Prima pagină  »  Ştiri  »  Relatare PiataAuto.md din Canada: Salonul Auto Internaţional din Montreal (partea a
5 FEBRUARIE 2010, 22:39
2,012
0
Relatare PiataAuto.md din Canada: Salonul Auto Internaţional din Montreal (partea a II-a)
De Dan Sochircă, corespondentul special PiataAuto.md în Montreal, Canada
0
Dan Sochircă, corespondentul special PiataAuto.md în Montreal, Canada, a vizitat Salonul Auto din Montreal şi ne oferă cea de-a doua parte a relatării sale nord-americane!


Partea a doua a relatării de la cea de-a 42-a ediţie a Auto Salonului Internaţional din Montreal (Canada) vreau să o încep cu un model absolut nou ce va fi produs chiar în Canada, în provincia Ontario – Acura ZDX 2010. Pentru prima dată acest model, ce şterge distincţia între coupe, sedan Şi vehicul utilitar sport (SUV) a fost prezentat în 2009 la New York International Auto Show. Modelul a fost prezentat ca un "nou nivel de lux, stil şi rafinament pentru Acura" dispunând de prima transmisie automată Acura în şase trepte, banchete ventilate avansate, precum şi alte opţiuni de lux. Vehiculul a fost, de asemenea, primul complet proiectat la "Southern Acura's studio" de design din California. Daca e să aruncăm o privire rapidă asupra liniilor acestuia, evident că prima asociaţie este cea cu BMW X6, care, după părerea mai multor specialişti, poate fi privit ca concurent direct. Acest model este poziţionat ca "mid-size crossover SUV" şi este dotat cu un motor VTEC V6 cu un volum de 3,7 litri, dezvoltând o putere de 300 CP.

Acura ZDX 2010 – vreo asemănare cu BMW X6?


În continuare aş vrea să menţionez standul Audi în general, pentru că se evidenţia dintre toate, prin faptul că absolut toate modelele expuse (prezentă fiind toată gama!) au fost de un alb imaculat! O privelişte impresionantă, luând în cosideraţie şi faptul că, din punct de vedere al design-ului, ultima generaţie a acestor automobile este de o frumuseţe şi eleganţă rară. Pentru o prezentare mai detaliată am ales modelul Audi A4 Avant 2010, care mi-a atras atenţia prin jantele sale sportive negre ce creau un contrast deosebit. Este vorba de un 2,0 TFSI Avant quattro cu o putere maximă de 211 CP, cu o cutie de viteze Tiptronic în 6 trepte, permiţând o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 6,9 sec.

Audi A4 Avant 2010


Audi A5 şi R8 – alte vedete exotice prezente în culoare albă.


Şi deoarece sunt la capitolul "impresii emotive", nu pot să trec cu vederea unul din cele mai frumoase (după părerea mea) sedane de producţie americană – BUICK LaCrosse 2010. Acest sedan complet redesenat este propus cumpărătorilor în dependenţă de nivelul de dotare, la un preţ de la $32,500 la $40,500. Este dotat cu motoare V6 de 3,0 litri (255 CP) şi 3,6 litri (280 CP), cutie de viteze automată în 6 trepte ca echipament standart. Interiorul absolut nou este uimitor, prin confort Şi caracteristici de comoditate ieşite din comun pentru clasa sa. Este interesant faptul, că în Canada, această maşină este comercializată ca Allure, deoarece, în Quebec (provincie francofonă), "lacrosse" este un slang ce ar însemna "iubirea de sine".

Buick LaCrosse 2010. Elegant, confortabil şi foarte bine dotat. Este construit pe o platformă comună cu Opel Insignia.


Una trage după sine şi alta – dacă am atins tema automobilelor americane, să continui încă cu câteva modele noi interesante. Cadillac CTS Familial 2010. După lansarea cu succes a sedanului reproiectat CTS, Cadillac a lansat o variantă Wagon a maşinii de lux în 2009. Creat ca o alternativă vehiculelor mai mari utilitare, CTS Wagon (sau Familial în franceză) promite aceiaşi eleganţă şi aceiaŞi abilitate competentă ca omologul său sedan, dar cu funcţii utilitare Şi spaţiul de marfă a unui "wagon". Asta înseamnă un motor de 263 cai-putere 3.6L VVT V6 fiind standard, iar o versiune 304 cai-putere a aceluiaşi motor – dar echipat cu injecţie directă – opţional. Transmisie deja "tradiţională" – automată în 6 trepte. Competitorii de baza sunt Audi A4 Avant, BMW 3-Series sports wagon, Infiniti EX35, Volkswagen Passat wagon.

