Cei de la Warranty Direct, companie britanică specializată în oferirea garanţiilor extinse pentru maşini, au dat publicităţii portretul maşinii-coşmar. Acesta este format dintr-un conglomerat de elemente care se defectează cel mai des de la mai multe modele, iar, teoretic, o maşină care ar conţine toate aceste elemente s-ar defecta probabil în fiecare săptămână şi şi-ar merita cu siguranţă denumirea de MAŞINĂ-COŞMAR.
Să vezi ce înseamnă date statistice ale unei companii care are de-a face în fiecare zi cu defecţiunile a mii de maşini... Cumulate şi congregate, acestea dezvăluie fapte cu adevărat curioase! Să vedem, deci, cum arată portretul MAŞINII-COŞMAR al celor de la Warranty Direct.
Se pare că maşina dezastru ar trebui să aibă motorul lui MG TF (MG fiind o parcă a fostului grup Rover), suspensia unui BMW M3 (!), frânele unui Audi A8, cutia de viteze a unui Land Rover Freelander, sistemul de pornire al unui Mercedes-Benz Vito, circuitele electrice ale unui Renault Megane, sistemul de aer condiţionat al unui Seat Alhambra, sistemul de încălzire al unui Seat Toledo şi sistemul de direcţie al unui Volvo C70...
După cum afirmă cei de la Warranty Direct, aceste modele indică cele mai frecvente defecţiuni pentru fiecare din segmentele de service motor, suspensie, sau componente electrice. Prezenţa unor modele în acest portret poate lăsa nedumeriri, însă este un exemplu elocvent al faptului că o maşină în general fiabilă poate fi trasă în jos de probleme la un număr mic de componente.
Se pare că, reieşind din statisticile englezilor, 40% din exemplarele BMW M3 necesită reparaţii la componente de suspensie cel puţin o dată pe an şi tot acelaşi procent din exemplarele Renault Megane indică cel puţin o dată pe an probleme de ordin electric.
Unul din cinci Land Rovere Freelander întâlneşte eşuări ale cutiilor de viteze cel puţin o dată pe an şi tot aceeaşi proporţie din exemplarele Audi A8 au nevoie de cel puţin o reparaţie pe an la frâne.
Unul din patru MG FT are probleme la motor cel puţin o dată pe an, iar dacă vă place ambianţa răcoroasă la bord, aflaţi că unul din opt exemplare Seat Alhambra are nevoie de raparaţii la sistemul de aer condiţionat cel puţin o dată pe an...
Portretul MAŞINII-COŞMAR al celor de la Warranty Direct s-a bazat pe datele statistice a peste 50,000 de cazuri cu vârsta medie de 5 ani a maşinilor incluse în studiu.