Prima pagină  »  Ştiri  »  Mercedes-Benz Sprinter LGT: propulsie cu gaz LPG
9 NOIEMBRIE 2010, 14:54
3,335
0
Mercedes-Benz Sprinter LGT: propulsie cu gaz LPG
De Ilie Toma
0
GALERIE FOTO (1 IMAGINI)
Luna noiembrie va aduce o noua versiune pentru Mercedes-Benz Sprinter: 316 LGT, unde LGT vine de la Liquefied Gas Technology, iar modelul va putea fi propulsat atat pe benzina, cat si pe gaz petrolier lichefiat.

Anterior, Mercedes-Benz a lansat mai multe modele cu propulsie pe baza de gaz natural comprimat, marcate cu NGT – de la autoturismele E-Class (W211) si B-Class (W245), pana la camionul Enonic si chiar Sprinter. Odata cu lansarea lui Sprinter LGT, Mercedes-Benz deschide calea spre modelele cu propulsie pe baza de gaz petrolier lichefiat in gama sa.

Desi mai putin eficient decat gazul natural comprimat, LPG-ul are totusi si cateva avantaje in fata primului: o infrastructura mai dezvoltata de statii de alimentare, pe intreg teritoriul Europei, precum si o constructie mai simpla a rezervorului, deoarece acesta nu necesita a fi stocat sub presiune, ca in cazul gazului comprimat.

Solutia propulsiei pe LPG este si una ecologica, emisiile de noxe fiind aproape nule, in timp ce emisiile de NOx, hidrocarburi si monoxid de carbon si dioxid de sulf sunt semnificativ mai mici decat la un motor diesel comparabil. De asemenea si emisiile CO2 sunt cu 20% mai mici.

Sprinter LGT va fi echipat cu un rezervor standard de benzina, cu capacitatea de 100 litri, plus un rezervor destinat gazului petrolier lichefiat, cu capacitate de 76 litri. Acesta este localizat in spatiul din interiorul platformei vehicului, prin urmare spatiul de incarcare nu este catusi de putin sacrificiat. Propulsia va fi asigurata de un motor de 156 CP si 240 Nm, echipat cu compresor mecanic, iar autonomia modelului va constitui aproximativ 1200 km, dintre 450 km vor putea fi parcursi cu gaz petrolier lichefiat.

Ca si in cazul vehiculelor NGT, motorul porneste intotdeauna pe benzina, iar atunci cand lichidul de racire a motorului atinge temperatura de 45 grade, are loc trecerea automata pe baza propulsiei pe gaz. In cazul epuizarii gazului, sistemul electronic al masinii va efectua trecerea automata pe propulsie pe benzina. De asemenea, cel de la volan are posibilitatea deciderii printr-un simplu buton a modalitatii de propulsie si poate monitoriza intotdeauna cantitatea de gaz LPG disponibila in rezervor.

Modelul va fi echipat cu “priza” de alimentare la standard european, insa proprietari vor primi si un set de doua adaptoare, destinate compatibilizarii cu standardul italian si cel olandez. Astfel, Mercedes-Benz Sprinter LGT va putea fi propulsat oriunde in Europa pe baza gazului petrolier lichefiat, iar costurile sale de exploatare vor fi cu cel putin 30% mai mici decat in cazul unei motorizari diesel.

Definitivarea echiparii cu sistemul de propulsie pe gaz are loc la o facilitate speciala, creata langa uzina Mercedes-Benz din Manheim, acolo unde sunt echipate si vehiculele NGT. Sprinter LGT va fi disponibil in mai multe versiuni – de la camioneta si microbuz destinat transportului de pasageri, pana la platforma cu bena sau sasiu, in doua variante de ampatament: 3665 mm si 4325 mm. Indiferent de versiunea aleasa, pretul optiunii LGT va fi identic: 2538 Euro.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!