Prima pagină  »  Ştiri  »  Premiera mondiala: Volvo S60 – Primele date oficiale!
10 FEBRUARIE 2010, 15:28
1,350
0
Premiera mondiala: Volvo S60 – Primele date oficiale!
De Constantin Mihalachi
0
Cat de mult s-a lasat asteptat noul Volvo S60 pe piata?! Pai bine, o sa o spunem sincer - foarte mult, mai ales daca este sa ne gandim ca prima generatie a fost lansata in anul 2000, urmand ca facelift-ul sa vina undeva prin 2006, unii presupun ca deja si-au pierdut si speranta de a vedea noua generatie, in special daca au mai luat in calcul si situatia financiara precara a suedezilor. Insa iata ca in ciuda tuturor lucrurilor, noul Volvo S60 urmeaza sa fie lansat la Salonul Auto de la Geneva, urmand ca primele livrari sa fie efectuate la inceputul sezonului de vara al acestui an.

Volvo a tinut foarte mult ca noul S60 sa devina extrem de competitiv in segmentul sau, acolo unde il asteapta o lupta acerba, iar din acest motiv noul S60 vine cu foarte multe noutati, unele din ele in premiera pentru segmentul sau, semn ca suedezii totusi nu au stat in loc toti acesti ani.

In fine, primul lucru de care ramanem multumiti, este design-ul, iar acesta bucura si mai mult mai ales ca aceeasi tendinta va putea fi observata pe toate modelele viitoare Volvo. Stilul modern capteaza foarte rapid atentia si da foarte multa incredere ca va prinde bine la public si peste cativa ani de la lansare. Liniile au o tendinta de a curge spre spate semn ca automobilul a stat multe ore in tunelul de vant pentru a obtine un coeficient aerodinamic cat mai bun.



Interiorul pe de o parte da impresia ca ar fi loc si de mai bine, chiar daca acesta promite sa fie foarte confortabil, habitaclul este putin cam sobru si plictisitor, aducandu-mi aminte de generatia precedenta. Insertiile par a fi foarte ieftine si artificiale, iar din cauza lor este distrus intreg ansamblul de la interior. Spre deosebire de generatia anterioara, noul S60 a crescut considerabil in dimensiuni, oferind acum 30 mm mai mult spatiu pentru picioarele pasagerilor spate, si un portbagaj cu un volum mai mare.

Insa pe de alta parte, daca pe alte modele din aceeasi clasa ne putem supara ca ne inundeaza cu butoane si diferite comenzi pe toata consola centrala si nu numai, la Volvo S60 nu observam acelasi lucru. Insa sa nu credeti ca lipsa multor butoane, da dovada ca noul S60 este mai putin dotat cu noi tehnologii. Ba din contra, inginerii si design-erii au conlucrat foarte bine la acest capitol, si au avut grija ca comenzile de la bord sa raman pe intelesul tuturor, dar in acelasi timp sa ramana amplasate simplu si clar.

Un alt atu al noului Volvo S60 sunt tehnologiile avansate cu care este dotat. De fapt, acest capitol este unul primordial pentru Volvo de foarte multa vreme, iar rezultatele sunt pe masura. In asa mod, Volvo S60 este dotat cu sisteme ca Advanced Stability Control, Corner Traction Control, Pedestrian Detection, City Safety s.a.

Advanced Stability Control. Volvo S60 este primul sedan dotat cu sistemul ASC. Specificul acestuia este de a identifica prin intermediul mai multor senzori inca din faza incipienta tendinta de derapare al automobilului. Aceasta inseamna ca sistemele Dynamic Stability si Traction Control pot actiona si mai eficient, pentru ca impreuna cu ASC sa ofere o manevrabilitate mai buna ce ar permite evitarea mai rapida a diferitor obstacole.


Corner Traction Control. Sistem ce modifica marimea cuplului maxim pentru ca automobilul sa abordeze curbele si mai lin. Astfel, in viraje, rotile interne primesc mai putina putere, in timp ce rotile din exterior primesc din potriva mai multa putere, fapt ce permite conducatorului sa abordeze virajele si mai increzut.



Pedestrian Detection. Reprezinta o solutie tehnica excelenta care poate detecta pietonii ce acced pe carosabil in fata automobilului, alerteaza despre acest fapt conducatorul, iar in cazul in care acesta nu reactioneaza aplica automat frana. Sistemul poate evita impactul cu pietonul la viteze de pana la 35 km/h, in timp ce la viteze mai mari, acesta are scopul de a incetini cat mai mult posibil automobilul inainte de impact.

City Safety. Oferit standart pe S60, City Safety actioneaza si aplica franele in totalitate in cazul in care automobilul din fata a stopat, sau in cazul in care automobilul se indreapta spre un obstacol ce stationeaza.

Din start, pentru noul Volvo S60 producatorul pune la dispozitia clientilor 4 propulsoare, urmand ca pe parcursul acestui an sa mai puna la dispozitie inca 4 unitati printre care si diesel-ul 1.6D DRIVe cunoscut pentru eficienta sa pe Volvo C30. In asa mod, clientii vor putea opta initial pentru 2 propulsoare pe benzina si 2 diesel:

Benzina

2.0T – Propulsor turbo aspirat cu 4 cilindri si 2.0 litri, ce genereaza 203 cai-putere si 300 Nm. Acceleratia de la 0-100 km/h dureaza 7.7 secunde (cutia automat - 8.2 secunde), iar viteza maxima este 235 km/h (manual) si 230 km/h (automat). Consumul acestui propulsor este de 7.9 l/100km.
T6 – Propulsor turbo aspirat cu 6 cilindri in linie si 3.0 litri volum, ce dezvolta 304 cai-putere si 44 Nm. Acceleratia dureaza 6.5 secunde, iar viteza maxima este de 250 km/h. Consumul de combustibil este 10.2 l/100km. Aceasta versiune vine cuplata standart la cutia automata cu 6 rapoarte Geartronic, si cu tractiune integrala AWD.

Diesel

D3 – Propulsor turbo aspirat cu 5 cilindri in linie ce dizvolta 163 cai-putere si 400 Nm. Combinat la cutia manuala consumul este doar 5.2 litri/100km. Acelasi propulsor poate fi cuplat si la cutia automata cu 6 rapoarte.
D5 – Propulsor dublu turbo aspirat la fel cu 5 cilindri in linie cu o capacitate de 2.4 litri ce dizvolta 205 cai-putere si 420 Nm. Acceleratia 0-100 km/h dureaza 7.8 secunde, in timp ce viteza maxima este de 235 km/h. Consumul de combustibil este de 5.9 l/100km. Aceasta versiune poate fi echipata la cutia manuala cu 6 rapoarte sau la una automata la fel cu 6 trepte.

Noul Volvo S60 va fi asamblat ca si generatia anterioara la uzina din orasul belgian Ghent, de pe portile careia primele exemplare vor iesi in vara anului curent.
GALERIE FOTO (21 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!