Distanţa parcursă de maşina expediţională până acum:
9,680 km
Ultima localitate traversată:
Chişinău, Moldova
» Vezi întreg traseul expediţiei şi toate relatările fantastice
Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z
Relatăm LIVE, fiecare nou moment intrigant al expediţiei:
Acum 79700 ore:
După o mega-expediţie de 13,500 km la bordul acestei maşini, putem să vă aducem poate cea mai consistentă şi avizată relatare despre ce înseamnă, de fapt, BMW Seria 2 Active Tourer!...
Acum 80898 ore:
Expediţia fantastică din Moldova spre Laponia şi la capătul pământului a fost relatată live de redacţia PiataAuto.md, direct din locurile magnifice ale geografiei terestre în care am reuşit să ajungem. Vă promiteam, însă, că vom mai şi filma cele mai intrigante momente prin care vom trece, iar astăzi...
Acum 81239 ore:
Atunci când vă anunţam că eram în plină etapă de colectare a scrisorilor şi desenelor de la toţi copiii din Moldova, pentru a i le livra direct lui Moş Crăciun în Laponia, partenerii noştri de la centrul outdoor „X-Style” au mers tocmai în Ceadîr-Lunga...
Acum 81352 ore:
O misiune extrem de importantă a întregului proiect expediţional a însemnat aducerea zâmbetelor şi pe feţele copiilor defavorizaţi de soartă. Şi dacă tot Moş Crăciun era pe plaiurile Moldovei, am pornit şi spre Străşeni cu el la bordul BMW-ului expediţional...
Acum 81410 ore:
Către ora 10:30 showroom-ul BMW devenise neîncăpător de mulţimea de copii şi părinţi care au venit la petrecerea de Crăciun! Afară maşinile aduceau noi şi noi pici cu familii, taxiurile lăsau pasagerii fericiţi la uşa showroom-ului, iar...
Acum 81482 ore:
Cum e să faci 2,650 km în doar 36-40 de ore? Solicitant, dar realizabil, veţi spune, dacă vă veţi imagina autostrăzile germane de mare viteză. Dar la capătul pământului nu există autostrăzi, pentru că şi densitatea populaţiei e prea mică, iar 2,650 de kilometri făcuţi acolo înseamnă...
Acum 81541 ore:
Ieri a fost o zi dificilă pentru expediţia noastră. Dar astăzi dimineaţă, la 7:00, eram deja în pregătiri pentru a porni într-o nouă tentativă de a ajunge la capătul pământului!...
Acum 81564 ore:
În dimineaţă zilei de luni, ne trezeam bine dispuşi, motivaţi de gândul că ne mai despart doar vreo 150 de kilometri de Nordkapp – sau Capul de Nord, cel mai nordic punct al continentului european, acolo unde vrem să ajungem cu primul BMW cu tracţiune faţă din istorie...
Acum 81590 ore:
Ţara lui Moş Crăciun se află la Cercul Polar, dar dincolo de linia Cercului se întind ţinuturi enigmatice, învăluite tot mai mult de beznă, geruri şi drumuri grele! Noi vrem să le cucerim cu BMW Seria 2 Active Tourer, primul BMW cu tracţiune faţă din istoria mărcii!...
Acum 81626 ore:
Doamnelor şi domnilor, dragi copii, echipa expediţiei fantastice de Crăciun din Moldova până în Laponia şi la capătul pământului a ajuns acasă la Moş Crăciun, în Laponia, şi i-a livrat mulţimea de scrisori şi desene, colectate de la copiii din toată Moldova! Momentul magic a sosit!...
Acum 81649 ore:
Iată-ne ajunşi în Laponia, ţara lui Moş Crăciun, după un drum lung, de aproape 3,500 km parcurşi! Scrisorile şi desenele tuturor copiilor din Moldova au ajuns în siguranţă aici, iar marea livrare e...
Acum 81674 ore:
Expediţia magică de Crăciun din Moldova spre Laponia şi la capătul pământului este tot mai aproape de ţinuturile polare şi tot mai aproape de momentul în care îi vom face marea vizită adevăratului Moş Crăciun, pentru a-i livra scrisorile şi desenele copiilor din Moldova, pregătite pentru Moş!...
Acum 81695 ore:
Doamnelor şi domnilor, dragi copii care aţi desenat sau scris un răvaş pentru Moş Crăciun – avem o veste bună! Maşina expediţională – BMW Seria 2 Active Tourer 225i – înaintează hotărât în minunata expediţie din Moldova spre Laponia, ţara lui Moş Crăciun, şi spre capătul pământului! De astăzi...
