Prima pagină  »  Ştiri  »  Opel dezvăluie noua generaţie Zafira
18 MAI 2011, 08:43
2,820
6
Opel dezvăluie noua generaţie Zafira
De Ilie Toma
0
GALERIE FOTO (12 IMAGINI)
Cu doar câteva clipe în urmă Opel a dezvăluit primele imagini şi informaţii cu noua generaţie Opel Zafira. Modelul aduce foarte multe elemente comune cu conceptul prezentat acum două luni la Geneva, iar primul contact cu publicul va avea loc în toamnă, la Salonul Auto de la Frankfurt.

Ca şi Zafira Concept, versiunea de producţie aduce o viziune premium a interiorului, însoţită de o versatilitate de excepţie. „Artistismul sculptural întâmpină precizia germană” – cam asta e filosofia Opel adusă acum şi în segmentul monovolumelor.

Noua Zafira se va numi, de fapt, Zafira Tourer, iar elementul „Tourer” vine să amintească tuturor pasul major pe care îl face modelul în direcţia confortului la bord în călătoriile lungi. În interior, se pot regăsi 3 rânduri de scaune, cu şapte pasageri, care pot fi adăpostiţi. Rândul al doilea nu mai este o banchetă – aici sunt instalate trei scaune individuale, care pot fi mişcate sau reglate individual. Fiecare dintre ele poate culisa longitudinal pe o distanţă de 21 cm!

Opţional, rândul al doilea de scaune va putea fi comandat în versiune „Lounge”, care presupune că scaunul din mijloc poate fi „închis”, creând astfel o cotieră pentru ocupanţii celorlalte două scaune. Mai mult ca atât, distanţa de culisare a acestor două scaune este mărită cu 7 cm, şi, în calitate de inovaţie absolută în segment, acestea pot culisa şi lateral, spre centrul habitaclului, 5 cm.



Versatilitatea desebită se reflectă şi pentru ocupanţii locurilor din faţă. Ca şi la noua Meriva, prezentată acum un an, noul Opel Zafira Tourer dispune de o cotieră culisabilă, cu tot cu cutie de depozitare, care permite o ajustare mult mai personalizată a poziţiei pasagerilor în călătorii. Zafira aduce astfel un accent deosebit pe confortul individual al fiecărui pasager de la bord, cu reglaje individuale şi spaţiu mai mult decât suficient pentru toţi ocupanţii.

Portbagajul noii Zafira Tourer, în configuraţie cu 5 locuri, oferă un volum de 710 litri (cu 65 litri mai mult decât generaţia precedentă). În cazul rabatării complete, volumul de încărcare creşte până la 1,860 litri.

Ca şi design exterior, noua Zafira Tourer aduce o parte frontală cu elemente preluate de pe noua Ampera. Silueta acesteia este una cu mult mai dinamică decât cea a generaţiei precedente, şi este inspirată din... silueta trenurilor de mare viteză. Vicepreşedintele Opel, tot el şi Director de Design Opel, Mark Adams, menţionează că noua Zafira Tourer vine cu un aspect cu alură sportivă şi senzaţie de premium.

Şi vizibilitatea la bord a fost îmbunătăţită considerabil, datorită spaţiilor vitrate cu mult mai mari. Oglinzile retrovizoare au beneficiat şi ele de o nouă poziţie, deplasată spre spate, fapt care garantează sporirea vizibilităţii.

Noua Zafira Tourer beneficiază de o platformă nouă, cu ampatament şi ecartament crescut. Valoarea ampatamentului constituie acum 2,760 mm (cu 57 mm mai mult decât generaţia precedentă), în timp ce ecartamentele măsoară 1,584 mm în faţă şi 1,588 mm în spate (cu 96 mm mai mult şi 78 mm respectiv). Puntea din faţă este identică celei de pe Insignia, cu un subcadru izolat şi bare McPherson. Puntea din spate este una adaptată special pentru Zafira, însă aduce acelaşi principiu aplicat pe noua Astra. Aceasta combină un arbore asimetric cu o legătură Watt. Beneficiile acesteia sunt extrem de importante în cazul lui Zafira: stabilitate bună la abordarea virajelor, confort sporit, zgomot redus şi mai ales dimensiuni mult mai reduse decât în cazul unei suspensii multi-link, or, asta a permis creşterea substanţială a volumului portbagajului şi a înălţimii utile pentru pasagerii rândului al treilea de scaune.

