Prima pagină  »  Ştiri  »  Masina care consuma 1.0 litri/100 km, tot mai aproape de realitate
27 IANUARIE 2011, 11:01
1,904
0
Masina care consuma 1.0 litri/100 km, tot mai aproape de realitate
De Ilie Toma
0
Acum 10 ani, la trecerea dintre milenii, Dr. Ferdinand Piech le trasa un obiectiv fantastic inginerilor de la Volkswagen: cel de a aduce pe piata o masina care sa fie practica pentru uzanta cotidiana, dar care sa consume doar 1.0 litri/100 km. Astazi Volskwagen demonstreaza ca aceasta tinta e una realizabila!

Cu cat ar putea fi redus consumul masinilor daca fiecare franare ar fi transformata in generare de energie? Daca fiecare element al constructiei ar urma principiul ingineriei germane “forma urmeaza functia”?

Volkswagen aduce un raspuns aproape incredibil, prin noul prototip XL1, pe care il prezinta la Salonul Auto de la Qatar in aceste zile. Consumul mixt al acestuia constituie doar 0.9 litri/100 km, iar creatia a pasit cu mult spre o forma finala de productie! Nici un alt vehicul hibrid de pe piata nu este mai eficient!

Cum au reusit inginerii Volkswagen sa atinga un consum atat de modest pentru XL1? Secretul se ascunde in fiecare element constructiv al vehiculului, de la forma pana la sistemul de propulsie. Constructia este una de tip monococ, extrem de usoara, care foloseste pe larg fibra de carbon, precum si plasticul ranforsat cu fibra de carbon. Coeficientul aerodinamic este la fel de incredibil ca si consumul: doar 0.186.

Sistemul de propulsie este asigurat de un motor TDI in 2 cilindri, care dezvolta 48 CP, si un alt motor electric, care asigura un plus de 27 CP. Sistemul hibrid este unul de tip plug-in, adica poate fi incarcat de la o priza domestica obisnuita, energia fiind stocata intr-un set de baterii lithium-ion. Datorita acestuia, Volkswagen XL1 poate rula in mod pur electric pe o distanta de pana la 35 km. Fiecare franare a vehiculului inseamna stocarea energiei cinetice in baterii, motorul electric actionand in acest caz ca generator.

Prototipul este echipat si cu o transmisie automata DSG in 7 rapoarte, iar emisiile de CO2 sunt de doar 24 g/km.

De la prima trasare a obiectivului “masinii de 1 litru”, acum mai bine de 10 ani, Volkswagen a prezentat o serie de prototipuri, care insa pareau a fi departe de o versiune de serie. In 2002, primul concept aducea doua locuri, cei doi pasageri din interior fiind pozitionati unul in spatele celuilalt. In 2009, conceptul XL1 aducea aceeasi formula pentru pasagerii de la bord, insa era evident si un avans tehnologic important. Acum, in 2011, Volkswagen aduce o abordare mult mai practica. Cei doi pasageri stau alaturi, ca in oricare alt vehicul conventional, iar producatorul anunta ca a reusit, impreuna cu furnizorii sai, sa reduca semnificativ costurile unui eventual proces de productie a modelului. Pana si in cazul plasticului ranforsat cu fibra de carbon, Volkswagen a dezvoltat si patentat o noua metoda de productie, care va reduce semnificativ costurile acesteia. Prin urmare, Volkswagen transmite un mesaj cat se poate de clar: masina de 1.0 litri/100 km va deveni in realitate. Inginerii lucreaza intens pentru a o transforma intr-un proiect viabil din punct de vedere ingineresc si economic!
GALERIE FOTO (16 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!