Dacă odată, demult, coreenii erau consideraţi neinspiraţi în designul maşinilor pe care le produc, prezentul ne dă o cu totul altă lecţie. După ce în acest an a primit şi două distincţii la prestigiosul concurs Red Dot, Kia primeşte acum 4 noi premii dintr-o singură lovitură.
De fapt, este vorba de un concurs nou de design în industria auto, numit Automotive Brand Contest şi organizat de Consiliul German de Design (Rat für Formgebung). Juriul concursului a declarat Kia drept câştigător în patru categorii. Cea mai semnificativă dintre ele este Brand Design, care apreciază limbajul de design în întregime al unei mărci. Aici Kia a primit premiul mare, Best of Best.
Pentru designul exterior, unde juriul a apreciat designul unui model detaşat de celelalte modele ale mărcii, trei modele Kia au învins în categoriile pe care le reprezintă. Astfel, SUV-ul Kia Sportage, sedanul de clasă medie Kia Optima şi noua Kia Rio şi-au învins detaşat concurenţii din segment.
Şeful de design Kia, Peter Schreyer (german, originar din Bavaria) s-a arătat încântat de performanţa mărcii pe care o reprezintă. Adoptând un nou limbaj de design în ultimii ani, am reuşit să-i dăm mărcii o nouă identitate, plină de prezenţă şi conţinut declară Schreyer.
Ar fi curios să menţionăm că Peter Schreyer şi-a început cariera la Audi, încă în 1978, pe atunci în calitate de student. În 1980, Schreyer primise şi un post fix în cadrul Audi, contribuind atât în materie de design exterior, cât şi de interior sau design conceptual. Ulterior, odată cu creşterea influenţei sale în cadrul echipei de design, au apărut şi modele realizate direct sub egida sa. Aici putem enumera modele precum Audi A3, Audi A4, Audi A6 şi Volkswagen New Beetle (2001), însă modelul care echivalează cu cartea sa de vizită în cadrul Audi rămâne a fi prima generaţie Audi TT.
Din 2006, Peter Schreyer a fost angajat în calitate de Şef de Design Kia, ghidând realizarea unor modele precum Kia Soul, Kia Forte şi Forte Koup, noile Sorento şi Sportage, precum şi Optima şi Rio.