Prima pagină  »  Ştiri  »  PREMIERA: Noul Volvo V60
5 IULIE 2010, 23:07
1,533
0
PREMIERA: Noul Volvo V60
De Ilie Toma
1
GALERIE FOTO (20 IMAGINI)
Volvo anunta astazi o premiera absoluta in gama sa de modele: noul Volvo V60. Dupa cum se poate intui din denumire, Volvo V60 este o versiune break a recent lansatului S60, insa mai exista si amanunte picante in toata povestea: Volvo lanseaza un break si declara ca nu isi doreste sa concureze cu alte wagon-uri, si nici nu-si doreste sa ofere spatiu de incarcare imens potentialilor clienti. “Pentru asta avem V70 si XC70 in gama noastra”, spune Volvo. Ce-si doreste atunci producatorul suedez de la noul sau model?

Adevarul este ca vorbim de un nume nou si o nisa noua in gama suedezilor. Acestia aveau doua break-uri pana cum in gama – V50, bazat pe S40, si V70 bazat pe S80. De asemenea, exista si modelul XC70, care este de fapt un V70 cu tractiune integrala si cu o buna pregatire de offroad. Pe platforma lui S60 nu exista insa un model break si cei de la Volvo s-au gandit ca ar putea scoate vanzari bune daca ar utiliza aceasta nisa pentru a lansa un model nou.

Date fiind reactiile bune ale publicului fata de proaspat lansatul Volvo S60, acesta fiind deja numit cel mai dinamic model Volvo de pana acum, o varianta break, cu cateva atribute originale, poate fi cel mai putin costisitor si inteligent pas de a mentine senzatia de nou in gama de modele si de a incerca sa se mai scoata si o cifra buna de vanzari. Mai exact, cei de la Volvo declara un volum de productie planificat de 50,000 de unitati anual pentru Volvo V60, dintre care peste 90% ar urma sa fie vandute pe continentul european.

Totusi, de ce declara Volvo din start ca noul model nu tinde sa concureze cu break-urile? Pentru ca silueta acestuia, in special partea din spate, se apropie foarte mult de cea a unui coupe, ceea ce, pe de o parte, ii confera o puternica alura de sportivitate, stil, si dinamism, iar pe de alta, taie mult din aspectul practic, printr-un portbagaj mai putin inalt si zona de acces mai redusa catre acesta.

Noul V60 tinde in primul rand catre familistii care vor un grad sporit de practicism, dar care pun un mai mare pret pe comportamentul dinamic al masinii. Si daca tot noul Volvo V60 preia sasiul “celui mai dinamic Volvo”, modelul S60, este firesc ca si noul break sa se laude cu performante de invidiat. Totusi, Volvo declara ca vor exista doua tipuri de calibrari pentru sasiul lui V60. Unul sportiv, cu accent spre comportament dinamic, va fi comercializat ca versiune standard in majoritatea tarilor europene, in timp ce un altul, cu setari mult mai “moi” si capacitati mai bune de absorbtie a denivarilor va fi oferit pe unele piete specifice, aici sasiul sport putand fi oferit optional.

Pe langa cele doua sasiuri standard, exista si unul optional, activ, care imbina calitatile celor doua in unul singur. Astfel, controlul asupra reactiilor si comportamentului masinii, axat spre confort sau sportivitate, este efectuat electronic.

Noul Volvo V60 impresioneaza si printr-un set generos de noi tehnologii, menite sa faca viata la bord mai sigura si mai placuta. In primul rand, vorbim de Corner Traction Control, sistem care franeaza discret roata motrice din interiorul unui viraj atunci cand automobilul abordeaza o curba, permitand celeilalte roti motrice sa primeasca mai mult cuplu, in rezultat obtinandu-se un comportament mai precis si mai eficient in viraje.

In mod traditional pentru ultimele modele Volvo lansate, si V60 dispune in standard de sistemul City Safety, care poate actiona franele automobilului pentru stopari de urgenta, in cazul unui pericol iminent. Circulandu-se cu viteze de pana la 30 km/h, acesta poate evita complet o coliziune. Mai mult ca atat, Volvo V60 poate detecta si pietonii acum, aplicand de asemenea franele in mod automat in situatii critice. La viteze de pana la 35 km/h, V60 ar putea evita complet un accident cu implicarea pietonilor, in timp ce la viteze mai mari, sistemul ar putea contribui la reducerea vitezei de impact cu cel putin 25 km/h.

