Prima pagină  »  Ştiri  »  Automobilele Volvo vor ''intelege'' comportamentul soferului in trafic
22 DECEMBRIE 2008, 11:55
2,172
0
Automobilele Volvo vor ''intelege'' comportamentul soferului in trafic
De Ion Efros
1
Aproximativ 100 de automobile Volvo V70 si XC70, echipate cu camere de luat vederi si calculatoare sunt incluse intr-un proiect european de proportii pentru a fi testate. Toate acestea, pentru a monitoriza comportamentul conducatorilor auto in scopul obtinerii mai multor cunostinte despre reactiile noastre in situatii de trafic complexe.

Proiectul de cercetare este parte componenta a programului UE EuroFOT (Teste Operationale in Teren) in care vor fi antrenati Volvo Cars, VTI ( Institutul Suedez de Cercetare a Drumului si Transportului National), SP (Institutul de Cercetari Tehnice a Suediei) si altii.

Autoturismele Volvo vor fi dotate cu camere video ce vor inregistra traiectoriile de miscare a capului si ochilor soferului, impreuna cu un dispozitiv special de inregistrare a informatiilor legate de dotarile de securitate ale masinii. Alte camere vor filma vizibilitatea drumului in modul in care ea este perceputa de catre sofer, dar si spatele masinii in timpul deplasarii.

Autovehiculele supuse testarii vor fi echipate cu urmatoarele dotari:

CWAB (Collision Warning with Auto Brake) - dotare care la viteze de peste 7 km/h avertizeaza conducatorul auto in cazul coliziunilor iminente. Daca soferul nu reuseste sa reactioneze, franele se declanseaza automat pentru a reduce forta de tamponare.
ACC (Adaptive Cruise Control) - un sistem avansat de control in timpul calatoriei care adapteaza viteza vehiculului pentru a se potrivi fluxului de trafic. Daca automobilul se apropie de un alt vehicul din spate, viteza primului va scade pentru a pastra distanta regulamentara.
LDW (Lane Departure Warning) – caracteristica menita sa alerteze soferul in cazul deviatiilor neintentionate de pe banda. Alerta este activata in cazul in care marcajele de banda sunt traversate fara aprinderea indicatorului de virare.
DAC (Driver Alert Control) - dispozitiv ce analizeaza comportamentul de conducere al soferului pentru a descoperi semnele de somnolenta aparute sau lipsa de concentrare. Daca astfel de semne sunt depistate, soferul este indemnat sa ia o pauza de recuperare.
BLIS (Blind Spot Information System) - lampa situata aproape de fiecare parte a oglinzii retrovizoare avertizand soferul in cazul in care vehiculul este plasat in unghiul mort de vizibilitate.
Testarile vor dura trei ani, avand ambitia de a dezvolta un sistem rutier european mai sigur, mai curat si mai eficient. Costurile financiare si institutionale ale analizei zilnice a aproximativ 3 mln. de km parcursi, se vor ridica la 200 mln. coroane suedeze. Scopul declarat al acestui experiment de anvergura este ca in anul 2020 nici un posesor aflat la volanul marcii Volvo sa nu fie supus riscului de a fi ranit sau accidentat mortal.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!