Cadillac CTS Familial 2010.


Chevrolet Camaro 2010. Preţurile încep de la $26,995! Pentru o versiune "standartă" de un propulsor V6 de 3,6 litri atingând 304 CP cu o cutie mecanică în 6 trepte. Care-s competitorii "de bază"? Dacă e să comparăm cu aceleaşi modele "standarte" atunci ei vor fi 2010 Dodge Challenger (3.5 L V-6, 250 CP şi preţul de $25,995) şi 2010 Ford Mustang V6 (4.0 L V-6, 210 CP(!) şi preţul de $25,999). Cifrele vorbesc de la sine. Acest model legendar (Ford Mustang fiind nu mai puţin legendar) îşi are începutul în anul 1967, drept răspuns la acelaşi Ford Mustang (primul model – 1964). Din 1967 pînă în 2002 s-au produs 4 generaţii. în 2002 aniversând 35 de ani de existenţă, Chevrolet a lansat o serie jubiliară, declarând în acelaşi timp că închide uzina sa din Canada care producea acest model. în 2009 Chevrolet relansează modelul Camaro 2010 fiind a cincea generaţie, la uzina sa din provincia Ontario, Canada.

That's a real Chevy, baby!


2010 Dodge Viper SRT10. Istoria acestei icoane a performanţei americane incepe în 1992. Astăzi avem a patra generaţie a acestui "muscle-car". Inima "viperei" este un V10 de 8,4 litri cu o putere maximă de 600 CP, accelerând corpul muşchios până la 100 km/h în 3,5 sec şi dezvoltând o viteză de 315 km/h. Transmisia manuală în 6 trepte a fost modificată. "Car and Driver" a testat performanţele lui Viper pe circuitul Virginia International Raceway în compania altor renumite modele sportive. Timpul arătat de Viper, în ciuda condiţiilor climaterice foarte calde, a fost mai rapid decât Corvette Z06, Ford GT, Porsche 911 Turbo şi 911 GT3, Audi R8! Aproximativ 500 de exemplare 2010 Dodge Viper SRT10 vor fi produse.

Viper deţine şi recordul de cel mai mare motor (8.4 litri) montat pe un automobil de serie...


2010 Honda Accord Crosstour. În toamna anului 2009 Honda a anunţat începutul vânzărilor noului "full-size crossover SUV" Accord Crosstour. Modelul este conceput ca Şi competitor al Toyota Venza, un crossover pe platforma concurentului de bază a Accord-ului, Toyota Camry. Crosstour şi Acura ZDX au fost inspirate de BMW X6 şi noul 5 Series Gran Turismo. Accord Crosstour va fi comercializat exclusiv în SUA, Canada şi Mexic. Crosstour va fi propulsat de un V6 de 3.5-litri (271 CP), fapt ce-l avantajează de Venza (268 CP) şi Murano (265 CP). Vor fi disponibile versiunile cu tracţiune puntea din faţă sau tracţiune integrală.

Accord Crosstour - un model cu totul special de la Honda.


2010 BMW X6 ActiveHybrid. Spre sfârşitul lui 2009, BMW introduce pe piaţa automobilelor de tip Hybrid versiunea sa X6. Acest model este botezat BMW ActiveHybrid X6, şi la moment este cel mai puternic automobil hybrid produs în serie în întreaga lume. Acest model este dotat cu 2 motoare electrice asociate cu cel de bază. Ele dezvoltă respectiv 91 şi 86 CP şi se adună la cei 407 CP a inimii V8. Dar, deoarece la momentul actual atât tehnologia Hybrid, precum şi ActiveHybride este supusă pierderilor de energie, puterea totală se măreşte cu 77 CP în raport cu un X6 clasic. Versiunea hybrid este de asemenea mai grea cu 220 kg în comparaţie cu X6. Viteza maximă este limitată la 236 km/h la modelele de bază şi ajunge la 250 km/h cu Pack Sport. ActiveHybrid X6 se comercializează din decembrie 2009 practic doar în SUA având ca preţ de bază US$89,765.

