Prima pagină  »  Ştiri  »  Volkswagen Bulli – reintoarcerea spiritului libertatii
10 MARTIE 2011, 08:42
2,143
0
Volkswagen Bulli – reintoarcerea spiritului libertatii
De Redactia PiataAuto.md
0
GALERIE FOTO (6 IMAGINI)
Pe langa premierele asteptate la standul VW de la Geneva, cum ar fi Golf Cabrio sau Tiguan facelift, germanii au mai adus si un concept-surpriza, in silueta unui van compact, care poarta numele de Bulli.

Numele nu este insa unul nou pentru VW, acum 64 de ani sub acelasi nume nascandu-se primu van din lume. La 23 aprilie 1947, un importator olandez de automobile Volkswagen, a fost cel care a desenat schita unui autobuz compact in caietul sau de notite. Era de fapt imaginea laterala scurtata a unui omnibus de atunci, folosit pentru transportul public, amplasat pe platforma unui Beetle. Atat. Simplu si genial, iar din aceasta schita a luat nastere tot arborele genealogic al minibus-urilor VW, inclusiv renumitele Transporter.

Astazi, conceptul Bulli vrea sa calce pe urmele stramosului sau si demonstreaza o interpretare moderna a utilizarii maxime a spatiului. Retro? Cu greu l-am putea numi asa. Este insa un Volkswagen, formele caruia ar putea sa se regaseasca in curand pe foarte multe modele din gama producatorului german. Bulli este creatia intregii echipe de design a VW, sub conducerea lui Walter de Silva, si reprezinta un nou ADN de design pentru VW, dezvoltat pe baza formelor si proportiilor celor mai de succes modele din istoria VW: Beetle, Golf I si T1.

Dimensiunile lui Bulli sunt destul de modeste: doar 3.99 metri lungime, 1.75 metri latime si 1.70 metri inaltime. Chiar si un Transporter T1 era mai lung, insa era si mai ingust. Totusi, cu un ampatament de 2620 mm, Bulli face uz la maxim de spatiul sau. Mai mult ca atat, datorita constructiei etajate, Bulli ofera cate 3 locuri pe ambele randuri de scaune, in fata existand de asemenea o bancheta completa, pentru 3 pasageri. Cu toti cei 6 pasageri la bord, Bulli poate inca oferi un spatiu de 370 litri pentru portbagaj.

VW s-a gandit si la confortul acustic al ocupantilor de la bord si le-a permis celor de la Fender sa realizeze sistemul acustic al masinii. Initiatii in muzica rock vor recunoaste numele Fender si datorita chitarelor electrice renumite, pe care le produce compania, utilizate, la vremea lor, de staruri rock pentru Jimi Hendrix.

In Bulli lipsesc insa unele detalii, precum turometrul sau schimbatorul de viteze. Si asta pentru ca acestea sunt nenecesare. Sub capota masinii se ascunde un motor electric, iar selectorul treptelor de viteze a fost redus la un comutator circular, prin care se poate selecta directia deplasarii – inainte sau inapoi.

Motorul electric, cu care este echipat Bulli, dezvolta o putere de 85 kW si un cuplu impresionant de 270 Nm. Energia necesara functionarii motorului este stocata intr-o baterie de tip lithium-ion, capacitatea careia este suficienta pentru a asigura masinii o autonomie de 300 km – o valoare cu adevarat rara pentru masinile electrice de azi. Iar incarcarea acesteia la o statie specializata ar dura mai putin de o ora!

Bulli se lauda si cu performante demne de o masina electrica. Sprint-ul pana la 100 km/h dureaza 11.5 secunde, iar viteza maxima este limitata la 140 km/h.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!