Acum 81720 ore:
Din Moldova am pornit cu portbagajul plin de scrisori, toate scrisorile sau desenele copiilor Dvs. fiind depozitate în siguranţă la bordul maşinii expediţionale. Ştiţi că anul acesta traseul expediţiei noastre...
Acum 81766 ore:
Cu doar câteva minute în urmă, dragii noştri, am pornit marea în expediţie de Crăciun, din Moldova spre Laponia şi la capătul pământului! Anul ăsta numărul total al scrisorilor este de-a dreptul imens, iar noi le-am pus cu grijă în portbagajul maşinii şi am...
Acum 81767 ore:
Deci, suntem gata de cea mai mare aventură! Toate scrisorile sunt la bord! Iar astăzi, foarte curând...
Acum 81818 ore:
Dragii noştri, expediţia este tot mai aproape de marele start! Aseară târziu am urcat la bordul unui avion pentru a merge să aducem maşina expediţională în Moldova! Astăzi-noapte am poposit în Germania, la sediul BMW Group şi în scurt timp vom...
Acum 81834 ore:
Startul expediţiei fantastice în ţara lui Moş Crăciun şi la capătul pământului este foarte aproape! Primim zeci de scrisori şi desene de la copiii din Moldova în punctele de colectare, iar de astăzi până sâmbăta seara, un nou punct de colectare a scrisorilor şi desenelor pentru Moş Crăciun este deschis în hzpermarket Nr1!...
Acum 81841 ore:
A mai rămas puţin timp până la startul marii expediţii PiataAuto.md din Moldova spre Laponia şi... la capătul pământului şi, deoarece în acest an vom ajunge în zone extreme ale geografiei planetare, pregătirile pentru expediţie sunt cu totul speciale!...
Acum 81854 ore:
Povestea expediţiei fantastice din Moldova spre Laponia şi capătul pământului a avut astăzi un capitol de-a dreptul înălţător. Redacţia PiataAuto.md a vizitat prima casă de copii orfani şi rămaşi fără îngrijirea părinţilor, de unde am primit sute de scrisori şi desene pentru Moş Crăciun...
Acum 81880 ore:
Expediţia fantastică de Crărciun din Moldova spre Laponia şi la capătul pământului îşi ia startul spre minunatul traseu duminică, 30 noiembrie, iar asta înseamnă că mai sunt câteva zile bune în care ne poţi aduce scrisoarea şi desenul copilului tău pentru Moş Crăciun...
Acum 81905 ore:
Deci, dragii, noştri, de câteva zile bune vă tot spunem că mergem într-o superbă expediţie din Moldova spre ţara lui Moş Crăciun, apoi la „capătul pământului”, dar ce-o fi „capătul pământului” de fapt? Care e traseul minunatei expediţiei, traseu care va însuma în jur de 10 mii de kilometri? Astăzi vă spunem...
Acum 81913 ore:
Povestea frumoasei expediţii de Crăciun din Moldova spre Laponia şi până la „capătul pământului” ia o evoluţie sonoră! Vom fi prezenţi în casele şi maşinile Dvs. şi pe undele sonore, pentru că expediţia se va auzi şi la radio! Pe 100.9 FM, la Kiss FM Chişinău...
Acum 81935 ore:
Ne-am gândit să vă spunem mai multe despre maşina expediţională cu care urmează să plecăm în cea mai specială misiune a anului!...
Acum 81982 ore:
E vineri şi iarna ne bate la prag deja... Ploaia de afară are toate şansele să se transforme în ninsoare, iar în week-end-ul care urmează noi te îndemnăm să faci un lucru minunat: să-i povesteşti copilului tău despre magnifica expediţie de Crăciun, care va porni din Moldova spre...
Acum 82009 ore:
Se întâmplă din nou, doamnelor şi domnilor, şi dragi copii ai Moldovei! Însă în acest an expediţia va cunoaşte culmi inimaginabile! Aşteptăm scrisorile şi desenele copiilor Dvs!
