Ei bine, nou, atunci când vine vorba de camioane de distanţe lungi, nu înseamnă neapărat să reinventezi silueta de camion, ci mai degrabă să regândeşti substratul tehnic într-un mod care să-i asigure o evoluţie senzaţională. Cei de la Mercedes-Benz au făcut-o! Au reinventat conceptul, au aplicat tehnologii de ultimă oră, au investit peste 1 miliard de euro pentru a dezvolta vârful lor de gamă în segmentul camioanelor şi în final au reuşit să aducă un nou Actros revoluţionar.
Camioanele devin tot mai econome, parţial datorită evoluţiei tehnologiilor, parţial datorită reglementărilor tot mai stricte la nivel european. În curând vor intra în vigoare şi normele Euro 6 în Uniunea Europeană, iar asta înseamnă că producătorii de camioane trebuie să muncească din greu pentru a rămâne competitivi.
După cum declară cei de la Mercedes-Benz, investiţia de 1 miliard de euro în dezvoltarea noului Actros le-a permis să fie primii care lansează un camion de distanţe lungi, a cărui design şi concept sunt în concordanţă deplină cu normele Euro 6. Noul camion vine cu un nou şasiu, cu noi propulsoare, noi cabine, precum şi noi forme, menite să-i confere un aspect mai dinamic. Totuşi formele noului Actros urmează funcţia: după peste 2,600 de ore petrecute în tunelul aerodinamic, inginerii au reuşit să-i redea noului Actros caracteristici aerodinamice de invidiat.
În dependenţă de propulsor, noul Actros consumă între 3% şi 7% mai puţin combustibil decât predecesorul său, caracteristici care au toate şansele să-l transforme în cel mai eficient camion european. Iar o reducere atât de esenţială a consumului a fost posibilă datorită aplicării unor tehnologii de ultimă oră. Toate propulsoarele noului Actros folosesc injecţie X-Pulse, recirculare a gazelor de eşapament, tratare a gazelor de eşapament cu soluţie AdBlue, ca parte a tehnologiei BlueTec. De asemenea, toate versiunile noului Actros sunt dotate şi cu filtre de particule, de tip închis.
Propulsoarele noului Actros dispun de puteri cuprinse între 421 CP şi 510 CP, iar valoarea cuplului maxim variază între 2,100 Nm şi 2,500 Nm. Noul Actros dispune de 7 versiuni de cabine şi 11 variante de configuraţie a ampatamentelor.
Deşi piaţa europeană a camioanelor încă nu şi-a revenit la nivelul de până la criză, cei de la Daimler se arată încrezători în creşterea vânzărilor lor de camioane. În 2010, cei de la Mercedes-Benz au vândut în total 135,000 de camioane, iar odată cu lansarea noului Actros, aceştia speră să atingă în 2011 un volum de vânzări cu 20% mai mare.
Chiar şi pentru cunoscătorii performanţelor camioanelor Mercedes-Benz, calităţile noului Actros vor fi impresionante. Producătorul german garantează o durată de viaţă a motorului de cel puţin 1.2 milioane de kilometri, iar intervalele de service au fost extinse până la 150,000 de km! Pentru companiile care vor alege programul Complete Service, costurile de deservire ale noului Actros vor fi cu aproximativ 6% mai mici în comparaţie cu generaţia anterioară.
Vânzările noului Actros vor lua startul în luna iulie. Noua generaţie a camionului a trecut un program de teste de 20 milioane de kilometri în procesul său de dezvoltare, în locaţii cu climă extremă: de la deşertul arid din Sierra Nevada până la zonele din Cercul Polar. Tocmai de asta, cei de la Mercedes-Benz ne asigură: Actros e camionul în care puteţi avea încredere...