BMW X6 ActiveHybrid. Economie de combustibil. Dar mai ales performanţă!


Infiniti G37 Coupe (Anniversary Art Project Vehicle). În prima parte a relatării mele de la a 42-a ediţie a Auto Salonului Internaţional din Montreal am prezentat omagiul jubileului de 20 de ani ai existenţei brand-ului – conceptul Essence. Jubileul a servit ca inspiraţie nu numai inginerilor de la Infiniti. Comemorând acest eveniment, precum şi un alt jubileu – 25 de ani de existenţă a circului "Cirque du Soleil", artista montrealeză Heidi Taillefer a creat acest unical vehicul, o capodoperă a aero-grafiei. Design-ul "Ligozzi" al lui Heidi Taillefer a fost selectat dintre câteva proiecte special concepute pentru exteriorul Infiniti G Coupe. Ea a pictat acest automobil timp de o lună. G37 Anniversary Art Project Vehicle n-a suferit schimbări în structura sa, rămânând un autoturism absolut sigur şi utilizabil, urmând să fie realizat ulterior la o licitaţie de caritate. Aveţi, deci, şansa să deveniţi posesorul acestui unic exemplar, oferind totodată un act de binefacere!

Un singur exemplar. Mai unic de atât nu există!


Jaguar XJ (X351) 2010. Încă un producător ce nu-mi este indiferent la capitolul emoţiilor pozitive. Istoria acestei mărci renumite în lumea automobilelor îşi are începutul în anii 30 ai secolului trecut. şi toţi acesti ani, ea şi-a păstrat stilul atrăgător, performanţele care îţi taie respiraţia şi angajamentul faţă de calitate. SS I si SS II au fost primele modele prezentate la Salonul Auto de la Londra din 1931 şi, desigur, au creat senzaţie. Au urmat apoi pe parcursul anilor renumitele Mark V, XK, Mark VIII, E-type, XJ6, XJ-S, S-type, etc. Noua generatie Jaguar XJ se remarcă printr-un design elegant caracteristic creaţiei lui Ian Callum (autorul noului XF), lux somptuos Şi rafinament ce convieţuiesc cu manevrabilitatea Şi agilitatea remarcabile. Luxos si spaţios, interiorul XJ este îmbrăcat în piele Şi lemn, perfecţiunea fiind la baza selectării individuale a acestor materiale. Sunt disponibile două tipuri de motoare – unul diesel V6 de 3,0 litri (275 CP) şi unul benzină V8 de 5,0 litri (385 CP în varianta de bază şi 510 CP în varianta supraalimentată).

Jaguar XJ - Somptuozitate britanică.


2010 Jeep Wrangler Unlimited Rubicon. În 2007 Jeep introduce versiunea cu 4 portiere a popularului Wrangler. Mai lung ca versiunea clasică, versiunea nouă oferă mai mult spaţiu şi confort pasagerilor din spate. Spre deosebire de versiunea cu 2 portiere, ce este oferită numai în versiune 4x4, versiunea cu 4 portiere poate fi doar cu tracţiune pe puntea spate. Trei versiuni sunt accesibile – X, Sahara şi Rubicon. Un motor este disponibil un V6 de 3,8 litri (202 CP).

Jeep Wrangler – însăşi identitatea Jeep-ului.


2010 Nissan GT-R. Vânzările acestui sport-car cu tracţiune integrală au început în 2008. Din acest moment Nissan renumeşte modelul "Skyline GT-R" în "GT-R". Dacă pînă in acest moment modelul GT-R era doar o versiune a Skyline, acum GT-R este un model independent. Motorul este un V6 de 3,8 litri cu doua turbocompresoare, atinge 480 CP. Accelerează pînă la 100 km/h în 3,5 sec. şi atinge o vteză maximă de 310 km/h.

