Prima pagină  »  Ştiri  »  Alianţa Renault-Nissan, cu cărţile pe faţă despre planurile sale grandioase în
22 IULIE 2011, 08:50
2,408
5
Alianţa Renault-Nissan, cu cărţile pe faţă despre planurile sale grandioase în Rusia
De Ilie Toma
1
GALERIE FOTO (10 IMAGINI)
De aproape 2 ani, Alianţa Renault-Nissan deţine 25% din acţiunile celui mai mare producător auto din Rusia – AVTOVAZ. Prima perioadă de la achiziţie a fost, însă, marcată de incertitudine, cei de la Renault aşeptând o mai mare determinare a guvenrului rus în raport cu planurile sale de cooperare cu renaşterea AVTOVAZ-ului.

Se pare că guvernul rus şi cei de la Renault au reuşit să găsească o bază solidă în conturarea planurilor de viitor, astfel încât, după o perioadă de anunţuri scurte vizavi de acţiunile care vor urma, Renault şi-a făcut publică strategia sa în Rusia, iar odată cu ea, de renaştere a AVTOVAZ-ului.

AVTOVAZ este un producător de ciclu deplin – or, mai pe înţelesul tuturor, acesta îşi produce singur marea parte a componentelor sale şi le şi asamblează ulterior, spre deosebire de practicile multor alţi producători de a cumpăra o mare parte din componente de la furnizori specializaţi. Aproximativ 40% din toate automobilele care circulă, în acest moment, în Rusia, sunt produse de AVTOVAZ, iar în prezent AVTOVAZ asigură 45% din toată producţia de automobile din Rusia. Cota de piaţă a producătorului în ţara sa de origine este de 27.3%, şi tot AVTOVAZ îşi atribuie meritul de a contribui de unul singur cu 0.5% din produsul intern brut al Rusiei. Şi asta fără a menţiona importanţa socială a producătorului şi numărul impunător de angajaţi pe care îi antenează în procesul de producţie.

Deci, dată fiind importanţa economică şi strategică atât de mare a AVTOVAZ-ului, este firesc că acesta se bucură de o susţinere importantă din partea guvernului rus, care vrea să vadă compania drept un exemplu de succes al renaşterii industriei auto ruseşti. Iar guvernul prim-ministrului Putin are toate şansele să transforme această poveste într-una de succes, cu ajutorul celor de la Renault-Nissan.

Astfel, pe lângă AVTOVAZ, Alianţa Renault-Nissan, dispune de 3 uzine de producţie în Rusia, cu o capacitate totală actuală de 1.1 milioane de vehicule pe an, iar către anul 2016 această capacitate ar trebui să crească la 1.6 milioane. Uzina din Moscova – prima uzină Renault din Rusia – va număra 5 modele produse către sfârşitul acestui an: Logan, Sandero, Fluence, Megane şi Duster, cu o capacitate totală de 160,000 de unităţi pe an. În Togliatti, la AVTOVAZ, s-a dat startul pregătirii unei noi linii de producţie, pe platforma B0 (Logan), iar uzina Nissan din Sankt-Petersburg produce în prezent 50,000 de unităţi pe an.

La începutul anului 2011, metodele de producţie ale Alianţei Renault-Nissan au fost parţial aplicate pe noua linie de asamblare a Ladei Kalina, iar de mai multe luni, mai multe grupuri de ingineri ruşi participă la training-uri în uzinele alianţei Renault-Nissan din Turcia, România şi Franţa, pentru a se familiariza cu know-how-ul producţiei şi calităţii alianţei. Renault menţionează că programul de training al inginerilor ruşi este finanţat în totalitate de guvernul rus, care îşi demonstrază astfel încă o dată seriozitatea intenţiilor sale.

