Prima pagină  »  Ştiri  »  Cum arată mobilitatea viitorului?
22 SEPTEMBRIE 2011, 23:13
3,389
3
Cum arată mobilitatea viitorului?
De Ilie Toma
3
Salonul Auto de la Frankfurt a fost locul în care foarte mulţi dintre producători şi-au etalat viziunile lor asupra mobilităţii viitorului. În mare parte, acestea sunt propulsate electric, sunt destinate exploatării în regim urban, au între 1 şi 4 locuri şi promit costuri raţionale de exploatare.

Audi Urban Concept

Este viziunea celor ce fac progres prin tehnologie. Construit din materiale ultra-uşoare şi propulsat electric, pe baza a două electromotoare, conceptul promite să ofere un nivel de autonomie suficient pentru o exploatare cotidiană liniştită. În interior, Audi Urban Concept aplică formula de 1 1 locuri, poziţionate pe linie diagonală.





Volkswagen NILS

NILS are o siluetă apropiată de cea a lui Urban Concept, însă vine cu o abordare mai minimalistă, oferind loc doar pentru un singur ocupant la bord. Conform studiilor, în Germania, pentru aproape 90% din timpul petrecut în mişcare, şoferul se află singur în maşină, prin urmare călătoriile cu vehicule de transport individual ar putea fi mai eficiente şi mai raţionale în cea mai mare parte a timpului.



Opel Rocky Concept

Cu două locuri la bord, poziţionate în tandem, Rocky Concept ar putea fi condus chiar şi de adolescenţi de 16 ani, şi asta datorită segmentului de clasificare a vehiculelor în care se încadrează, unul comun cu cel al motoretelor. Şi Rocky Concept este propulsat electric, iar o încărcare deplină ar urma să ofere o autonomie de până la 100 km, suficient pentru o exploatare urbană uzuală. Mai mult ca atât, germanii de la Opel au supranumit-o „one euro car”, pentru că o alimentare a bateriei, suficientă pentru a parcurge 100 km, ar trebui să coste doar 1 euro. Deci, 1 euro pentru 100 km...



BMW i3

BMW i3 aduce o abordare mai practică, la momentul prezent, al mobilităţii electrice, aplicând formula de maşină electrică dotată cu generator pentru prelungirea autonomiei. Astfel, motorul electric al lui i3 dezvoltă 170 CP şi îi transferă punţii spate, iar energia stocată în baterii poate fi suficientă pentru o autonomie cuprinsă între 130 şi 160 km. După epuizarea energiei, maşina nu stopează, însă, ci include în funcţie motorul cu ardere internă, care continuă să producă energia necesară continuării mişcării. BMW i3 oferă şi un număr de 4 locuri la bord.




smart forvision

Roţi din plastic – atât jantele, cât şi partea rulantă, componente din spumă specială, plafon cu panouri solare care să genereze energie electrică – asta e reţeta unei noi viziuni asupra mobilităţii viitorului, de această dată de la Daimler şi BASF. smart forvision dispune şi de baterii, care să-i asigure energia necesară propulsiei, însă plafonul cu panouri solare poate furniza energia suficientă alimentării sistemului de climatizare şi a celui multimedia, contribuind astfel la sporirea generală a autonomiei. În interior – din nou 2 locuri.




Jaguar C-X16

Viziunea asupra viitorului mobilităţii, venită de la Jaguar, nu putea fi „împachetată” decât în silueta unui sportcar. Propulsia conceptului este asigurată de un motor cu ardere internă, dar şi de unul electric. Motorul cu ardere internă are o configuraţie V6 a ciilindrilor, este supraalimentat, şi dezvoltă 380 CP dintr-o cilindree de 3.0 litri. Valoarea cuplului maxim se cifrează la 450 Nm. Motorul electric dezvoltă alţi 95 CP şi 235 Nm. Conceptul poate rula în regim pur-electric pe distanţe scurte, la viteze de până la 80 km/h, însă este mult mai curioasă o altă funcţie pe care o poate îndeplini motorul electric. Atunci când şoferul îşi doreşte o acceleraţie maximă, acesta poate presa pedala acceleraţiei din plin, plus un buton special de pe volan, care activează şi intervenţia maximă a electromotorului pentru a ajuta la propulsarea maşinii, în regim de overboost. Doza de energie oferită de electromotor durează maxim 10 secunde, însă contribuie esenţial la timpul de acceleraţie a lui C-X16, care coboară, astfel, la doar 4.4 secunde, de la 0 la 100 km/h. Şi, asemeni unui sportcar veritabil, Jaguar C-X16 poate prinde o viteză maximă de 300 km/h.





BMW i8

Şi i8 vine cu aerul unui sportcar în terenul viitorului electric. BMW i8 dispune de un motor electric montat pe axul din faţă, iar pe cel din spate va fi poziţionat un propulsor cu ardere internă, în 3 cilindri şi 1.5 litri capacitate cilindrică, care va dezvolta 220 CP şi 300 Nm. Cele două motoare vor funcţiona în tandem, asigurând performanţa unei maşini sport cu media de consum a unei maşini ultra-compacte. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h va lua mai puţin de 5 secunde, iar consumul mediul al lui BMW i8 se va situa sub 3 litri la 100 km. BMW i8 va putea rula şi în mod pur electric, însă doar pentru 35 km. La bord, BMW i8 oferă 2 locuri.




Industria auto se află într-un proces accelerat de schimbare. Mobilitatea electrică pare să fie tot mai aproape de pasul în care va deveni cu adevărat uzuală în vieţile noastre. Sunteţi gata să conduceţi un automobil electric?
COMENTARII (3)
B.D.
Cahul, Moldova
la 23 Septembrie 2011 - 16:59
Da.... fara cuvinte, minunate masinute)
0
0
tot asela(mam intors)
Chişinău
la 24 Septembrie 2011 - 15:33
ce fel de 2 locuri la bordul bmw i8,acolo is 4 locuri foarte clar vizibile si inca am citit multe articole unde se scria accentuat sportcar cu 4 locuri
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 25 Septembrie 2011 - 19:44
Doar Jaguar-ul si i8 imi place.
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!