Prima pagină  »  Ştiri  »  Acesta este noul Mercedes-Benz Clasa E!
11 IANUARIE 2009, 22:22
2,574
0
Acesta este noul Mercedes-Benz Clasa E!
De Ilie Toma
0
GALERIE FOTO (26 IMAGINI)
Daca am enumera trei din cele mai de succes automobile de-a lungul istoriei automobilismului, cu siguranta Clasa E de la Mercedes-Benz s-ar numara printre acestea. Este imposibil sa fie altfel: de la lansarea in 1947 a modelului 170 V, considerat “strabunicul” in linie dreapta a Clasei E, aceasta serie de automobile a fost produsa in peste zece milioane de exemplare pana astazi.

Si iata ca istoria cunoaste din nou unul din acele momente in care toti isi tin respiratia: astazi dimineata, la ora 05:00 (ora Moldovei), intr-un mod in care doar serviciile secrete germane o pot face, a fost anuntata lansarea noii generatii a Clasei E, care a avut loc tot astazi, la NAIAS, sau Salonul Auto de la Detroit, cum mai este cunoscut. Germanii ne-au furnizat tot in stil partizan o materie de galerie foto a noului model, pe care avem onoarea sa Va o prezentam si Dvs.!

Sa descoperim in detaliu noua Clasa E

Va mai amintiti modelul W124, renumitul 124, pe care toti il lauda atat de mult ca fiind unul din cele mai bune automobile din cate s-au produs vreodata? Ei bine, asa este si toti cei care il lauda au dreptate: chiar si germanii au recunoscut-o – W124 a fost o masina geniala, deosebit de calitativ asamblata, care a reusit sa aduca marcii Mercedes-Benz un plus puternic de imagine si renume. Dupa renumitul 124 au mai urmat doua generatii, ultima fiind si ea un succes de vanzari, reusind sa ajunga la peste un milion si jumatate de fericiti posesori.

Acum, Mercedes-Benz traieste o perioada de mare revenire la valorile care l-au consacrat candva. Toate ultimele modele ale germanilor sunt pur si simplu excelente – gandite minutios, produse calitativ, asa cum trebuie sa fie prin definitie un Mercedes-Benz. Iar noua Clasa E nu este o exceptie: Mercedes-Benz si-a pus in scop sa demonstreze lumii intregi ca poate repeta si chiar depasi istoria lui W124 prin noua Clasa E!

Ce aduc, deci, germanii nou si revolutionar prin noua Clasa E? In primul rand, un numar foarte mare de tehnologii noi, care sunt menite sa faca din noul E Class un lider absolut in segmentul business. Primul aspect, la care au lucrat noile tehnologii, a fost eficientizarea motoarelor: sub capota noii generatii au avut loc schimbari majore fata de gama de propulsoare existente la generatia de pana acum. In principal, tendinta este urmatoarea: motoarele mari, aspirate natural tind sa fie inlocuite cu motoare cu o capacitate cilindrica mai mica, cu turboaspirare, dar cu indici de putere si consum mai buni. Spre exemplu, motorul diesel turbocharger E 250 CDI, care foloseste tehnologia actualizata de tip common rail, injectoare piezoelectrice si un turbocharger dublu inovativ, produce cu 25% mai mult cuplu si consuma cu 23% mai putin combustibil decat motorul V6 similar anterior.

Pe langa E 250 CDI, care produce 204 CP, in gama diesel au mai fost prevazute motorizarile E 200 CDI (136 CP) si E 220 CDI (170 CP). Toate aceste trei motoare indica acelasi nivel de consum in regim mixt: doar 5.3 litri la 100 km. Varful de gama in tabara diesel-urilor este reprezentat de E 350 CDI, care va inlocui actualul 320 CDI. Noul motor produce 231 CP si consuma cu 0.5 litri/100 km/h mai putin decat precedentul.

La gama motoarelor pe benzina s-au produs de asemenea schimbari importante: reduceri de consum de pana la 20%, si asocierea indicilor CGI in loc de renumitul “K” (de la kompressor). Astfel, avem in gama E 200 CGI, E 250 CGI, E 350 CGI, si varful de gama, E 500, de aceasta data un V8 aspirat natural. Pentru cei cu pretentii sportive veritabile, exista, ca de obicei, versiunea AMG – E 63 AMG.

