Grupul Volkswagen a vândut, în primele 6 luni ale acestui an, mai multe vehicule decât a făcut-o vreodată în istoria sa. Un total de 4.09 milioane de exemplare au fost comercializate în 6 luni ale lui 2011, faţă de 3.58 milioane în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Astfel, cel mai mare producător european a avut performanţe de creştere semnificativ mai bune decât creşterea pieţei la nivel global, care s-a cifra la 6.1% faţă de 2010. Promotorul acestei creşteri, se ascunde în primul rând în China, unde grupul german a vândut 0.95 milioane de vehicule, în creştere cu 16.4% faţă de anul trecut. China este, astfel, cea mai mare piaţă unitară pentru grupul Volkswagen.
Şi creşterea pe piaţa SUA a fost una semnificativă de 20.4% faţă de anul trecut, grupul Volkswagen reuşind să comercializeze în primele 6 luni ale acestui an un total de 211,100 vehicule. Până şi în Europa, piaţă destul de dificilă încă, grupul VW a reuşit să înregistreze o creştere de 9.3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Şi acum să vedem care e situaţia pentru fiecare dintre mărcile grupului VW. Marca Volkswagen cuantifică cea mai mare parte din totalul de vânzări ale grupului pentru primele 6 luni, cu un număr de 2.53 milioane de unităţi ( 11.8%). Audi urmează pe locul 2 în ponderea vânzărilor din cadrul grupului VW, cu un număr de 653,000 de exemplare vândute în 6 luni ( 17.7%), sau peste 100,000 pentru fiecare lună. Skoda vinde şi ea foarte bine, în primele 6 luni cifra culumată de vânzări constituind 454,700 de exemplare ( 20.1%), iar Seat a livrat în aceeaşi perioadă 186,400 de exemplare ( 2,5%). Şi divizia de vehicule comerciale a grupului a adus creşteri semnificative, de 29%, cifra totală de vânzări pentru primele 6 luni ace acestui an situându-se la 260,300 de vehicule.
Vânzările mărcilor exclusiviste din cadrul grupului Bugatti, Bentley şi Lamborghini, au însumat împreună în jurul a 5 mii de unităţi.