Prima pagină  »  Ştiri  »  Premieră: Mercedes-Benz SLK 55 AMG
21 AUGUST 2011, 20:44
3,863
8
Premieră: Mercedes-Benz SLK 55 AMG
De Ilie Toma
7
GALERIE FOTO (34 IMAGINI)
Cu doar 3 zile în urmă vă anunţam despre cel mai eficient SLK produs vreodată şi uite că astăzi îşi face debutul şi cel mai puternic roadster care a purtat vreodată numele SLK. Acesta vine cu noul motor V8 al celor de la AMG, de 5.5 litri, care dezvoltă 422 CP!

Noul motor V8 AMG poartă numele de cod M152, este unul aspirat natural şi a fost dezvoltat pe baza propulsorului Bi-Turbo M157 cu aceeaşi cilindree, care a debutat în 2010 pe modele ca CL 63 AMG, S 63 AMG, CLS 63 AMG şi E 63 AMG. Întreaga arhitectură a noului motorul este identică celei de pe fratele său Bi-Turbo, diferenţa făcând-o doar un nou sistem de admisie, un nou sistem de acţionare a valvelor, un sistem de lubrifiere adaptat şi, desigur, lipsa turbinelor.

Chiar şi fără furbine, noul motor dezvoltă 422 CP la 6,800 rpm, iar cuplul maxim atinge valoarea de 540 Nm la 4,500 rpm, în timp ce greutatea proprie a motorului constituie doar 187 kg! Astfel, noul Mercedes-Benz SLK 55 AMG are nevoie de doar 4.6 secunde pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h.

Deşi par să meargă din nou pe reţeta clasică a unui motor aspirat natural de o cilindree mare, inginerii AMG au reuşit să obţină un consum incredibil de moderat, de doar 8.4 litri/100 km în regim mixt. Cifrele de consum în regim urban şi extra-urban nu sunt deocamdată anunţate, însă se pare că acestea vor avea o diferenţă foarte mare – cu un consum urban mare în stilul motoarelor tradiţionale aspirate natural, şi unul extra-urban extrem de mic, datorită unei noi găselniţe a inginerilor germani, cu care vor putea „păcăli” media calculată de consum.

Este vorba de un nou mod de gestiune a cilindrilor motorului, numit AMG Cylinder Management. Cilindrii cu numerele 2, 3, 5 şi 8 pot fi „deconectaţi” temporar din ciclul de lucru al motorului, atunci când sarcina dorită de la motor este mai mică, după aceeaşi schemă aplicată de germani pe motoarele de V8 din Formula 1. Pe traseele de curse, motoarele cu aceeaşi funcţie pot opri 2 sau 4 cilindri din cei 8, în fazele când bolizii abordează un viraj la viteze mai reduse, sau atunci când urmează safety-car-ul – or, eficienţa în competiţie înseamnă mai puţine opriri pentru realimentare şi mai puţin timp pierdut pentru acestea.

În cazul noului SLK 55 AMG, funcţia de deconectare a cilindrilor este disponibilă între 800 şi 3,600 rpm, dacă cel de la volan are şi transmisia setată în regim „C” – Confrolled Efficiency. Pe panoul de instrumente apare şi o notificare pentru şofer dacă funcţia este disponibilă şi dacă motorul rulează în regim de 4 sau 8 cilindri activi. Chiar şi cu 4 cilindri activi, noul motor tot va livra 230 Nm cuplu – suficient cât să asigure forţă imediată pentru situaţii de accelerări subite. Chiar şi aşa, la prima apăsare intensă a pedalei de acceleraţie, şi ceilalţi 4 cilindri îşi fac simţită prezenţa, iar maşina poate să-şi folosească întregul potenţial. Schimbarea între cele două moduri este scurtă şi aproape insesizabilă – la 3,600 rpm, spre exemplu, aceasta durează maxim 30 milisecunde.



