Asta e, cei de la Bugatti au anunţat că au primit ultima comandă pentru un Bugatti Veyron, de la un client european şi cu asta încheie producţia celor 300 de exemplare programate ale modelului.
Între timp, cam toate ediţiile lui Veyron de la cea standard până la ediţia specială SuperSport au devenit obiecte de colecţie pentru cei mai bogaţi oameni ai lumii.
Totul începea în 1998, când grupul Volkswagen achiziţiona marca Bugatti, iar numai un an mai târziu, compania prezenta conceptul EB 18/4 Veyron la Salonul Auto de la Tokyo. Au mai trebuit să treacă încă alţi şase ani, pentru ca în 2005 un Veyron să depăşească pentru prima dată viteza de 400 km/h, iar după alte şase luni să fie prezentat publicului larg ca model de producţie.
Veyron a fost primul vehicul produs care a beneficiat de structură monococ din fibră de carbon, iar rigiditatea sa torsională de pe 60,000 Nm per grad rămâne neegalată şi astăzi. Motorul său este o altă mostră de artă inginerească şi tehnologie: 16 cilindri amplasaţi în formă de W, patru turbine şi un volum total de 7,993 cm cubi toate pentru a produce puterea imensă de 1,001 CP! Cutia de viteze cu dublu ambreiaj şi 7 trepte face faţă unui cuplu incredibil de 1,250 Nm, fiind şi una din cele mai rapizi transmisii din lume, cu un timp de schimbare a treptelor de doar 150 milisecunde. Prin urmare, performanţele dinamice sunt şi ele fascinante: 2.5 secunde până la 100 km/h şi o viteză maximă de 407 km/h!
Cu o asftel de putere, frânele sunt cel puţin la fel de importante. Veyron dispune de discuri generoase de ceramică şi de un sistem inovativ de ventilare a lor, iar spatele său dispune şi de un spoiler activ, care serveşte o forţă suplimentară de frânare. Toate împreună, pot opri vehiculul în doar 2.3 secunde de la o viteză de 100 km/h, iar distanţa de frânare constituie doar 31.4 metri...
Iar cei de la Bugatti nu s-au lăsat până nu au creat şi o versiune şi mai performantă a lui Veyron Veyron SuperSport - a cărui propulsor a fost dopat să livreze 1,200 CP şi care poate accelera până la o viteză de 415 km/h!
Pentru pasionaţii lui Veyron, o perioadă va mai fi disponibilă versiunea decapotabilă a lui Grand Sport. În acelaşi timp, ultimul exemplar al coupe-ului Veyron va fi livrat clientului abia toamna viitoare, acesta fiind un european care... nu a mai fost niciodată proprietar al vreunui model Bugatti.
Probabil, vestea ultimului Bugatti Veyron comandat nu ar trebui să ne întristeze. Pentru că asta înseamnă că în viitorul apropiat vom vedea o altă mostră a performanţei extreme! Mai fascinant! Mai puternic... Mai rapid...