Prima pagină  »  Ştiri  »  Victorie absoluta pentru Volkswagen la Dakar!
17 IANUARIE 2011, 07:34
2,144
0
Victorie absoluta pentru Volkswagen la Dakar!
De Ilie Toma
0
Triumf absolut pentru producatorul german la Raliu Dakar: Volkswagen nu numai ca a invins Raliul, dar a ocupat si locurile 2 si 3, monopolizand podiumul. Mai mult ca atat, victoria din acest an este cea de-a treia consecutiva a producatorului!

Echipele Volkswagen au invins 12 din cele 13 segmente ale cursei. Traseul Dakarului din acest an a avut de toate: drumuri alunecoase pana la incredibil, dune imense de nisip ale desertului Atacama, sectiuni labirintice in canioane, precum si traversari spectaculoase de rauri.

Volkswagen a avut patru echipe in cursa, toate dotate cu noul Race Touareg 3, un model pregatit de inginerii din Wolfsburg, care a inlocuit in acest an generatia Race Touareg 2. Echipa VW pilotata de Mark Miller (SUA) si coechipierul sau Ralph Pitchford (Africa de Sud) a ajuns la final pe pozitia a 6-a. Carlos Sainz si Lucas Cruz au fost cei care ocupat pozitia 3 a podiumului, Giniel de Villiers si Dirk von Zitzewitz – cea de-a 2-a, iar marii castigatori au devenit Nasser Al-Attiyah (originar din Qatar) si Timo Gottschalk (originar din Germania).

_B_ Race Touareg 3 _/B_

Sa aruncam o privire si la partea tehnica a bolidului care le-a adus succesul celor de la Volkswagen. Trebuie sa mentionam din start fiabilitatea de exceptie, pe care au demonstrat-o toate generatiile participante ale lui Race Touareg de pana cum, Volkswagen neinregistrand nici un abandon din motive tehnice pe parcurusul celor 4 ani de cand participa la Dakar!

Race Toaureg 3 este echipat cu un propulsor turbodiesel TDI, de 2.5 litri. Motorul este unul cu 5 cilindri in linie, bi-turbo si dezvolta 310 CP. In acest an, lungimea traseului pe care l-au avut a-l infrunta bolizii participanti a depasit 9600 km.

_B_ Cum au evoluat echipele altor producatori? _/B_

Desi triumful apartine in mod exclusiv celor de la Volskwagen, nu putem sa nu mentionam si evolutiile interesante ale echipelor altor producatori. Astfel, dupa primele trei pozitii, ocupate de VW, pozitiile 4 si 5 au fost castigate de doua echipe BMW, ambele la bordul unor X3 CC. Pozitia 6 revine din nou celor de la VW, fiind urmata imediat din nou de o echipa BMW, cu un alt X3 CC. Germanii cedeaza abia locul 8 unei echipe Nissan, iar pe locul 9 vine Mitsubishi, cu Racing Lancer. Locul 10 este ocupat de un Buggy SMG.

Interesant e si faptul ca in editia din acest an au evoluat relativ bine si unii producatori chinezi. Great Wall, spre exemplu, a participat cu un Haval (model cunoscut anterior ca Hover CUV), cu care a reusit sa ajunga la final fara vreun abandon tehnic, ocupand o pozitie demna in clasament: 22. Chery a ocupat locurile 40 si 42 cu doua din echipele sale, prima reusind sa parcurga 11 din cele 13 etape, iar echipa de pe locul 42 a reusit sa parcuga 12 din 13 etape.

O evolutie marcanta au avut-o si echipele Toyota, foarte multe la numar. Acestea au ocupat pozitiile 12, 19, 24, 25, 26, 29, 30, 33, 38, 39, 41, 43, 44, 46, 47, 48, 50, 51 si 52.
GALERIE FOTO (56 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!