Prima pagină  »  Ştiri  »  GTI-ul printre motoarele diesel – Volkswagen Golf GTD
27 MARTIE 2009, 14:01
1,989
0
GTI-ul printre motoarele diesel – Volkswagen Golf GTD
De Redactia PiataAuto.md
0
GALERIE FOTO (8 IMAGINI)
Dupa ce cu cateva zile in urma am postat stirea cu aparitia lui Golf GTI de generatia VI-a, iata ca astazi a venit momentul sa anuntam aparitia lui Golf GTD, care va fi in mare parte acelasi Golf GTI, insa unul cu motor diesel. Surprinzator sau nu, dar Golf GTD nu este la prima generatie, acesta se trage inca din anul 1982 si deja de atunci este cunoscut ca un GTI printre diesel-uri. Premiera mondiala a lui Volkswagen Golf GTD, va avea loc maine, 28 Martie, la salonul international Auto Mobil din orasul german Leipzig.

Exteriorul lui Golf GTD este acelasi ca a lui Golf GTI, doar logoul de pe grila fata a fost modificat si tevile de esapament, care acum sunt amplasate in partea din stanga spate, si nu despartite in partile laterale a spatelui, ca la GTI, datorita altui difuzor de aer.

Propulsorul e ce ne intereseaza cel mai mult... Astfel, Volswagen Golf GTD dispune de un propulsor TDI diesel common rail, de 2.0 litri, ce livreaza 170 cai-putere si un cuplu maxim de 350 Nm intre 1.750 – 2500 rpm. Cuplat la o cutie de viteze manuala cu 6 trepte, sau la una automata DSG, la fel cu 6 rapoarte, Volkswagen Golf GTD are o acceleratie de 8.1 secunde pana la 100 km/h (fata de 6.9 secunde la GTI) si o viteza maxima de 220 km/h (fata de 240 km/h la GTI). O particularitate a tandemului propulsor-cutie de viteze, este consumul foarte scazut, doar 5.3 litri la 100 km, care cu un rezervor plin (capacitatea acestuia este de 55 litri), poate ajunge la o autonomie de 1000 km.

Cat priveste interiorul acesta - deja nu mai este de culori rosu, negru pentru ca pentru GTD s-a ales culoarea gri deschis. Volanul sport este unul multi-functional cu trei spite, in timp ce scaunele sunt si ele adaptate dinamicii oferite de GTD, dovedite de suportul lateral sporit. Siguranta va fi asigurata de sapte airbag-uri, si de un airbag pentru genunchi in partea soferului, cit si de sistemul activ de siguranta ESP. Ca dotari este oferit climat controlul, faruri ceata fata cu carcasa cromata, lumini pentru perioada zilei, pachet de iarna (stropitoare cu apa calda pentru parbriz, scaune fata incalzite, sistem de spalare a farurilor fata cu indicator de nivel al lichidului) si un sistem audio performant RCD 210.

Odata cu micsorarea sunetului specific emis de motoarele diesel, inginerii au putut regla sunetul acestuia pentru prima data. Datorita unui generator de sunet, propulsorul emite la viteze mici un sunet agresiv dar placut, dar odata cu cresterea vitezei, generatorul de sunet evalueaza viteza, puterea ceruta motorului si il regleaza in asa un mod ca acesta sa poata fi auzit la interior, dar sa nu deranjeze pasagerii.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!