Prima pagină  »  Ştiri  »  Mama Mia Italia – Ferrari 458!
3 AUGUST 2009, 15:16
1,498
0
Mama Mia Italia – Ferrari 458!
De Redactia PiataAuto.md
2
GALERIE FOTO (4 IMAGINI)
Fiind lansat in anul 2004, Ferrari F430 ca oricare alt model al producatorului italian de sport car-uri a intrat instantaneu in istoria companiei drept unul din cele mai speciale si sportive exemplare. Din pacate, Ferrari F430 in prezent cu adevarat este istorie, deoarece compania a decis ca dupa 5 ani, productia acestuia sa fie oprita, iar aici vine partea buna a lucrurilor, cand pleaca un model, il inlocuieste altul, iar cand vine vorba de Ferrari, acest inlocuitor nu este unul oarecare.

Ferrari 458 Italia se numeste noul bolid, iar chiar daca anuntul oficial despre primele date ale lui 458 Italia a fost facut public cu foarte putin timp in urma, noul model deja face furori in intreaga lume. Lansarea oficiala a lui Ferrari 458 Italia va avea loc in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, fiind una dintre cele mai asteptate premiere ale editiei cu numarul 63 a unui din cele mai mari saloane auto din lume. Dar sa nu deviem de la subiect...

Noul Ferrari 458 Italia este un automobil nou din toate punctele de vedere: propulsor, design, aerodinamica, manevrabilitate, ergonomie, dotari, iar daca este sa mai punem ca la proiectarea si elaborarea noului model un rol important l-a avut cel mai mare pilot de Formula 1 din toate timpurile, Michael Schumacher, Ferrari 458 Italia este si mai dorit de toti barbatii din intreaga lume, care uitandu-se la acesta, se inchipuie la volanul unui 458 Italia de culoare rosie mergand cu mandrie pe strazile din Monte Carlo, sau nebuneste intrand in derapaje controlate pe unul din circuitele europene.

Daca este sa vorbesc strict la subiect, Ferrari 458 Italia este o berlinetta (cea mai sportiva forma a unui coupe) cu doua locuri, careia pentru efect maxim i-a fost redat un design absolut fenomenal de una din cele mai cunoscute case de design italian, Pininfarina. Ca fiecare model Ferrari, forma lui 458 Italia este foarte influentata de cerintele ce tin de un coeficient aerodinamic minim, iar acest lucru este demonstrat si de forta de 140 kg ce apasa bolidul la viteza de 200 km/h. Partea frontala este compusa din grila radiatorului pe care este amplasata emblema arhi-cunoscuta Ferrari, prin partile laterale ale careia sunt amplasate prizele de aer de mari dimensiuni. Una din lucrurile interesante regasite in partea fata este ca aici pot fi observate doua “aripioare” elastice, care isi schimba forma cu cat viteza este mai mare, pentru ca coeficientul aerodinamic sa ramana cat mai bun la orice viteza.

Pentru Ferrari 458 Italia indicele “458” nu a fost ales din coincidenta... Propulsorul V8 cu o capacitate cilindrica de 4.5 litri a facut ca numele sa cuprinda anume aceste trei cifre,dar ele nu sunt singurele pe care acesta le genereaza. Propulsorul care da frau liber la 570 cai-putere la 9.000 rpm, ce dispune de un impresionant raport de putere de 127 cai-putere/litru, seteaza un nou nivel al performantei nu doar pentru intreaga gama de modele Ferrari din istoria companiei, dar si pentru tot segmentul in general. Cuplul maxim de 540 Nm este oferit la 6.000 rpm, 80 % din care sunt disponibili incepand cu 3.250 rpm.

Motorul V8 a lui 458 Italia, este cuplat la o cutie de viteze cu sapte rapoarte cu dublu ambreiaj care nu face decat sa creasca performanta automobilului, fiind “furata” de pe bolizii de Formula 1. Inginerii au gandit ca raportul transmisiei sa coincida in totalitate cu puterea si cuplul maxim al V8-ului, pentru a garanta un cuplu maxim la cele mai joase turatii si pentru ai permite bolidului sa atinga viteza maxima in treapta a 7-a.

Desigur ca de rand cu coeficientul aerodinamicii si puterea propulsorului, greutatea bolidului la fel are un cuvant greu de spus la performantele sport car-ului. Prin urmare, Ferrari 458 Italia are o greutate de 1.380 kg, sau 2.42 kg/cal-putere. Si distribuirea greutatii este optima, cu 58 % pe partea din spate si 42 % pe fata. Rezultatele obtinute de ingineri pot fi demonstrate prin doua cifre simple, care impreuna dau dovada de puterea extraordinara detinuta de Ferrari 458 Italia : acceleratia 0-100 km/h in doar 3.4 secunde, si o viteza maxima de 325 km/h!

Chiar daca intr-un Ferrari dorinta de a accelera este mai mare decat a frana, uneori este nevoie de a aplica si franele. In asa mod, noul 458 Italia este dotat cu unul din cele mai performante sisteme de franare, care impreuna cu sistemul ABS si discurile perforate opresc bolidul de la 100 km/h in doar 32.5 metri.

Un lucru nu mai putin important este si numele noului model “Italia”... Stim bine ca Ferrari are obiceiul de asi numi bolizii cu cele mai apropiate nume pentru companie - Marranello, Enzo, Fiorano, Scaglietti s.a, iar cu numirea noului model 458 Italia, compania Ferrari pleaca capul fata de tara sa, careia ii multumeste pentru tot ce a facut de-a lungul istoriei pentru compania Ferrari si tot ce este legat de aceasta.

In urma celor expuse mai sus, ne putem da bine seama ca noul Ferrari 458 Italia este deja o parte din istoria Ferrari, insa partea buna a lucrurilor, este ca deabia incepem sa ne bucuram de noul model, unul care isi merita din plin emblema Ferrari pe grila frontala.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!