Este miercuri seară şi, după cum am anunţat acum două zile, în Berlin a avut loc dezvăluirea noului Audi A6 Avant.
Wagon-ul de clasă business, cu numele A6 Avant a fost pentru Audi un succes de vânzări, reuşind să surclaseze concurenţii din segmentul său. Prin urmare, noua generaţie nu poate însemna decât o mostră de tehnologii avansate, care să cucerească publicul, dar şi o armă tăioasă pentru concurenţi.
Audi este specialistul construcţiilor rigide şi uşoare din aluminiu, iar noul Audi A6 Avant aplică pe larg aluminiul în structura sa. Asta îl face mai uşor şi mai agil. Şi deci mai rapid şi mai eficient. Per ansamblu, noua generaţie este cu 18% mai eficientă decât generaţia precedentă.
Măsurând 4.93 metri lungime,noua generaţie A6 Avant vine cu o linie mai fluidă a plafonului, care coboară mai accentuat spre zona montanţilor D. Volumul portbagajul este, însă, foarte generos: 565 litri în regim normal şi până la 1,680 litri în cazul rabatării banchetei spate. A6 Avant poate veni, opţional, cu un hayon acţionat automatizat, închiderea lui efectuându-se prin simpla apăsare a unui buton.
A6 Avant şi-a atribuit din start o listă de şase motorizări. Două propulsoare sunt pe benzină, iar celelalte patru sunt unităţi turbodiesel. Puterea propulsoarelor variază între 177 CP şi 313 CP. În dependenţă de propulsor, A6 Avant poate veni echipat cu transmisie manuală în şase rapoarte, automată S tronic în şapte trepte, automată cu raport continuu variabil sau automată tiptronic cu 8 rapoarte. Probabil, e cea mai largă opţiune de transmisii automate existente pe piaţă
Propulsorul entry-level al noului A6 Avant este unitatea 2.0 TDI, care dezvoltă 177 CP. Acesta este şi unicul motor cu patru cilindri disponibil, toate celelalte unităţi având configuraţie V6. A6 Avant 2.0 TDI va avea, însă, şi un consum de invidiat: doar 5.0 litri/100 km în regim mixt!
Propulsorul 3.0 TDI este disponibil în trei versiuni de putere: 204 CP, 245 CP şi, mai nou, 313 CP. Este o valoare a puterii atinsă cu ajutorul turbochargerelor cu dozare în două nivele, care permite presurizarea amestecului de aer şi combustibil până la 3.2 bari. Cu o astfel de putere, A6 Avant accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 5.4 secunde, chiar dacă vorbim de un diesel.
Probabil, propulsorul 3.0 TDI, de 313 CP, s-ar putea regăsi în viitorul apropiat şi în gama Porsche, pe Cayenne şi Panamera regăsindu-se în prezent o versiune mult mai puţin puternică a acestuia.
În gama propulsoarelor pe benzină, A6 Avant vine şi cu un propulsor aspirat natural, de 2.8 litri. Acesta aplică, însă, tehnologia timpilor variabili de deschidere a valvelor, în tandem cu injecţia directă. Pentru pasionaţii de putere, există un al doilea propulsor pe benzină, de 3.0 litri, turboaspirat, care livrează 300 CP.
Noua generaţie Audi A6 Avant va ajunge în showroom-urile europene către sfârşitul verii. Preţul de bază, anunţat pentru acesta, constituie 40,850 Euro.