Prima pagină  »  Ştiri  »  Performanţă extremă în clasa compactă: noul Audi RS3
23 NOIEMBRIE 2010, 08:55
1,751
0
Performanţă extremă în clasa compactă: noul Audi RS3
De Ilie Toma
2
Audi face o lansare-surpiza in segmentul compact, aducand performanta extrema si in gama lui A3. Noul model de performanta poarta literele RS, continuand seria lansarilor de succes, date de RS6, RS5 si TT RS. Iar sub capota noului Audi RS3 se regaseste cea mai noua bijuterie mecanica din Ingolstadt: motorul de cilindri in linie de 2.5 litri.

Propulsorul si-a oficializat conceptul genial prin castigarea, in acest an, a premiului “Engine of the Year”. Motoarele cu 5 cilindri in linie au o lunga traditie la Audi, in anii ’80 mai multe modele de serie, dar si de competitie, ale Audi fiind motorizate de propulsoare cu o astfel de configuratie. Chiar si primul Audi care purtat literele RS – Audi RS2 din 1994 – a avut sub capota un motor cu 5 cilindri. Desi, pentru o perioada, Audi renuntase la productia acestora, ideea propulsoarelor cu 5 cilindri a reinviat la Audi odata cu lansarea, in 2009, a lui TT RS.

Sub capota noului RS3, acest propulsor va dezvolta 340 CP. Cuplu maxim se situeaza la valoarea de 450 Nm, fiind disponibil inca de la 1600 rpm si ramanand constant pana spre 5300 rpm. Aceste caracteristici ii asigura motorului o elasticitate de invidiat si un potential de raspuns instantaneu la pedala de acceleratie, desi vorbim de un propulsor turboaspirat. Iar acceleratia de la 0 la 100 km/h dureaza doar 4.6 secunde. Pentru comparatie, vom spune ca Mercedes-Benz SLS AMG accelereaza pana la prima suta in 3.8 secunde, deci Audi RS3 va atinge 100 km/h cu doar 0.8 secunde mai tarziu, desi vorbim de concepte total diferite de automobile.

Noul Audi RS3 vine echipat cu o transmisie automata cu dublu ambreiaj S tronic, in 7 trepte. Treapta a 7-a este conceputa pentru a fi inclusa la viteze foarte mari, avand ca scop principal reducerea consumului in regim de croaziera. Schimbarea treptelor transmisiei poate avea loc si in regim manual, prin padelele pozitionate langa volan. Audi RS3 vine si cu un sistem launch-control, care maximizeaza efectul turbinei si reduce la minim alunecarea rotilor, pentru a se reusi o acceleratie incredibila cu start de pe loc.

O putere atat de mare nu o poti transmite doar puntii fata, decat in cazul in care esti Focus RS... In mod firesc, Audi si-a echipat noul model de performanta cu sistemul de tractiune integrala quatrro. Diferentialul intre axe este unul gestionat electronic, iar cea mai mica pierdere de aderenta a uneia dintre punti va provoca reactii momentane in redistribuirea eficienta a cuplului.

Audi RS3 vine si cu o suspensie sport, care coboara garda la sol a modelului cu 25 mm, fata de un A3 standard. Iar unde e viteza si performanta extrema e nevoie si de un sistem de franare eficient, or Audi RS3 vine echipat cu discuri de frana cu diametru de 37 cm pe rotile din fata si 31 cm pe cele din spate!

Noul RS3 va fi asamblat la uzina Audi din Gyor, Ungaria, fiind al patrulea model Audi construit la aceasta facilitate, alaturi de TT Coupe, TT Roadster si A3 Cabriolet. Primele livrari ale lui RS3 vor avea loc la inceputul anului viitor, iar pretul de baza, in Germania, va constitui 49,900 Euro.
GALERIE FOTO (20 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!