La 5 ani de la lansarea unuia din cei mai rapizi bolizi de pe planeta, Mercedes-Benz McLaren SLR, iata ca productia acestuia a fost stopata ca urmare a divortului dintre companiile Mercedes-Benz si McLaren. Fiind cel mai rapid, dar si cel mai costisitor model din gama Mercedes-Benz, SLR a continuat istoria bolidului de curse cu acelasi nume din anii 50, care a obtinut foarte multe victorii memorabile in cariera scurta.
In total au fost disponibile 5 versiuni pentru Mercedes-Benz McLaren SLR, dintre care doua erau coupe, doua roadster si fascinantul SLR Stirling Moss, model creat in doar 75 exemplare, in timp ce pe parcursul celor 5 ani de productie in total au fost asamblate peste 2.000 exemplare SLR.
La baza modelului Mercedes-Benz McLaren SLR se aflau in mare parte tehnologiile din Formula 1, si anume monococ-ul din fibra de carbon, cu partea din fata conceputa din aluminiu pentru a face fata propulsorului V8 ce genera 626 cai-putere pentru versiunile SLR Coupe si Roadster, sau pentru propulsorul de 5.5 litri de pe SLR 722, ce dezvolta 650 cai-putere. Numit in cinstea legendarului pilot de curse, Mercedes-Benz SLR Stirling Moss era dotat cu acelasi propulsor de 650 cai-putere, dar se diferentia prin greutatea mai mica ce a fost obtinuta prin inlaturarea acoperisului si chiar parbrizului. SLR Stirlin Moss accelereaza pana la 100 km/h in 3.5 secunde, iar viteza maximala este 350 km/h.