La prima vedere, poate părea un mod de gestiune a motorului similar motoarelor V8 HEMI americane, însă germanii nu s-au limitat doar în a nu trimite scântei de aprindere către patru din cei 8 cilindri, atunci când vor să-i „adoarmă”. Noul motor foloseşte 16 elemente de compensare hidraulică pentru valve şi un sistem de lubrifiere complex, iar atunci când este activat modul de funcţionare în 4 cilindri, sistemul se asigură că valvele cilindrilor 2, 3, 5 şi 8 sunt total închise, iar livrarea de combustibil şi scânteile de aprindere sunt dezactivate, fapt prin care se asigură că eficienţa cilindrilor rămaşi în funcţie rămâne la un nivel maxim.

La eficienţa totală a modelului mai contribuie şi dotarea lui cu sistem Start/Stop, dar şi un nou sistem de gestiune a generatorului, care preferă să utilizeze energia mai ales atunci când maşina rulează pe inerţie sau frânează, şi mai puţin sau deloc atunci când accelerează. Doar acest ultim sistem poate economisi între 0.15 şi 0.2 litri de combustibil la sută.

Puterea imensă a motorului este transferată roţilor spate prin transmisia automată AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC.

La interior, design-ul a fost inspirat din cel al supercar-ului SLS AMG Roadster, cu o mulţime de elemente executate în manieră identică. La exterior, noul SLK 55 AMG îşi va face remarcată prezenţa prin formele agresive specifice modelelor AMG, jantele noi, spoilerul special, dar şi gurile duble de evacuare.



Noul SLK 55 AMG devine astfel, cea de-a treia generaţie a roadsterelor SLK AMG. Primul dintre ele şi-a făcut debutul în 2001 – SLK 32 AMG – cu un V6 supraalimentat de 3.2 litri. Acel motor dezvolta 354 CP şi 450 Nm, făcând din SLK 32 AMG cel mai puternic model în segmentul său. La sfârşitul anului 2004 debuta un noul SLK 55 AMG, cu un V8 de 5.5 litri sub capotă, care dezvolta 360 CP şi 510 Nm, în timp ce noul SLK 55 AMG, cel debutat astăzi, dezvoltă 422 CP şi 540 Nm cuplu. Deci, scara evoluţiei darwiniste îşi are un curs firesc...

Noul SLK 55 AMG va fi adus şi la Salonul Auto de la Frankfurt. Mercedes-Benz a anunţat şi preţul noii sale creaţii: 72,590 Euro.
COMENTARII (8)
Mihail
Chişinău
la 21 August 2011 - 22:56
dac serios nui scump... da de performante/design nici nu vreau sa mai vorbesc....
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 22 August 2011 - 13:18
Daca serios nu prea imi place AMG-ul... varianta simpla e mult mai atragatoare.
0
0
Amator
Chişinău
la 22 August 2011 - 14:06
Cele mai mari senzatii in oras poti sa optii de la masini mici si cu o putere mare
0
0
Jeremy Clarkson
Chişinău
la 22 August 2011 - 17:31
AMG produce propulsoare din ce in ce mai eficiente, imi place ca au trecut in 2010 de la 6.3 la 5.5 fara sa piarda din putere !!!
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 22 August 2011 - 20:30
Jeremy Clarkson ai dreptate,in ultima vreme Germnaii asta si fac si bravo lor,RESPECT dar la acest mercedes la desing totusi ceva ii mai trebuia.
1
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 22 August 2011 - 23:56
GHITON: as mai adauga o bukatika mika de portbagaj, caci e cam scurta fata de generatile anterioare imi pare mie.
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 23 August 2011 - 08:18
VB_1One: as mai umfla putin fata masinii,ca vine cap prea mic sau ceva nu arata cum ar trebui sa arate
0
0
petro
Chişinău
la 23 August 2011 - 11:23
cineva(guvernantii) din moldova isi va permite sasi cumpere una ca asta dar majoritatea vor umbla cu numere BG LT,undei dreptatea? cine lucreaza si cine se distreaza?
0
1
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!