Prima pagină  »  Ştiri  »  Noi propulsoare V6 si V8 de la Mercedes-Benz
13 MAI 2010, 10:06
1,308
0
Noi propulsoare V6 si V8 de la Mercedes-Benz
De Constantin Mihalachi
0
GALERIE FOTO (2 IMAGINI)
Mercedes-Benz anunta ca a pregatit de curand doua unitati noi de propulsie, care datorita tehnologiilor moderne implimentate, chiar daca dispun de mai multa putere, dau dovada de un consum mai scazut de combustibil. Noile unitati, un V8 de 4.663 cc, si un V6 de 3.499 cc, vor fi disponibile in scurt timp pe modele ca Mercedes-Benz CL Class, S Class, s.a.

Conceput pe baza V8-ului precedent, noul propulsor, chiar daca are o capacitate cilindrica redusa de la 5.461 cc la 4.663 cc, produce nu mai putin de 435 CP, ceea ce ar insemna o crestere de 12 % fata de versiunea anterioara ce dezvolta 388 CP. La fel a crescut si cuplul maxim, care acum are o valoare mai mare cu 32 %, sau 700 Nm fata de 530 Nm anterior.

Aceasta crestere fabuloasa de putere s-a reusit datorita celor doua turbine cu care este dotat noul V8. In asa mod, in cazul versiunii CL500, cea care consuma 12.3 litri la 100 km cu propulsorul anterior, s-a reusit o reducere de combustibil de pana la 9.5 l/100km cu ajutorul noului propulsor. Au scazut si emisiile de CO2 cu 22 %, de la 288 g/km la 224 g/km.

A doua unitate de propulsie prezentata de Mercedes-Benz, este versiunea V6 natural aspirata, cea care potrivit producatorului ar putea cunoaste in viitor si o versiune turbo aspirata. Cea mai importanta modificare efectuata de ingineri, a fost schimbarea unghiului dintre cilindri, de la 90 grade la 60 grade.

Adaugator, a fost conceput un nou sistem de admisie si de esapament, datorita carora, puterea produsa de unitatea de 3.499 cc a crescut de la 272 CP la 306 CP. Cuplul a crescut de la 350 Nm la 370 Nm, si este disponibil intre 3.500 si 5.250 rpm. Prin rezultat, consumul de combustibil in cazul versiunii S350 dotata cu noul V6, va cunoaste un indice de 7.6 l/100 km (CO2 177 g/km), fata de 10.0 l/100km precedent.

Ambele propulsoare sunt dotate cu sistemul ingenios start-stop, pot fi cuplate la tractiunea integrala 4MATIC, si cu usurinta pot fi combinate cu un modul hibrid.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!