Noile tehnologii vin sa ajute substantial la obtinerea unei eficientizari maxime a motoarelor. Astfel, acum noua Clasa E dispune de sistem ECO start/stop, care opreste motorul atunci cand acesta functioneaza in intertie la oprire. De asemenea, in traditia noii filosofii BlueEFFICIENCY, mai exista o multime de alte mici detalii: spre exemplu, gura de admisie a aerului in compartimentul motor este reglabila automat, astfel incat in compartimentul motor va patrunde doar cantitatea de aer strict necesara, iar in rezultat se obtine o scadere importanta a coeficientul aerodinamic, si deci, economie de combustibil.

Siguranta, un element definitoriu

Un automobil ca E Class nu se ghideaza dupa standardele generale in materie de securitate, acesta le creaza singur, ridicand bariera imposibilului acolo unde nu demult s-ar fi crezut ca nu se mai poate. Stim ca acum cativa ani, cand a fost lansata clasa S, acel model dispunea de un radar care scana partea frontala a masinii si putea actiona franele pentru a evita un accident. Ei bine, pe noua clasa E acest sistem a fost dezvoltat si mai mult, acum el scanand 200 metri in fata masinii si avand astfel posibilitatea sa “decida” din timp actiunile corespunzatoare ale masinii. Da, anume sa decida, pentru ca in noua Clasa E, avem un partener inteligent, care se poate implica direct in a actiona comenzile in asa fel incat sa se evite un accident, sau cel putin sa se minimizeze consecintele. Atunci cand este sesizat un obstacol, masina “se pregateste” sa actioneze, daca nu intervin masuri corespunzatoare din partea soferului. Daca distanta se micsoreaza si pericolul pare foarte aproape, masina aplica o forta initiala de franare, asteptand si o reactie din partea celui de la volan. Daca aceasta intarzie sa apara, atunci masina va hotari sa franeze de urgenta, fara contributia soferului, astfel incat impactul sa fie evitat.

De fapt, noua Clasa E pare sa fi cuprins toate tehnologiile care exista la acest moment in lumea automobilisticii. Noi, cei de la PiataAuto.md, am scris mult despre noile tehnologii aparute in ultimul timp, si cam toate din ele se regasesc pe noul model al germanilor.

Noua Clasa E scaneaza comportamentul soferului la volan, identificand starile de oboseala a acestuia. In caz de sesizare a unor oboseli periculoase, masina va sfatui soferul insistent sa ia o pauza, pentru securitatea acestuia. E Class mai dispune acum si de un sistem de scanare a traiectoriei pe care o urmeaza automobilul, si in caz ca acesta detecteaza o situatie in care automobilul pare sa-si piarda traiectoria fireasca, va incepe sa vibreze volanul pentru a da un impuls soferului sa interprinda masuri de evitare a pierderii directiei.

De asemenea, noua Clasa E este primul model din lume care dispune de un sistem revolutionar pentru faruri. Astfel, masina scaneaza partea frontala si identifica masinile care vin in intampinare. Pe masura ce acestea se apropie din sens contrar, farurile isi vor schimba unghiul de incidenta, astfel incat soferul masinii ce vine din intampinare sa fie cat mai putin afectat de luminile lui E Class. Diapazonul distantei unde poate fi proiectata lumina se cuprinde intre 65 si 300 metri. Si, daca drumul pare din nou curat in fata, sistemul executa o trecere lenta catre faza lunga a farurilor. E drept, acest sistem este unul optional, si vine impreuna cu lumini LED pentru timp de zi si faruri bi-xenon.

Mai mult ca atat, acum noua Clasa E recunoaste indicatoarele de viteza de pe marginea carosabilului... S-a zis cu independenta soferilor... Se pare ca in curand nu le vom mai putea impune masinilor sa incalce viteza legala... Noua Clasa E afiseaza deocamdata pe vitezometru viteza legala, care ar trebui pastrata, lasand totusi la discernamantul soferului decizia de a respecta sau nu recomandarile legale.