Nu mergem în ţara lui Moş Crăciun într-un mod predictibil, cu un oarecare SUV cu tracţiune integrală! Mergem cu cel mai familist model BMW – noul BMW Seria 2 Active Tourer, care este şi primul model din istoria mărcii BMW, echipat cu tracţiune pe puntea faţă! Apoi familistul BMW cu tracţiune faţă merge până la capătul pământului, în cel mai nordic punct al Europei, aproape de Polul Nord, la 700 km dincolo de linia Cercului Polar! Aici ne referim la propriu, la „capătul pământului”, adică Nordkapp, sau Capul de Nord – extremitatea geografică a continentului european! Acolo unde zăpada e regină, iar iarnă e o continuă noapte polară cu auroră boreală! Şi toate astea cu primul BMW cu tracţiune faţă! Iar înapoi, traversând partea vestică a peninsulei Scandinave, îl aducem pe Moş Crăciun în Moldova, pentru a bucura cât mai mulţi copii ai Moldovei!
Unde se află echipa expediţională acum?
Teste drive
(VIDEO) Am explorat şi condus AC 428 Frua Fastback, maşina uitată de cândva, cu un V8 american uriaş sub capotă
Maşina asta e una din cele mai uitate din istorie, dar totodată era una din cele mai exotice şi puternice maşini la care puteai visa la sfârşitul anilor ’60 şi ’70. Îi spune AC 428 Frua Fastback şi e o maşină britanică, produsă de acelaşi mic producător, care a creat legendarul AC Cobra! Vine cu un motor imens V8 sub capotă, iar noi am explorat-o pe viu şi am condus-o în Elveţia, punându-i la treabă uriaşul V8...
(VIDEO) Am explorat şi condus Tatra 613, maşina bizară cu motor V8 răcit cu aer din Cehoslovacia de cândva
În ultimii ani, am publicat aici, pe site, un număr mare de articole despre istoria unor modele Tatra din trecut, atât autoturisme, cât şi camioane, despre ingineria cu totul specială a acestor camioane şi maşini, dar şi despre evoluţia curentă a fabricii care mai produce doar camioane azi. Noi avem o admiraţie specială pentru istoria şi ingineria acestei mărci, dar n-am fi publicat un număr atât de mare de subiecte şi articole dar ele n-ar fi înregistrat recorduri după recorduri de interes din partea cititorilor noştri, care ne motivau să explorăm noi şi noi subiecte. Ei bine, astăzi aceste explorări Tatra din ultimii ani au ajuns şi la un moment de apogeu, în care am mers în Praga, Cehia, pentru a vedea pe viu şi a conduce o Tatra 613 Mi Long Electronic, una din ultimele versiuni ale modelului longeviv 613, şi totodată una din cele mai rare, cu doar 17 exemplare produse în istorie...
(VIDEO) Am explorat pe viu şi condus legendara Lancia Fulvia Coupe 1600 HF
Lancia Fulvia Coupe 1600 HF e modelul legendă în istoria mărcii italiene, care a ajuns să simbolizeze ce însemna o Lancia în anii 70 şi să pună dea start totodată poveştilor glorioase de raliu ale Lancia. Totul a început de la Fulvia Coupe în raliuri pentru Lancia şi abia apoi a urmat Statos, 037 sau Delta HF Integrale. Iar noi am avut ocazia să explorăm pe viu şi să conducem o legendară Lancia Fulvia Coupe 1600 HF în Elveţia...
(VIDEO) Am explorat pe viu NSU Ro 80, maşina germană vizionară de dinainte de Audi, care era şi primul model de serie din lume cu motor Wankel cu 2 rotoare
Dacă acest NSU Ro 80 aminteşte un pic de Audi în siluetă şi design, mai ales frontal, există multe motive pentru care o face, pentru că NSU e una din mărcile ce au fuzionat şi au creat marca Audi pe care o ştim azi, iar acest Ro80 a fost creat şi produs exact în perioada acelei fuziuni. E un model cu design şi mai ales inginerie legendară, pentru că e şi primul model de serie mare din lume, cu motor rotativ Wankel cu 2 rotoare, iar NSU a fost şi primul producător care a lansat, în general, o maşină de producţie cu asemenea motor! Ei bine, de curând am avut ocazia cu totul specială de a cunoaşte şi explora pe viu un legendar NSU Ro80 în Elveţia...
(VIDEO) Am explorat şi condus legendarul Citroen SM, maşina franceză vizionară de acum 50 de ani, cu motor Maserati
Acum câteva săptămâni, scriam într-o relatare că echipa noastră mersese în Elveţia, iar acolo am putut explora îndeaproape câteva dintre cele mai speciale maşini din câte s-au produs vreodată, şi promiteam materiale speciale. Ei bine, astăzi primul material special e aici şi e unul în care am explorat şi condus legendarul Citroen SM, maşina franceză bizară şi vizionară de acum 50 de ani, care avea motor Maserati sub capotă...
