Acum câteva luni, Lexus anunţa că modelul său LS 600h L a fost ales drept vehicul principal la nunta prinţului Albert de Monaco, nuntă care va avea loc la 2 iulie 2011. Lexus a omis însă să anunţe atunci că va produce un exemplar special, decapotabil, al limuzinei de lux...
Landaulet este o noţiune nouă pentru Lexus, însă foarte cunoscută printre reprezentanţii caselor regale sau cel puţin printre cei răsfăţaţi din plin de lux. Noţiunea prevede un tip de limuzină, a cărei locuri din spate dispun de plafon decapotabil, în timp ce locurile din faţă, acolo unde e locul şoferului, sunt, de obicei, acoperite.
Ei bine, exemplarul construit pentru prinţul de Monaco a respectat tradiţia luxului suprem şi vine cu plafon transparent, realizat din policarbonat. Convertirea a fost realizată de specialiştii în caroserie de la compania belgiană Carat Duchatelet, în strânsă colaborare cu inginerii Lexus, a cărui sediu european se află de asemenea în Belgia, la Bruxelles. A fost nevoie de peste 2,000 de ore de muncă pentru a finaliza automobilul exclusiv.
Cei de la Carat Duchatelet au o experienţă de peste 40 de ani în realizarea de automobile blindate, extinse sau la comandă specială pentru familii regale şi clienţi exclusivi în toată lumea. Chiar şi aşa, cei de la Lexus au vrut să se asigure că limuzina rezulată va avea aceleaşi caracteristici de siguranţă şi dinamică, pe de o parte, dar şi de calitate a materialelor de finisare a interiorului, pe de alta.
Orice automobil care este lipsit de plafon îşi pierde unul din elementele cruciale în asigurarea rigidităţii sale torsionale, iar asta înseamnă că elementele rămase partea inferioară şi cea laterală trebuiesc ranforsate, pentru a compensa această pierdere. În cazul unei limuzine precum Lexus LS 600h, ampatamentul foarte mare accentuează acest efect, iar inginerii Lexus au rezolvat dilema prin aplicarea unor structuri din kevlar şi fibra de carbon pe limuzina prinţului de Monaco.
Aceste elemente au fost coapte la propriu într-un cuptor special, iar instalarea lor alături de elementele de forţă deja existente ale modelului a necesitat îndepărtarea a peste 20,000 de piese şi componente de exterior şi interior. Reasamblarea a fost supravegheată din nou de inginerii Lexus, care au vrut să se asigure că aceasta va urma întocmai originalul.
Plafonul, realizat dintr-o singură bucată, a fost executat de o companie franceză specializată în astfel de componente, folosite de obicei pentru cabinele avioanelor şi elicopterelor. Este interesant şi faptul că plafonul este demontabil complet acesta putând fi îndepărtat, lăsându-i, astfel, pe ocupanţii banchetei din spate, expuşi direct la aer liber. Totuşi, demontarea are loc manual nu vorbim aici de vreun mecanism de pliere a plafonului, ci de o demontare pe bune a acestuia.
Propulsia hibridă a modelului şi nivelul său sesizabil mai mic al emisiilor CO2, în comparaţie cu concurenţii săi direcţi, au fost unele din principalele argumente pentru alegerea lui LS 600 h L ca maşină oficială a ceremoniei de căsătorie a prinţului de Monaco. După oficierea nunţii regale, maşina va fi expusă la renumitul Muzeu Oceanografic din Monaco, unde vizitatorii vor avea ocazia să o admire şi să îşi amintească de ocazia excepţională pentru care a fost construită.