Prima pagină  »  Ştiri  »  Mercedes-Benz S 400 BlueHYBRID: campionul de CO2 in clasa premium
18 SEPTEMBRIE 2008, 07:13
1,719
0
Mercedes-Benz S 400 BlueHYBRID: campionul de CO2 in clasa premium
De Ilie Toma
1
Mercedes-Benz lanseaza primul sau model, ce foloseste tehnologia hibrida – S 400 BlueHYBRID, ce va fi lansat in vara anului 2009. Combinatia motorului V6 pe benzina cu modulul hibrid, face ca S 400 BlueHYBRID sa fie cel mai econom automobil din lume, din clasa premium. Consumul mediu este de 7.9 litri/100 km. Emisiile de CO2 reprezinta doar 190 g/km – iarasi, cel mai bun indicator din clasa premium.Performantelede asemenea sunt pe masura. Motorul pe benzina de 3.5 litri produce 270 CP, iar cel electric, 20 CP si 160 Nm. In rezultat primim 299 CP si 385 Nm. In afara de aceasta, noul S 400 BlueHYBRID este primul model de serie din lume, ce este echipat o baterie lithium-ion, special dezvoltata pentru industria automobilistica. Aceasta este o alta contributie importanta a companiei Mercedes-Benz, in cercetarea ''electrificarii'' masinei.

Noul Mercedes-Benz S 400 BlueHYBRID este bazat pe modelul S 350 si foloseste un tren de rulare mult mai inovator. Aici se include dezvoltarea motorului pe benzina de 3.5 litri V6, motorul magneto-electric aditional, cutia automata de viteze 7G-TRONIC special configurata pentru modelul hibrid, controlul electronic de operare necesar, transformatorul si bateria lithium-ion de inalta tensiune.

Modulul hibrid reprezinta un motor electric, ce este folosit in calitate de starter si generator. Sistemul ofera doua avantaje, deoarece ambele reduc consumul de combustibil si maresc placerea de a conduce. Atunci cand este nevoie de multa putere si accelerare, in ajutor vine motorul electric, ce adauga 160 Nm. Astfel soferul beneficiaza de o acceleratie mult mai superioara.

Modulul hibrid dispune si de un sistem comfortabil start/stop, ce stopeaza functionarea motorului atunci cand masina sta pe loc, spre exemplu la semafor. Cand vine timpul ca automobilul sa se porneasca, motorul electric imediat reporneste unitatea de baza. Aceasta nu doar reduce consumul de combustibil, dar si protejeaza mediul ambiant.

Cand soferul franeaza, motorul electric functioneaza in calitate de generator si este capabil sa recupereze energia de franare prin asa numitul proces ''recuperare''. Deoarece ambele motoare au fost combinate, procesul de franare este mult mai efectiv. Energia recuperata este stocata intr-un spatiu compact a bateriei lithium-ion, din compartimentul motorului si este disponibila atunci cand trebuie. Acest sistem complex este controlat de o unitate de control ultra-performanta, ce este situata in compartimentul motorului.

Mercedes-Benz deja a dat frau numeroaselor probleme a ''zilelor de maine''. Cele mai recente exemple sunt: tehnologia BlueEFFICIENCY, ce este folosita pe modelele A-Class, B-Class si C-Class, modelul B 170 NGT propulsat de un motor pe gaz natural si SUV-urile ce folosesc tehnologia BlueTEC, in urma caruia sunt mai puternice si mai economice, aceste masini au fost introduse pe piata americana anul acesta.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!