Prima pagină  »  Ştiri  »  Dacia dezvaluie exteriorul primului crossover - Duster!
8 DECEMBRIE 2009, 18:52
1,256
0
Dacia dezvaluie exteriorul primului crossover - Duster!
De Constantin Mihalachi
0
GALERIE FOTO (11 IMAGINI)
Compania Dacia si-a dorit foarte mult extinderea terenului de „lupta” pe un segment pe care pana acum a fost absenta, unul de ce nu, nou pentru companie, dar in care sa obtina acelasi succes pe care il inregistreaza la moment modelele Dacia Logan si Sandero. In asa mod, Dacia si-a concentrat atentia spre clasa crossover-elor compacte, acolo unde domina in prezent producatorii cu o experienta bogata in spate, si carora de curand li s-a alaturat si Skoda cu noul crossover Yeti, cel care se tot ocupa in ultimul timp cu colectionarea diferitor premii prestigioase. Cum frica nu-i este cunoscuta producatorului roman, acesta a prezentat astazi primele poze si informatii tehnice ale noului model – Dacia Duster, crossover-ul ce deriva, ce-i drept, foarte putin de la conceptul cu acelasi nume prezentat la Salonul Auto de la Geneva, dar care promite sa ofere foarte multe lucruri interesante clientilor la un pret mult mai redus fata de cel propus de concurenta.

In primul rand Dacia a delimitat persoanele care vor avea nevoie de serviciile noului Duster, acestea fiind foarte energice de felul sau, si care atrag o atentie considerabila confortului de la interior, spatiului dar cel mai important, raportului echipare – pret, unul critic pentru pietele in care isi doreste Duster sa domine. In asa mod, Dacia va incerca sa cuprinda cat mai multe piete, insa pentru inceput se va axa pe Europa de Est (Romania, Republica Moldova, Federatia Rusa, Turcia, s.a) si America de Sud (Brazilia, Argentina, s.a) unde va fi comercializat sub marca Dacia, sau Renault. Asamblarea modelului va avea loc in Romania, la uzina Dacia din orasul Pitesti.

La prima privire, datorita formelor musculoase ale arcurilor rotilor, bumper-elor de culoare neagra si garzii la sol de 200 mm, Dacia Duster pare a fi mai mult decat un crossover, ba chiar un tot teren in adevaratul sens al cuvantului. Acest fapt este subliniat si de unghiurile de atac si de iesire din panta de 30, respectiv 35 %, ca doar dimensiunile de 4.31 m in lungime si 1.82 latime sa readuca lucrurile la locurilor lor, si sa pozitioneze Dacia Duster ca un crossover compact.

In ciuda caracterului dornic sa zburde pe diferite pante si locuri greu accesibile, Duster se poate descurca foarte usor si in mediul urban datorita dimensiunilor compacte, manevrabilitatii inalte, si greutatii de 1.180 kg pentru versiunea cu tractiune pe fata, si 1.280 kg pentru cea 4x4. Versiunea cu tractiune integrala dispune de capacitati uimitoare in off road multumita sistemului 4x4 preluat de la Nissan, care pune la dispozitia conducatorului trei moduri: AUTO, LOCK si 4x2.

Regimul AUTO are grija in mod automat de transmiterea uniforma a cuplului maxim pe puntile fata/spate, in timp ce in conditii obisnuite acesta transmite toata puterea pe puntea fata. Doar in momentul cand aderenta cu suprafata de drum se reduce, sistemul actioneaza automat si puntea spate, livrand puterea ambelor punti in mod egal 50/50. Cu ajutorulu regimului LOCK, conducatorul blocheaza intentionat ambele punti, carora li se transmite in mod egal puterea 50/50, pentru o eficienta cat mai inalta in trecerea obstacolelor, sau de a face fata suprafetilor inzapezite, nisipoase sau alunecoase. Regimul 4x2 transmite puterea doar pe puntea fata, si se recomanda a fi conectat doar pe asfalt, reducandu-se astfel si consumul de combustibil.

Practicabilitatea noului Duster nu se opreste aici… Spatiul de la interior la fel va bucura viitorii proprietari ai primului crossover marca Dacia, cel care va dispune si de un spatiu de depozitare generos de 475 litri, capacitate ce poate fi crescuta pana la 1.600 litri prin rabatarea scaunelor.

Sub capota ambelor versiuni Dacia Duster 4x2 si 4x4, va putea fi regasit propulsorul pe benzina de 1.6 litri si 110 cai-putere, cat si diesel-urile de 1.5 litri dCi ce genereaza 85, sau 109 cai-putere. Versiunile diesel sunt cele care se bucura de o eficienta ceva mai inalta, spre exemplu versiunea 4x2 dCi nu va elimina mai mult de 140 g/km CO2, in timp ce versiunea 4x4 va elimina 150 g/km.

Cat priveste siguranta, Dacia Duster va fi echipa cu sistemele Bosch 8.1 ABS, EBV, iar in dependenta de piata, Duster va fi dotat cu airbag-uri frontale pentru conducator si pasager, airbag-uri laterale si de tip cortina, cat si cu centuri de siguranta in trei puncte.
Creat pe baza platformei B0/Logan, Dacia Duster se va comercializa la nivel global la fel ca Logan si Sandero. Incepand cu primavara anului 2010, Duster va fi disponibil in cele mai importante piete europene, ca ceva mai tarziu, in toamna anului 2010 sa vina si in Republica Moldova. Anual in Pitesti vor fi asamblate 350.000 exemplare Dacia, inclusiv Duster, care incepand cu anul 2011 va fi asamblat si in Rusia.

Ca concurent principal pare sa fie Skoda Yeti, cea care in Republica Moldova porneste la un pret de 13.740 Euro, insa Dacia Duster cu siguranta va fi comercializata cu un pret de baza ceva mai scazut, iar din acest motiv nu ar trebui sa ne indignam atunci cand vom regasi la interior elemente preluate de la Dacia Logan sau Sandero.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!