Tot de la Clasa S, noua Clasa E a preluat si sistemul Night View Assist – acel sistem care “filmeaza” zona frontala pe timp de noapte cu un regim optic special, afisand imaginile pe plansa de bord. Soferul beneficiaza astfel de o camera de noapte speciala, cu care poate observa mult mai usor obstacolele intunecoase (spre exemplu pietonii in zonele intunecoase). Mai mult ca atat, acum acest sistem este programat sa recunoasca automat pietonii, alertand soferul de fiecare data cand identifica astfel de situatii.

Si daca totusi un impact cu un pieton este iminent, germanii au gandit un sistem inedit, materializat printr-o “capota activa” (e o traducere cel putin ciudata, insa e ceva nou, care nu cunoaste inca o definitie exacta). Ei bine, partea frontala a noii Clase E dispune de o zona de deformare in 4 nivele independente, fiind mult mai eficienta decat oricare din elaborarile de pana acum. Capota activa, cea care aduce mare noutate aici este o echipare standarta pentru toate versiunile Clasei E si functioneaza in urmatorul mod: in cazul unui impact, sistemul “ridica” partea posterioara a capotei cu 50 mm in cateva fractiuni de secunda, asigurandu-se astfel o zona de absorbtie mai eficienta. Datorita mecanismului inteligent de activare, soferul este capabil sa readuca inovativa capota in pozitia normala fara a fi nevoit sa viziteze un service.

Din categoria “aici nu economisim” fac parte si 72% dintre piesele exterioare de caroserie, care sunt executate din otel inalt tehnologizat, care dispune de o rigiditate deosebita.

Confortul, sinonim cu Mercedes-Benz

Da, vorbim de un sedan de clasa business de la Mercedes-Benz, iar asta inseamna un absolut de confort si comportament la drum. Noua Clasa E are o suspensie noua, dezvoltata de germani recent, care va da tonul in acest segment de masini pentru urmatorii ani. In primul rand, amortizoarele noii Clase E sunt adaptive, ceea ce inseamna ca duritatea acestora este reglata automat in functie de conditiile pe care se circula. In regim de circulare normala, masina devine “moale”, obtinandu-se un confort de exceptie. Atunci insa cand sunt abordate curbe stranse in viteza sau sunt executate manevre rapizi de evitare a unor obstacole, amortizoarele devin dure, asigurand o stabilitate excelenta a vehicului. Optional, mai este disponibila si o suspensie pneumatica pentru motorizarile V6 (disponibila ca si dotare standart pe motorizarile E 500 si E 500 4MATIC). Aceasta suspensie este de asemenea controlata electronic, fiind si aici ajustata rigiditatea cu care se raspunde drumurilor.

Confortul insa nu se rezuma doar la un comportament de exeptie al suspensiei. Mercedes-Benz foloseste un sistem patentant pentru scaune, spre exemplu, care inseamna in particular un strat din material special aplicat indata sub pielea exterioara (sau sub materialul textil) al scaunelor, care reda imediat o senzatie de confort deosebit si profilare a scaunului dupa anatomia celui ce il ocupa. Mai mult ca atat, optional este disponibila si functia de masaj in doua nivele de itensitate, disponibila pana acum pe noua Clasa S. Acelasi sistem asigura o reactie de raspuns in functie de viteza, acceleratii laterale, pentru a oferi un suport lateral excelent in timpul calatoriilor... Nu mai vorbim ca scaunele din spate pot si si ele incalzite, sau ca exista o perdea actionata electric pentru luneta – aceste elemente par banale pe noua Clasa E...

Climatizarea? Fiecare pasager al noii Clase E isi poate seta in mod individual temperatura dorita, beneficiind astfel de tratare unica.

O poveste de succes care abia incepe

Cu siguranta, noua Clasa E este un model la care s-a lucrat foarte mult si la care s-a tinut cont de fiecare detaliu. Mercedes-Benz si-a prezentat cu mandrie noul model, fiind sigur de ceea ce reprezinta acesta. Va spuneam mai sus ca noua generatie are in fata sarcina de a inregistra noi recorduri pentru clasa business si o noua poveste de succes pentru Clasa E a germanilor. Se pare ca noul model dispune de toti asii din maneca pentru a fi un invingator. Si se pare ca vom asista la o mare poveste de succes, unde autor este Mercedes-Benz, iar eroul principal Clasa E, o poveste de succes care a inceput astazi, 11 Ianuarie 2009...
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!