Prima pagină  »  Ştiri  »  S 250 CDI: Mercedes-Benz S-Class primeste un motor diesel in 4
23 SEPTEMBRIE 2010, 12:42
2,761
0
S 250 CDI: Mercedes-Benz S-Class primeste un motor diesel in 4 cilindri
De Ilie Toma
0
Incredibil ieri, cat se poate de adevarat astazi: limuzina de lux a celor de la Mercedes-Benz primeste, pentru prima data in istoria de 60 de ani a Clasei S, un motor cu 4 cilindri!

Pana in prezent, segmentul limuzinelor de lux presupunea un minim de configuratie a propulsoarelor, in forma celor V6. V8-urile se simteau ca la ele acasa, iar varfurile de gama se bucurau de bijuterii ingineresti in forma V12 sau chiar W12.

Din pacate (sper sa nu ne atace ecologistii) aceste vremuri apun, pas cu pas. Iar stirea de astazi a celor de la Mercedes-Benz, pare sa confirme aceasta realitate. Mercedes-Benz a primit patru motoare noi, insa cel mai sonorific este dieselul de 4 cilindri, instalat pe noua versiune S 250 CDI.

Turbodieselul este echipat cu ultima generatie a sistemului de injectie directa common-rail. Presiunea de 2000 bari in sistemul de injectie a facut posibila obtinerea unui cuplu valabil in cazul motoarelor V6. Mai exact, vorbim de 500 Nm.

Cei 500 Nm ai lui S 250 CDI vor fi disponibili doar pe diapazonul a 200 de unitati in valoarea turatiilor: intre 1600 si 1800 rpm. Puterea livrata de motor se opreste insa la 204 CP. Motorul dispune de o capacitate cilindrica de 2.2 litri (2143 cm cubi), iar cuplul mare se datoreaza in mare parte turboaspirarii in doua nivele. Turbochargerul dispune de doua module, care se comporta ca doua unitati independente. Unul dintre module are o forma compacta, si creaza o presiune inalta, in timp ce al doilea opereaza cu presiune redusa. Turbochargerul de presiune inalta este localizat direct in sistemul colector al gazelor de esapament, in apropierea imediata a cilindrilor, si lasa initial sa gazele de esapament sa “treaca” prin el, dupa care, odata inclus, este turat pana la 215,000 rpm. Turbochargerul este echipat si cu o clapeta care poate fi deschisa sau inchisa, in functie de solicitarea asupra sa. In cazul in care aceasta este inchisa, intregul flux al gazelor de esapament este folosit pentru a roti turbina, reusindu-se accelerarea sa imediata chiar si la rotatii mici ale motorului. La rotatii mari ale motorului, intra in rol cel de-al doilea modul, de presiune redusa, care este eficientizat pentru functionarea la turatii ridicate si un flux de gaze de esapament mult mai mare.

Nu pot fi trecute cu vederea nici cifrele rezultate din instalarea noului propulsor pe Clasa S: noul S 250 CDI va fi cea mai eficienta limuzina de lux din lume, cu un consum mediu de doar 5.7 litri la 100 km! In acelasi timp, emisiile CO2 se vor situa la un nivel de doar 149 g/km.

Mercedes-Benz anunta si o valoare demna a acceleratiei de la 0 la 100 km/h – de doar 8.2 secunde, in timp ce viteza maxima va ajunge la 240 km/h.

Si pentru ca vorbim de Clasa S, unde luxul este lege, noul motor diesel in patru cilindri a trebuit sa fie montat pe suporturi speciale, active, care isi modifica gradul de amortizare a vibratiilor si sunetului in functie de turatiile motorului, pentru a nu permite sunetelor nedorite, dar si vibratiilor, sa ii deranjeze pe cei de la bord.

Pe langa noul propulsor turbodiesel, pe S-Class tocmai si-a mai facut loc un V6 diesel de 235 CP si 620 Nm, pe versiunea S 350 BlueTEC. Acesta va folosi aditiv AdBlue pentru a reduce nivelul noxelor in gazele sale de esapament. Consumul acestei versiuni se va cifra la 6.8 litri la suta, acceleratia de la 0 la 100 km va constitui 7.1 secunde, iar viteza maxima se cifreaza la 250 km/h.

La capitolul motoarelor pe benzina, noua Clasa S se mai bucura de doua motoare – un V6 de 3.5 litri pe versiunea S350 BlueEFFICIENCY si un V8 de 4.7 litri pe versiunea S500 BlueEFFICIENCY. Motorul V6 la livra 306 CP si 370 Nm, in timp ce V8-ul va oferi o putere de 435 CP si un cuplu de 700 Nm. In cazul V8-ului, vorbim de un motor turboaspirat, acest motor debutand recent pe Clasa CL facelift.

Din fericire, S600 ramane in productie in continuare, cu acelasi motor V12 biturbo sub capota. Acesta produce 517 CP si poate accelera limuzina de lux de la 0 la 100 km/h in doar 4.7 secunde.
GALERIE FOTO (12 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!