Prima pagină  »  Ştiri  »  Mercedes-Benz a dezvaluit versiunea facelift pentru CL-Class
5 IULIE 2010, 09:16
1,229
0
Mercedes-Benz a dezvaluit versiunea facelift pentru CL-Class
De Ilie Toma
0
GALERIE FOTO (21 IMAGINI)
Lumea exclusiva a coupe-urilor de lux are acum un reprezentant improspatat, atat la partea de design, cat mai ales la partea tehnica. Sub capota versiunii CL 500 vine cea mai importanta noutate: un motor V8 bi-turbo, cu o capacitate cilindrica cu 0.8 litri mai mica decat a predecesorului sau, insa cu o crestere de 47 CP in putere!

Mai mult ca atat, cifrele de consum sunt de-a dreptul impresionante: CL 500 indica acum un consum mixt de 9.5-9.9 litri/100 km, desi vorbim de un motor V8 de 4.7 litri sub capota! Aceste performante incredibile ale noului motor sunt obtinute in primul rand prin echiparea lui cu doua turbine si aplicarea tehnologiei BlueDIRECT. Esenta acesteia consta in utilizarea injectoarelor piezoelectrice si a combustiei prin scantei multiple. Mai exact, in cilindrii motorului au loc patru scantei de combustie intr-o singura milisecunda, pentru o ardere mai eficienta si uniforma. De asemenea, pistonii cilindrilor au fost optimizati pentru o rezistenta frictionala mai mica.

Coupe-ul de lux beneficiaza acum si de sistem ECO start/stop, precum si de posibilitatea recuperarii energiei in momentele de franare.

Performantele lui CL 500 s-au imbunatatit sesizabil: daca pana la facelift CL 500 avea nevoie de 5.4 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, acum nu mai sunt nevoie decat de 4.9 secunde.

Sub capota lui CL 600 nu s-au facut modificari de ordin tehnic, acolo regasindu-se acelasi motor V12 aspirat natural, care livreaza o putere de 517 CP si un un cuplu de 830 Nm.

Modificarile efectuate la exterior sunt de asemenea discrete, acestea cuprinzand in mare parte o noua forma a farurilor si aparitia proiectoarelor cu LED-uri, un profil mai accentuat a capotei si o silueta mai dinamica, in forma de V, a grilei radiatorului.

CL-Class a primit si un set de tehnologii noi, printre care putem enumera Active Lane Keeping Assist (avertizare in caz de schimbare involuntara a benzilor), Blind Spot Assist (avertizarea existentei obstacolelor in punctele oarbe), Adaptive Main Beam Assist (faruri cu schimbare unghiulara automata si sesizare a autovehiculelor din intampinare), Night Vision Assist Plus (proiectare imagini, captate cu infrarosu, pe monitorul de bord pe timp de noapte), Speed Limit Assist (recunoasterea semnelor de circulatie care limiteaza viteza), BAS PLUS (asistenta la franare), Distronic Plus (cruise-control adaptiv), PRE-SAFE Brake (pretensionare a franelor in momente critice), Attention Assist (avertizare in cazul identificarii oboselii soferului), precum si Active Body Control, sistem debutat pe S-Class facelift acum un an. Ultimul sistem are functia de a stabiliza automobilul la viteze inalte in raport cu vanturile perpendiculare.

De asemenea, CL-Class vine echipat si cu sistemul Torque Vectoring Brake, rolul caruia este de a interveni cu franari discrete asupra rotii spate din interiorul virajului atunci cand masina abordeaza o curba. Astfel, se obtine o reducere la minim a tenditelor subviratoare, iar coupe-ul de lux obtine o agilitate si mai mare in abordarea curbelor.

Fiind construit pe platforma lui S-Class, de cateva luni zvonurile precum ca CL-Class facelift avea sa poarte denumirea de S-Class Coupe devenisera tot mai intense. Acum, insa, este cert ca acestea nu s-au confirmat, Mercedes-Benz pastrand aceeasi denumire pentru coupe-ul sau de lux.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!