Prima pagină  »  Ştiri  »  Jaguar lanseaza un nou model diesel: XF Diesel S
29 DECEMBRIE 2008, 20:48
2,271
0
Jaguar lanseaza un nou model diesel: XF Diesel S
De Ion Efros
0
Inca din 2007, anul intrarii sale in productie, XF a fost apreciat drept expresia dramatica a noului limbaj de design Jaguar. In scurt timp a devenit clar ca experienta de a conduce acest model depaseste de departe aparenta asteptarilor initiale.

Acum, noul XF Diesel S imprima experientei de a-l conduce noi dimensiuni, accentuand dinamismul, dar pastrand valorile sale definitorii – rafinamentul si luxul interiorului sportiv. Mick Mohan, Director de strategii la Jaguar, a tinut sa conchida cu aceasta ocazie: “Emisiile CO2 de doar 179 g/km, consumul econom de aproximativ 6.7 litri la 100 km si acceleratia in doar 5.9 secunde de la 0 la 100 km/h, reprezinta un alt exemplu major ca Jaguar ofera performante fara precedent, in timp ce rafinamentul motorizarii diesel il plaseaza la un nou nivel ierarhic”.

Motorul – un V6 de 3.0 litri, dotat cu un sistem turbocompresor secvential paralel, cu geometrie variabila, pentru a genera mai multa putere, oferta un cuplu imens si flexibilitate de invidiat, fiind cuplat la o transmisie automata in sase trepte. Noul motor genereaza o putere maxima de 275 CP, iar valoarea cuplului este de 600 Nm! Aceste caracteristici il fac cu 33% mai puternic decat precedenta motorizare de 2.7 litri diesel din gama Jaguar, iar cuplul maxim este cu 61% mai mare.

Aditional, motorizarea de 3.0 litri mai este disponibila si in versiunea de putere de 240 CP, in crestere cu 16% a puterii si 15% a cuplului, comparativ cu diesel-ul precedent de 2.7 litri. Acest fapt ii permite masinii sa atinga 100 km/h in doar 6.7 secunde si o viteza maxima de 240 km/h. Ca si in cazul motorizarii de 275 CP, aceste performante sunt combinate un consum de 6.7 litri la 100 km si emisii de doar 179 g/km.

Inginerii din cadrul Jaguar s-au focusat in mod deosebit pe problema turbocompresorului ‘’lent” la rotatii mici. Noul motor Jaguar a rezolvat aceasta problema intr-un stil absolut britanic: in doar 500 milisecunde sunt generati primii 500 Nm de cuplu, fapt care lasa departe in urma orice concurent la acest capitol.

Cu un sistem de injectie common-rail, din a treia generatie, Jaguar XF Diesel se remarca si prin modul de drenare a combustibilului in sistemul de injectie. Astfel, in cazul pompelor traditionale diesel common-rail, care supraalimenteaza injectorii, surplusul de combustibil este intors in rezervor. In timpul acestui proces temperatura combustibilului creste, iar racirea lui solicita cantitati considerabile de energie. Prin noua metoda, insa, pompa transfera catre injectori cantitatea strict necesara de combustibil, ceea ce nu produce ridicarea temperaturii motorinei si implicit epuizarea suplimentara de energie. Iar pentru o eficienta maxima, fiecare injector dispune de sapte perforari prin care amestecul de combustibil este injectat in cilindri.

Un motor instalat pe un Jaguar trebuie sa fie intotdeauna gata sa ofere performante la limita, tocmai de asta blocul motor a fost confectionat din fier grafit presat (CGI), material care dispune de o duritate de exceptie. Dotarea acestei masini sport cu cilindri CGI si injectori piezoelectrici reduce considerabil si zgomotul produs de motor. Acesti factori combinati fac din noul Jaguar Diesel una din cele mai linistite masini de pe piata din clasa premium diesel.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!