(VIDEO) Test drive cu noul BMW i7, modelul electric care ia rolul lui Seria 7 în zilele noastre
BMW are o nouă generaţie a limuzinei sale de top, doar că de această dată, în momentul lansării, germanii au anunţat că într-o mare parte a lumii va exista doar un BMW i7 electric drept succesor pentru Seria 7, fără vreo versiune cu motor cu ardere internă. Unele regiuni aveau să primească şi motorizări obişnuite, apoi au apărut şi plug-in hibrizi, dar esenţa rămâne una intrigantă — dacă i7 a fost creat pentru a fi un succesor deplin pentru Seria 7, înseamnă că miza trebuie să fi fost uriaşă. Şi avem două mare întrebări: cât de bun este acest model în rolul de continuator al lui Seria 7 şi cât de bun o fi ca automobil electric, într-o lume în care competiţia printre electricele de top e acerbă...
(VIDEO) Am testat Alpina XB7 în Moldova, SUV-ul de 621 CP, care costă 225 mii euro
Ceva timp în urmă, publicam o ştire despre primul exemplar Alpina XB7 importat în Moldova, şi promiteam să-l testăm. De fapt, este şi primul exemplar Alpina importat vreodată ca şi automobil nou în Moldova, or abia de curând, de când Alpina a fost cumpărată de BMW Group la nivel internaţional, modelele Alpina pot fi cumpărate în showroom-uri BMW. Ei bine, am testat acest unic Alpina XB7 în Moldova, SUV-ul de 621 CP, care costă mai mult decât am fi aşteptat, tocmai 225 mii euro...
Test drive cu noua Mazda CX-60, SUV-ul nipon care a sfidat tendinţele şi a ales ingineria consistentă, la preţ exorbitant
Aproape că ne-am obişnuit să auzim cu fiecare nou model lansat al unui producător că motorul a devenit mai mic, că se mai renunţă la un ingredient important din ingineria lui, că se reduce numărul cilindrilor, că se trece la platforme mai simple şi uniformizate, că tot ceea ce mai contează într-o maşină e să aibă multimedia mare şi frumoasă. În toate tendinţele astea aproape universale, au venit cei de la Mazda şi au anunţat că ei dezvoltă o platformă nouă pentru Mazda 6 şi SUV-ul derivat, Mazda CX-60. Eram, deci, foarte nerăbdător să conduc noua Mazda CX-60, să văd cât de consistentă e în senzaţii de viaţă reală toată această abordare neobişnuită a inginerilor...
Test drive cu Nissan Qashqai e-Power, maşina cu motor electric, dar cu generator la bord, ca o locomotivă
Nissan are o nouă o generaţie de Qashqai, care nu face decât să continue ideea precedentelor generaţii, în esenţă. Doar că acum segmentul acestor SUV-uri e foarte aglomerat, cu modele foarte interesante, iar astfel Qashqai nu mai străluceşte atât de intens printre ele. Era nevoie de un element distinctiv, care să devină definitoriu din start, dar care să nu pară mai puţin practic. Şi atunci cei de la Nissan au lansat sistemul de propulsie e-Power pe acest nou Qashqai, care vrea foarte mult să fie numit unul cu propulsie electrică, dar care îşi ia efectiv energia dintr-un generator electric, pe benzină, pe care-l poartă la bord. Sună bizar şi foarte diferit de ce fac ceilalţi producători, tocmai de asta ne-a fost interesant să testăm un asemenea Qashqai e-Power în Moldova, vreme de 4 zile, care să înţelegem mai bine şi cum funcţionează, şi care e consumul, şi cum e în exploatare un asemenea sistem...
Test drive cu Geely Tugella, SUV-ul chinezesc cu motor şi platformă de Volvo
Geely era cândva, demult, o marcă chinezească ce-ţi trezea mai mult compasiune şi milă pentru modelele pe care le producea. Azi Geely e un adevărat grup auto, care deţine nu doar marca Geely, ci şi Volvo, Polestar, Lunk&Co, Lotus şi alte câteva companii din lumea auto. Iar deţinerea celor de la Volvo s-a materializat inevitabil în experienţă uriaşă preluată de la suedezi, pe toate planurile, iar acum şi în modele care împart platforme tehnice comune şi aceleaşi motoare. Geey Tugella, modelul pe care-l testăm azi, e exact un asemenea model şi l-am testat de curând în Moldova...
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!