Prima pagină  »  Ştiri  »  Noul Audi Q3, dezvăluit oficial
14 APRILIE 2011, 01:08
2,533
0
Noul Audi Q3, dezvăluit oficial
De Ilie Toma
0
GALERIE FOTO (31 IMAGINI)
Producatorul din Ingolstadt a dezvaluit detaliile complete ale noului sau SUV compact – Audi Q3. Noul Q3 se declara din start un companion al vietii cotidiene cu caracter urban, iar design-ul sau aduce o silueta apropiata de liniile unui coupe.

Silueta de coupe se doreste a fi una inedita in segmentul SUV-urilor compacte, iar Audi mizeaza pe acest element distinctiv pentru a-i asigura imediat o identitate recognibila noului sau model. Datorita experientei celor de la Audi in tehnologiile constructiei usoare, versiunea de baza a lui Q3 va cantari doar 1,500 kg, fapt care are implicatii directe in eficienta sporita a noului SUV. Atat capota lui Q3, cat si hayonul portbagajului, sunt executate din aluminiu, in timp ce structura scheletica a compartimentului interior este executata din otel de duritate sporita. Si coeficientul aerodinamic al lui Q3 este unul impresionant pentru un SUV, indicand o valoare de 0.32.

Ca si design, noul Audi Q3 aduce in partea frontala lo continuitate a liniilor lui A1, cu o grila similara a radiatorului, cu colturi accentuate in partea superioara a acesteia. Farurile pot fi echipate cu elemente de iluminare cu tehnologia xenon plus si LED-uri, iar gurile mari de aerisire fac aluzie la potentialul de performanta a modelului. Desi prea silueta unui coupe, Q3 si-a asigurat totul un aspect care sa-i emane apartenenta la familia modelelor Q. Hayonul supradimensionat continua pana spre aripile spate, "inconjurand" spatele masinii, exact ca si in cazul fratilor mai mari din gama – Q5 si Q7.

Ca si dimensiuni, noul Audi Q3 este apropiat de Volkswagen Tiguan, model cu care impartaseste platforma tehnica. Ampatamentul este identic cu cel al lui Tiguan – 2603 mm, iar lungimea total atinge 4385 mm, fata de 4457, cat masoara Tiguan. Silueta de coupe i-a conferit lui Q3 si un plafon mai coborat, inaltimea totala masurand in cazul lui Q3 1608 mm. Audi Q3 va fi disponibil si cu un pachet S-Line, care ii va accentua si mai mult caracterul sportiv.

In interior, designerii Audi au pus accent pe latimea lui Q3, desenandu-i o plansa de bord cu o linie continua pe intreaga sa dimensiune. Optional, pentru prima data in familia Q aici se poate regasi si un display culisant de 7 inch, care aminteste de interiorul lui A8.

Lista de optionale care se pot regasi la bordul lui Q3 poate cuprinde dorintele celor mai pretentiosi clienti. Plafon panoramic, lumini ambientale cu un numar impresionat de LED-uri, scaune sport, sistem de climatizare bizonal, computer de bord cu program de condus eficient, volan cu trei spite. Se va putea opta de asemenea pentru una din cinci culori disponibile pentru ambianta interiorului: negru, gri, bej si doua nuante de maro.

Audi Q3 se doreste a fi cel mai sportiv jucator din segmentul sau, debutand cu trei motorizari, doua dintre care sunt pe benzina, si o a treia motorizare diesel. In scurt timp, lista de motorizari va fi completata cu un al doilea diesel, iar toate cele patru motorizari prevazute pentru Q3 vor avea aceeasi capacitate cilindrica: 2.0 litri.

In cazul motorizarilor pe benzina, propulsorul 2.0 TFSI va asigura cele doua versiuni de putere – 170 CP si 211 CP. Unitatea 2.0 TDI, cu care debuteaza modelul, livreaza 177 CP, urmand ca ulterior in lista de motorizari sa apara si versiunea de 140 CP a aceluiasi propulsor. Toate motorizarile vor fi disponibile cu cele mai noi tehnologii Audi de sporire a eficientei: injectie directa, turbochargere, sistem start-stop si sistem de recuperare a energiei la franare. Astfel, versiunea 2.0 TDI si 140 CP va indica un consum mixt de doar 5.2 litri/100 km.

Versiunile 2.0 TFSi de 177 CP si 2.0 TDI de 140 CP vor fi disponibile atat cu tractiune integrala quattro, cat si cu tractiune pe fata, caz in care vor fi echipate cu transmisii manuale in 6 rapoarte. Motorizarile de top vor fi disponibile doar cu tractiune integrala. In cazul lui Q3 sistemul quattro pevede un diferential hidraulic multi-disc intre axe, care poate varia distributia cuplului intre axe "cu viteza luminii", cum se exprima cei de la Audi. Transmisia automata disponibila pe Q3 este una cu dublu ambreiaj, S tronic, in 7 rapoarte. Este interesant si faptul ca, in cazul in care soferul alege modul eficient de condus, si ruleaza cu o viteza constanta, transmisia decupleaza unul din ambreiaje, lansandu-l in rotatie libera, pentru a spori eficienta de consum a modelului.

Sportivitatea modelului este asigurata si de geometria suspensiei. Pe puntea din spate, Audi Q3 beneficiaza de o configuratie cu patru brate a suspensiei, prevazuta pentru absorbtia distincta a fortelor laterale si a celor longitudinale.

Sistemul de stabilizare a traciectoriei (ESP) de pe Q3 prevede si posibilitatea blocarii electronice a diferentialului, care, la virajele abordate in viteza, regleaza distributia cuplului intre roti prin actionarea minora a franei pentru roata din interiorul virajului.

Audi Q3 va parasi poarta uzinei cu jante de 16 inch, insa poate primi optional si dimensiuni de pana la 19 inch. Directia modelului este asistata electromecanic, si se declara a fi una deosebit de precisa.

Noul Audi Q3 va fi asamblat la uzina grupului VW din Martorell, Spania, locatie in care sunt asamblate mai multe modele Seat. Vanzarile lui Q3 vor lua startul in iunie, iar pretul de baza anuntat pentru Germania este de 29,900 Euro.
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!