Prima pagină  »  Ştiri  »  Volvo testeaza sub acoperire un nou sistem de siguranta
16 OCTOMBRIE 2009, 12:40
2,100
0
Volvo testeaza sub acoperire un nou sistem de siguranta
De Constantin Mihalachi
1
Recent, locuitorii capitalei daneze Copenhaga, au avut oportunitatea de a admira viitorul Volvo S60, model ce va fi introdus nu mai devreme de anul 2010. Prototipul noului sedan circula pe strazile capitalei daneze cu scopul de a testa un nou sistem de siguranta care poate detecta pietonii din fata masinii si nu numai. Cea mai importanta calitate a noului sistem este ca pentru a evita un accident, acesta poate aplica in totalitate franele in cazul in care conducatorul nu reactioneaza la timp.

Sistemul ce va fi introdus odata cu noul Volvo S60 in anul 2010 este numit Collision Warning with Full Auto Brake and Pedestrian Detection si reprezinta o noua etapa in elaborarea sistemelor de siguranta. Daca pana acum sistemele de siguranta erau elaborate pentru a ajuta conducatorul sa evite un accident cu alte vehicule, acum se doreste evitarea coliziunilor cu pietonii.

Pentru asi indeplini scopul, sistemul este compus dintr-un radar integrat in grila radiatorului, o camera incorporata in spatele oglinzii retrovizoare de la interior, cat si dintr-o unitate centrala de control. Radar-ul si camera monitorizeaza in permanenta drumul din fata automobilului, unde scopul radarului este de a detecta obiectele din fata si de a stabili distanta pana la acestea, pe cand camera detecteaza ce fel de obiecte au fost detectate.

In situatiile de urgenta, conducatorul este preintampinat de un semnal sonor si de o lumina de avertizare ce apare pe ecranul parbrizului. Pentru a oferi o reactie imediata, lumina de avertizare a fost conceputa sa arate ca luminile stop-urilor a unui automobil din fata. In cazul in care conducatorul nu raspunde la avertismente, iar sistemul detecteaza ca coliziunea este iminenta, sunt aplicate in totalitate franele.

Importanta acestui sistem este foarte mare in special datorita faptului ca accidentele in care sunt implicati pietonii sunt foarte comune in zonele urbane. Doar in marile orase europene in anul 2007 au decedat 1.560 persoane, din care 43 % sunt pietoni. Viteza are o semnificatie considerabila la consecintele accidentelor, astfel, riscul ca un pieton sa-si piarda viata intr-un accident rutier daca automobilul ruleaza cu 50 km/h este cu 85 % mai mare decat in cazul in care viteza de rulare ar fi 25 km/h.

Inginerii companiei Volvo si-au pus drept scop evitarea accidentelor cu pietonii la viteze mai mici de 25 km/h. In cazul in care vehiculul ruleaza cu o viteza mai mare, scopul este de a reduce la maxim puterea impactului. In majoritatea cazurilor, forta coliziunii poate fi redusa cu 75 %, iar daca este luat in consideratie numarul mare de accidente ce au loc, reducerea cu 20 % a numarului persoanelor decedate va fi un rezultat ce va face cu siguranta diferenta fata de statistica actuala.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!