i7 electric drept succesor pentru Seria 7, fără vreo versiune cu motor cu ardere internă. Unele regiuni aveau să primească şi motorizări obişnuite, apoi au apărut şi plug-in hibrizi, dar esenţa rămâne una intrigantă — dacă i7 a fost creat pentru a fi un succesor deplin pentru Seria 7, înseamnă că miza trebuie să fi fost uriaşă. Şi avem două mare întrebări: cât de bun este acest model în rolul de continuator al lui Seria 7 şi cât de bun o fi ca automobil electric, într-o lume în care competiţia printre electricele de top e acerbă...
(VIDEO) Am testat Alpina XB7 în Moldova, SUV-ul de 621 CP, care costă 225 mii euro
Ceva timp în urmă, publicam o ştire despre primul exemplar Alpina XB7 importat în Moldova, şi promiteam să-l testăm. De fapt, este şi primul exemplar Alpina importat vreodată ca şi automobil nou în Moldova, or abia de curând, de când Alpina a fost cumpărată de BMW Group la nivel internaţional, modelele Alpina pot fi cumpărate în showroom-uri BMW. Ei bine, am testat acest unic Alpina XB7 în Moldova, SUV-ul de 621 CP, care costă mai mult decât am fi aşteptat, tocmai 225 mii euro...
Test drive cu noua Mazda CX-60, SUV-ul nipon care a sfidat tendinţele şi a ales ingineria consistentă, la preţ exorbitant
Aproape că ne-am obişnuit să auzim cu fiecare nou model lansat al unui producător că motorul a devenit mai mic, că se mai renunţă la un ingredient important din ingineria lui, că se reduce numărul cilindrilor, că se trece la platforme mai simple şi uniformizate, că tot ceea ce mai contează într-o maşină e să aibă multimedia mare şi frumoasă. În toate tendinţele astea aproape universale, au venit cei de la Mazda şi au anunţat că ei dezvoltă o platformă nouă pentru Mazda 6 şi SUV-ul derivat, Mazda CX-60. Eram, deci, foarte nerăbdător să conduc noua Mazda CX-60, să văd cât de consistentă e în senzaţii de viaţă reală toată această abordare neobişnuită a inginerilor...
Test drive cu Nissan Qashqai e-Power, maşina cu motor electric, dar cu generator la bord, ca o locomotivă
Nissan are o nouă o generaţie de Qashqai, care nu face decât să continue ideea precedentelor generaţii, în esenţă. Doar că acum segmentul acestor SUV-uri e foarte aglomerat, cu modele foarte interesante, iar astfel Qashqai nu mai străluceşte atât de intens printre ele. Era nevoie de un element distinctiv, care să devină definitoriu din start, dar care să nu pară mai puţin practic. Şi atunci cei de la Nissan au lansat sistemul de propulsie e-Power pe acest nou Qashqai, care vrea foarte mult să fie numit unul cu propulsie electrică, dar care îşi ia efectiv energia dintr-un generator electric, pe benzină, pe care-l poartă la bord. Sună bizar şi foarte diferit de ce fac ceilalţi producători, tocmai de asta ne-a fost interesant să testăm un asemenea Qashqai e-Power în Moldova, vreme de 4 zile, care să înţelegem mai bine şi cum funcţionează, şi care e consumul, şi cum e în exploatare un asemenea sistem...
Test drive cu Geely Tugella, SUV-ul chinezesc cu motor şi platformă de Volvo
Geely era cândva, demult, o marcă chinezească ce-ţi trezea mai mult compasiune şi milă pentru modelele pe care le producea. Azi Geely e un adevărat grup auto, care deţine nu doar marca Geely, ci şi Volvo, Polestar, Lunk&Co, Lotus şi alte câteva companii din lumea auto. Iar deţinerea celor de la Volvo s-a materializat inevitabil în experienţă uriaşă preluată de la suedezi, pe toate planurile, iar acum şi în modele care împart platforme tehnice comune şi aceleaşi motoare. Geey Tugella, modelul pe care-l testăm azi, e exact un asemenea model şi l-am testat de curând în Moldova...
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!