Toţi îl cunosc. Este deja o legendă.



2010 Porsche Panamera. Panamera este poziţionat fie ca hatchback de clasa lux fie ca sedan de lux cu tracţiune integrală sau cu tracţiune pe puntea spate. De remarcat faptul că este mai lat ca Mercedes-Benz S-Class! Producţia şi vânzările au început în 2009. Numele de Panamera are drept sursă istoricele curse ale anilor 50 ai secolului XX – Carrera Panamericana. Motoarele sunt "împrumutate" de la modelul Cayenne. Panamera este concepută pentru a concura direct cu Maserati Quattroporte, Mercedes-Benz S-Class şi, într-un viitor apropiat, cu Aston Martin Rapide. Realizată fără o colaborare cu companii din exterior, costul acestei concepţii este estimat la un miliard de Euro! Costul modelului "de bază" fiind de $90,000 Porsche speră la vânzări de 20 000 exemplare pe an.

Panamera se arată a fi un nou succes de vânzări.


Scion xD şi tC. Scion vine pe piaţa nord-americană pentru a acoperi necesitatea nou apărută în această parte a lumii în automobile de clasa sub-compactă. Este un brand al constructorului japonez Toyota. Modelul xD este propulsat de un motor de 1.8 litri în 4 cilindri ce dezvoltă 128 CP, preţul de bază fiind de $14,900. Modelul tC este un coupe stilat cu un preţ atrăgător. El împrumută platforma de la Avensis iar motorul de la Camry (un 4L de 2,4 litri cu 161 CP), preţul fiind în jurul a $17,000.

Scion xD.


Scion tC.


Subaru Impreza (Canadian Rally Car). Vizitatorii Salonului Auto au avut ocazia să contempleze campionul Rally-ului Canadian 2009 – Subaru Impreza WRX STI. Pilotul echipei de rallye Subaru Canada, Pat Richard, şi copilotul său Alan Ockwell şi-au condus Impreza WRX STI spre această victorie, demonstrând încă o dată faptul, că unde este vorba de rallye – Subaru este în top!

Unde este vorba de rallye – Subaru este în top!


2010 Suzuki Kizashi. Suzuki, fondată în 1909, începe să producă automobile din 1939. Kizashi este un model nou, ce vine să completeze gama de modele în clasa medie a sedanelor. Vânzările în America de Nord au început în decembrie 2009, în Canada – în primăvara 2010. Kizashi vine în standard cu o tracţiune pe puntea din faţă, fiind disponibilă şi tracţiunea integrală. Motorul modelului de lansare va fi de 2.4 litri în 4 cilindri cu 185 CP, un V6 sau un turbo-charged de 4 cilindri se aşteaptă în viitorul apropiat. O versiune hybrid este de asemenea prevăzută pentru viitor.

Suzuki Kizashi.


Volvo C70 Convertible şi XC60. Noul C70 decapotabil a devenit extrem de elegant şi rafinat după ce a suferit un facelift esenţial. Pavilionul rabatabil al noului C70 transformă complet automobilul în doar 30 sec. Fiind un Volvo veritabil, siguranţa este şi ea la un nivel de aşteptat. Inima – motorul în 5 cilindri de 2,5 litri cu 227 CP, ce permite accelerarea de la 0 la 100 km/h în 7,4 sec. Modelul XC60 este dotat în echipament standard cu sistemul City Safety – un sistem unic ce previne impactele produse frecvent în situaţii "stop-and-go". Producătorul suedez, primul automobil al cărui a ieşit din porţile uzinei în 1927, afirmă că XC60 este cel mai sigur Volvo de pînă acum! Modelul este un răspuns direct concurenţilor săi Acura RDX, BMW X3 şi Infiniti EX 35.

Volvo C70 Convertible şi XC60.


Pe parcursul a 10 zile, cât a durat acest eveniment, Salonul Auto a fost vizitat de circa 200 000 de amatori de automobile.


Text şi foto: Dan Sochircă, corespondent special PiataAuto.md in Montreal, regiunea Quebec, Canada.


Treceţi către partea I a relatării lui Dan Sochircă din Canada
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!