Prima pagină  »  Ştiri  »  Ce se ascunde sub capota unui Rolls-Royce electric?
3 MARTIE 2011, 11:57
1,866
0
Ce se ascunde sub capota unui Rolls-Royce electric?
De Redactia PiataAuto.md, LIVE din Geneva
0
GALERIE FOTO (6 IMAGINI)
Asta ne-am intrebat noi, aici, la Geneva, in momentul in care am vazut conceptul 102 EX, care este, in realitate, un Phantom electrificat. Ne-am intrebat mai mult pentru ca, in comunicatul de presa, cei de la Rolls-Royce pareau sa-si anunte realizarea ca pe un lucru care trebuia facut, dar care nu le-a adus nici o satisfactie...

La o prima privire 102 EX e un Phantom ca oricare altul. Nu avem grila radiatorului modificata pentru a limita patrunderea fluxului de aer in compartimentul motor, nu avem jante aerodinamice, care sa permita in mod special si incadrarea sistemelor de recuperare a energiei la franare, iar in interior se regaseste aceeasi opulenta. Sigla de pe capota este unul din putinele elemente care tradeaza propulsia electrica, aceasta avand o nuanta modificata.

Ne-am intrebat atunci, in mod firesc, daca Rolls-Royce s-a ostenit cel putin sa aduca cu adevarat o propulsie electrica sub capota, si nu s-a limitat doar la specificari de ordin declarativ. In scurt timp, unul din reprezentantii Rolls-Royce a si efectuat marea demonstrare pentru jurnalistii aflati la stand, deschizand larg capota lui 102 EX.

Pe langa faptul ca spatiul de sub capota adaposteste intr-adevar elementele unui sistem electric de propulsie, Rolls-Royce a facut publice si datele tehnice ale conceptului. Astfel, electricitatea este stocata intr-un sistem de baterii NCM (Lithium-Nichel-Cobalt-Manganese-Oxide). Intregul sistem de baterii cantareste 640 kg...

Chiar si cu o asemenea greutate, conceptul ar putea accelera de la 0 la 100 km/h in doar 8 secunde, atingand o viteza maxima de 257 km/h (limitata electronic). Iar transmisia este una cu o singura treapta.

In final, putem spune ca 102 EX conglomereaza mai multe tehnologii de varf pe un model din varful ierarhiei luxului, insa ramane a fi total inutil si ilogic pentru o productie de serie. Doar propulsia celor 640 kg suplimentare necesita o forta enorma si implica emisii suplimentare de CO2, nemaivorbind de o lista intreaga de neconcordante intre o limuzina de varf si un sistem mult prea improrpiu de propulsie. Se pare ca si producatorul este constient de lipsa de perspectiva in viitorul apropiat pentru un asemenea model, tocmai de asta evitand sa faca vreo declaratie vizavi de eventuala productie de serie.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!