Lux eficient. Noul Audi A8 Hybrid.
GALERIE FOTO (16 IMAGINI)
Deşi versiunea hibrid a lui Audi A8 fusese promisă pentru anul 2012 încă de la lansarea noii generaţii, Audi ne ia prin suprindere astăzi şi dezvăluie detalii complete despre cea mai eficientă limuzină de lux din gama sa.
Să intrăm deci în detaliile noului model Audi. Sistemul hibrid al noului A8 Hybrid este compus dintr-un propulsor pe benzină, de 2.0 litri 2.0 TFSI. Este un propulsor turboaspirat, cu patru cilindri în linie, care dezvoltă 211 CP şi 350 Nm cuplu. Pe lângă motorul cu ardere internă, sistemul de propulsie al noului A8 Hybrid conţine şi un electromotor în formă de disc, de 54 CP şi 210 Nm. Ca şi în cazul concurenţilor săi direcţi BMW Seria 7 ActiveHybrid şi Mercedes-Benz S 400 Hybrid, electromotorul ocupă spaţiul rezervat în mod normal convertorului de cuplu al transmisiei. În cazul noul A8 Hybrid, transmisia este una cu 8 trepte.
Totuşi, spre deosebire de concurenţii menţionaţi mai sus, la care motorul electric funcţionează doar ca un asistent pentru motorul termic, noul Audi A8 Hybrid va putea rula şi în regim pur electric, până la viteze de 100 km/h! În cazul unei viteze constante de 60 km/h, distanţa rulării în regim electric va constitui aproximativ 3 km. Bateria modelului cântăreşte 36.7 kilograme, şi este localizată în portbagaj. Aceasta are asigurată menţinerea unei temperaturii optime de funcţionare, datorită unui sistem inteligent, conectat cu cel de climatizare.
În momentele de accelerare maximă, puterea efectivă combinată a celor două motoare constituie 245 CP, iar cuplul combinat se ridică la valoarea de 480 Nm. Noul A8 Hybrid atinge prima sută în 7.7 secunde, iar viteza maximă urcă la 235 km/h. Consumul mediu al modelului se situează la valoarea de 6.6 litri/100 km.
Totuşi, deşi modelul va avea primul contact cu publicul la Salonul Auto de la Frankfurt, producţia de serie a acestuia va începe la începutul anului viitor.