Volvo V60 promite o gama destul de mare de motorizari, de la cea mai economa versiune DRIVe, cu 115 CP, pana la motorul turboaspirat cu 6 cilindri in linie T6, care produce 304 CP.

Motorul T6 dispune de o capacitate cilindrica de 3.0 litri, si livreaza un cuplu de 440 Nm, accelerand break-ul de la 0 la 100 km/h in doar 6.6 secunde. Cu aceasta motorizare, viteza maxima pentru Volvo V60 este limiata electronic la 250 km/h. Inginerii Volvo au reusit sa-i imprime acestui motor un consum de 10.2 litri/100 km in regim mixt.

Urmatorul in topul performantelor este motorul 2.0 GTDi, un benzinar turboaspirat de 2.0 litri (litera D din titlu ne duce fara indoiala cu gandul la diesel, insa GTDi inseamna Gasoline Turbocharged Direct Injection). Propulsorul livreaza o putere de 203 CP si un cuplu de 300 Nm, disponibil de la 1750 rpm. Acceleratia pana la prima suta dureaza 7.9 secunde in cazul transmisiei manuale si 8.4 secunde in cazul celei automate. Catre sfarsitul anului, acest motor va fi disponibil si intr-o versiune de 240 CP si 320 Nm.

Lista motorizarilor pe benzina este continuata de motorul 1.6 GTDi, in versiuni de putere de 180 CP (numit T4) si 150 CP (numit T3).

La capitolul diesel, Volvo V60 ofera posibilitatea alegerii dintre trei motorizari – D5, D3 si 1.6 D DRIVe cu puteri de 205, 163 si 115 CP.

Motorizarea D3 poate fi echipata doar cu o transmisie manuala in 6 trepte, in timp ce pentru 2.0T, T4 si T5 se poate opta fie pentru o transmisie manuala, fie pentru una automata Powershift in 6 trepte. Motorizarea T6 vine doar cu transmisie automata si cu tractiune integrala.

La nomenclatura motoarelor sale, Volvo a creat confuzii serioase de curand, prin decizia de a modifica logica denumirii acestora intr-un mod cel putin ciudat. Daca anterior un motor T6 insemna un motor pe benzina, turboaspirat, in 6 cilindri, un T5 insemna unul similar in 5 cilindri, un D5 insemna un turbodiesel in 5 cilindri – acum D5 are cilindri cilindri, D3 are de asemenea 5 cilindri, T3 are patru cilindri, T4 – de asemenea 4, T5 de asemenea patru, in timp ce T6 are in continuare 6. Confuzie totala, mai ales ca nomenclatura difera de la model la model, iar logica celor de la Volvo vine sa sugereze cresterea indicelui T3, T4, T5, T6 ca o corespundere a cresterii puterii in lista de motorizari disponibile pentru un model si nu face neaparat asociere cu numarul de cilindri ai motorul. Poate nu exista atata confuzie daca se utilizau alte litere in locul celor precedente, insa asta e strategia Volvo. Totusi, pentru a face putina lumina in lista motoarelor disponibile pentru Volvo V60 Va prezentam mai jos un scurt tabel al acestora.



Interiorul lui V60 promite o atmosfera de inalta clasa. Cel mai avansat sistem audio, spre exemplu, ofera sunet Dolby Digital in combinatie cu Dolby Pro Logic II Surround, cu 12 difuzoare, si este realizat cu ajutorul celor de la Audyssey Laboratories. Vorbind de partea practica a interiorului, aici se poate rabata atat bancheta din spate, cat si scaunul pasagerului din dreapta, creandu-se un volum foarte generos de incarcare.

In noul Volvo V60, se poate rabata atat bancheta din spate, cat si scaunul pasagerului din dreapta, creandu-se un volum foarte generos de incarcare.


Noul Volvo V60 tinteste in primul rand catre clientii suedezi, britanici, olandezi, germani si italieni. Modelul va fi asamblat la uzina din Torslanda, Suedia, iar primii cumparatori isi vor primi masinile in toamna acestui an.
 
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!