Şasiul FlexRide, permite, deja tradiţional pentru ultimele modele Opel, modficiarea rigidităţii cu care răspunde suspensia maşinii – între regimurile Comfort, Normal şi Sport.

Pentru prima dată în gama Opel, noua Zafira Tourer debutează cu un sistem de cruise-control adaptiv, bazat pe un radar care scanează în permanenţă partea frontală a maşinii, reducând viteza atunci când alte vehicule din faţă circulă mai încet. În cazuri extreme, sistemul acţionează şi în regim de urgenţă frânele, în încercarea de a evita un impact, sau cel puţin de a minimiza forţa acestuia.

Gama de motorizări a noii generaţii Zafira cuprinde trei versiuni ale propulsorului turbodiesel 2.0 CDTI, prezent şi pe Insignia sau Astra. Pe noua Zafira Tourer, acesta vine în variante de putere de 110 CP, 135 CP şi 165 CP. Gama motorizărilor pe benzină cuprinde propulsorul turboaspirat de 1.4 litri, în versiuni de 120 CP şi 140 CP. Propulsoarele pot fi cuplate la transmisii manuale sau automate, toate cu 6 trepte.

La scurt timp după debutul său, gama de motorizări va fi completată de un propulsor ecoFLEX ultra-eficient, precum şi de versiuni propulsate pe bază de gaz natural comprimat (CNG) şi gaz petrolier lichefiat (LPG). La distanţă de câteva luni, vor fi introduse şi motorizări de înaltă performanţă, pe benzină, inclusiv propulsoare pe benzină de generaţie nouă.

Un detaliu mai curios este faptul că noua Zafira Tourer va fi produsă alături de generaţia precedentă, actuală a Zafirei, care va constitui o alternativă mai ieftină. Astfel, gama de monovolume Opel va fi constituită din micuţa Agila, compacta Meriva, van-ul de dimensiuni medii Zafira şi noul van de dimensiuni mai generoase Zafira Tourer.

Ambele generaţii Zafira vor fi asamblate exclusiv în Germania, în Bochum. De la lansarea primei generaţii Zafira, în 1999, Opel a vândut peste 2.2 milioane exemplare Zafira.
COMENTARII (6)
Bentley
Chişinău
la 18 Mai 2011 - 10:04
e un model interesant...
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 18 Mai 2011 - 11:04
E ceva deosebit de gama actuala. In spate se aseamana foarte mult cu Ford Focus S-Max. Daca n-ar fi logo-ul nu-l mai deosebesti practic.
0
0
Shaman
Chişinău
la 18 Mai 2011 - 11:06
hmm...arata inovat si frumushel..place.. :)
0
0
GrandPremium
Chişinău
la 18 Mai 2011 - 12:45
arata foarte foarte bine!imi place moolt,mai ales partea din fata:!
0
0
dima
Chişinău
la 18 Mai 2011 - 21:39
cind vad asa masini de la opel, inca de cind a aparut insignia, ma tem doar de un singur lucru, ca degraba BMW mercedes si audi nu vor mai avea cumparatori, opel face pasi enormi in design si fiabilitate, degraba bancurile de tipul "opeli i na fatagrafiah rjaveet' vor disparea cu totul!
0
1
Costeşti
Paris, Franţa
la 19 Mai 2011 - 17:51
totul merge struna.....sa nu uitam ca opel face parte dintr-o familie numita nemti. Cit de urit ar suna Opel orikum suna si merge cu mult mai bine si frumos ca Dacia sau Jigul i...
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!