Noua linie de producţie din Togliatti, orientată spre platforma B0 va scoate un prim model cu numele de Lada Largus, care este, de fapt, o adaptare după mai cunoscutul pentru noi Dacia Logan MCV. Această linie de asamblare, însă, este prevăzută să poată construi 5 modele diferite, bazate pe aceeaşi platformă, iar cei de la Renault anunţă că modele vor avea atât sigla Lada, cât şi Renault şi Nissan. De aici şi deducţia că Nissan va lansa în Rusia un model low-cost bazat pe platforma lui Logan. Şi nu ar fi chiar o premieră mondială, pentru că şi în unele ţări din Africa Logan Pick-up, spre exemplu, este vândut sub sibla Nissan.

Cele trei nume – Renault, Nissan şi VAZ îşi vor coordona şi politicile de parteneriat cu furnizorii de componente, asigurându-se un management de înaltă eficienţă a componentelor necesare asamblării vehiculelor. Iar între timp, cei de la Renault mizează şi pe o fortificare solidă a reţelei lor de distribuţie. În prezent, Renault dispune de 130 de dealeri în 86 de oraşe ale Rusiei, reuşind să pătrundă în toate oraşele cu o populaţie mai mare de 300,000 de locuitori. Până în 2013, numărul reprezentanţelor sale ar trebui să crească până la 200, iar până în 2015 – la 260.

După cum afirmă chiar cei de la Renault, pe o piaţă ca a Rusiei, cea mai mare provocare e să poţi dispune de suficiente capacităţi de producţie ca să poţi satisface cererea. Iar piaţa Rusiei este una deosebit de promiţătoare, pentru cei care investesc în producţia locală şi ştiu să-şi adapteze produsele specificului cererii locale. Cu o populaţie de 143 de milioane de locuitori, parcul de automobile a Rusiei numără, în prezent, 34 de milioane de maşini, iar PIB-ul per cap de locuitor constituie 15,900 USD. Salariul mediu în Rusia constituie 22,520 ruble, sau aproximativ 550 Euro.

După o scădere dureroasă a pieţii în anii 2008 şi 2009, în 2010 vânzările de automobile noi în Rusia au revenit pe linie de creştere, cu un indice de 30%. În prima jumătate a anului 2011, creşterea pieţei, raportată la aceeaşi perioadă a anului 2010, constituie 55%, cu vânzări de 1,235,442 de vehicule. Se estimează că în anul 2016 în Rusia se vor vinde aproximativ 3.6 milioane de maşini noi anual. În 2010, peste 50% din vehiculele produse în ţară erau mărci străine, iar această tendinţă se va fortifica în viitor, date fiind măsurile protecţioniste adoptate de guvernul rus în favoarea producţiei locale de automobile.
COMENTARII (5)
Mihail
Chişinău
la 22 Iulie 2011 - 11:24
fasi rusu si fasi da tot esi din incurcatura... da toti stau aninati de russia ca au o piata mare plina de banii... renault cu nissan au dat lovitura :)
0
0
Roman Greni
Chişinău
la 22 Iulie 2011 - 15:28
baieti :) vad ca piataauto.md a uitat de promisiunea de a face un test de benzina in austria,sau elvetia,sau pe luna... :) poate le amintim?
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 22 Iulie 2011 - 20:32
Nissan va construi un model low-cost bazat pe Logan destinat pieţei din Rusia. Modelul are scopul de a creşte vânzările mărcii pe piaţa respectivă, aflată într-o creştere spectaculoasă. În timp, Renault-Nissan vrea să atingă o cotă de piaţă de 40% în Rusia în colaborare cu partenerii lor de la AvtoVAZ. Producţia modelului low-cost al celor de la Nissan va începe în 2012, iar uzina din Rusia care îl va construi va construi motoare şi transmisii pentru cei trei parteneri începând cu anul 2013.
0
0
Mihail
Chişinău
la 23 Iulie 2011 - 13:58
Roman Greni parca esti chicat in CAP!!! piataauto a facut testele! si rezultatele ca rezultatele da furnizorii din tara nu au permis publicarea rezultatelor marog din motive personale si PUNCT>>. vrei rezultate fati singur ca aici nimeni nuti va spune!
0
0
Roman Greni
Chişinău
la 26 Iulie 2011 - 00:02
spakoina patancik.eu stiu ca au facut,trebuiau sa faca in austria,teste repetate.
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!