Prima pagină  »  Ştiri  »  Volkswagen Golf GTI a ajuns la generatia a VI-a
24 MARTIE 2009, 16:22
1,840
0
Volkswagen Golf GTI a ajuns la generatia a VI-a
De Redactia PiataAuto.md
0
GALERIE FOTO (9 IMAGINI)
Pentru absolut nici o persoana, numele Volkswagen Golf, nu mai este strain. Acesta este un automobil ce face istorie incepind cu anul 1974, deci, nici mai mult, nici mai putin de 35 ani. Ar fi absolut de necrezut ca cineva sa nu auda de Golf, doar din motiv ca, peste 25 mln de unitati au fost produse pina in prezent, fapt ce il face cel mai vindut model al companiei Volkswagen, si al treilea cel mai vindut din lume, dupa Toyota Corolla si Ford F. Pina in prezent au fost produse numeroase modele ca: hatchback cu trei si cu cinci usi, wagon, si chiar sedan. De-a lungul anilor Volkswagen Golf a fost disponibil in diferite versiuni, dar iata ca din anul 1976 pina in prezent, este produsa versiunea GTI.

Anume GTI-ul este acum in centrul atentiei, datorita aparitiei celei de a 6-a generatii. Desigur ca dupa cum stiti, sau va puteti da bine seama, acesta este varianta mai musculoasa si mai dinamica ca versiunea standart, Volkswagen Golf VI. Acum, datorita exteriorului agresiv, Golf GTI arata mult mai increzut in propriile puteri, ramine de vazut acum, este oare asa?

Propulsorul este cel ce ii va garanta agresivitatea noului Golf GTI. Acum sub capota acestuia, este ascuns un propulsor cu patru cilindri de 2.0 litri TSI. Acesta livreaza 210 cai putere, cu un cuplu maxim de 280 Nm, la doar 1700 rpm, iar acceleratia este de 6.9 secunde pina la 100 km/h, in timp ce viteza maxima este de 240 km/h. Motorul turbo a lui
GTI poate fi cuplat la o cutie de viteze manuala cu 6 trepte, dar si la una optionala automata DSG, cu dublu ambreiaj. Propulsorul nou de pe GTI, este in pas cu normele de poluare EURO5, in timp ce emisiile de CO2 constituie 170 g/km.

Volkswagen Golf GTI este dotat cu sasiu sportiv, astfel partea fata este mai joasa cu 22 mm, iar partea spate cu 15 mm. Aici au fost operate multe modificari, astfel intreaga arhitectura a arcelor, amortizoarelor si stabilizatorilor spate a fost complet revizuita. Frinele sunt foarte eficiente si caracterizeaza sportivitatea GTI-ului cu ajutorul etrierilor de culoare rosie.

Versiunea GTI este un vehicul dinamic, asa deci, pe acest apar o serie de tehnologii ce vin sa il ajute pe conducator. Pentru prima data, un model Volkswagen este echipat cu XDS (blocarea transversala a diferentialului) acesta are drept scop inbunatatirea manevrabilitatii si a tractiunii. Tehnologia XDS intervine in cazul curbelor abordate in viteza, astfel, daca detecteaza ca partea fata subvireaza, aceasta automat frineaza una din roti pentru a preveni deraparea si ii asigura aderenta. Mai este oferit DCC (Dynamic Chassis Control), cu ajutorul unui buton pot fi modificate setarile masinii. Deci, daca in majoritatea timpului, automobilul ruleaza in regim Normal, conducatorul poate alege Confort sau Sport. Din momentul selectarii regimului Sport, volanul reactioneaza mai bine la comenzile soferului. Golf GTI mai dispune de ACC (Adaptive Cruise Control), iar cind acesta este activat, automobilul automat poate accelera sau frina intre viteza de 30 km/h si 210 km/h. Acesta scaneaza prin intermediul a cinci lasere viteza vehicolului din fata, iar in caz ca acesta frineaza, GTI-ul la fel o va face. Optional Volkswagen Golf GTI, poate fi dotat cu sistem de asistare in timpul manevrelor de parcare – Park Assist. Acest sistem este deja la a doua generatie, iar acum permite parcarea automobilului, aproape in regim automat, in timp ce conducatorul trebuie sa seteze traiectoria de parcare si sa manipuleze cu acceleratorul si cu frina, in rest, GTI-ul singur va manevra cu volanul. Daca pina acum, spatiul in care se dorea parcarea automobilului trebuia sa fie cu 1.4 metri mai lung decit Golf-ul, acum este necesar doar de 1.1 metri. Optional, pe Golf GTI mai pot fi instalate farurile Bi-Xenon cu sistem de urmarire a curbelor.

Interiorul lui Golf GTI caracterizeaza agresivitatea de la exterior, prin pedalele din otel inoxidabil, volanul sportiv cu trei spite, cit si prin prezenta peste tot a logo-urilor GTI. Scaunele sunt si ele sportive, acest fapt fiind caracterizat de sustinerea laterala sporita. Acestea sunt capitonate cu material tartan, sau optional cu piele. Pentru siguranta, tetierele sunt dotate cu sistemul WOKS, pentru a reduce riscul leziunilor la nivelul zonei cervicale. Interiorul este spatios, producatorul ne asigura ca pot fi transportate pina la cinci persoane, in timp ce portbagajul este de 350 litri, dar prin rabatarea scaunelor spate, poate fi marit pina la 1.305 litri.

Volkswagen Golf GTI este totusi unul increzut in sine, sportivitatea acestuia ii va fi transmisa si conducatorului, care va fi tot mai dornic sa apese pedala de accelerare mai tare si mai tare. GTI-ul la sigur isi va multumi proprietarul, fie pe circuit sau in ambuteiajele oraselor, pina la urma, acesta este un Volkswagen, doar ca ceva mai dinamic.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!