Astăzi, 25 septembrie, este ultima zi în care vizitatorii sunt aşteptaţi la Salonul Auto de la Frankfurt. Care este amprenta lăsata de această ediţie a celui mai grandios salon auto european? Vă invităm să citiţi un material sumar, în care au încăput de toate.
Transportul între hale, adus din viitor
În primele două zile ale salonului, dedicate în exclusivitate presei, organizatorii şi producătorii au pus la dispoziţia jurnaliştilor o serie de automobile care să faciliteze deplasarea în interiorul spaţiului imens al expoziţiei, de la o hală la alta. E o practică des întâlnită la un salon auto întins pe o suprafaţă de câteva zeci de hectare, însă ediţia curentă de la Frankfurt a avut o excepţie: marea majoritate a automobilelor care cursau au fost fie electrice, fie hibride.
Astfel, au putut fi văzute modelele de top din industrie, unele din ele disponibile deja pentru achiziţie din partea clienţilor, altele încă în stadiul de test. Redacţia PiataAuto.md a avut onoarea să circule cu mai multe din ele de la Opel Ampera şi Citroen DS5 Hybrid4 până la Mercedes-Benz B-Class F-CELL. Mai mult ca atât, la Frankfurt cursau chiar cele 3 automobile care au încheiat cu succes
călătoria în jurul lumii din prima jumătate a acestui an (vezi şi numerele de înmatriculare ale maşinilor). Am avut, deci, onoarea să ne aflăm într-un automobil care a făcut înconjurul lumii şi a demonstrat că propulsia electrică este viitorul.
Interiorul suprafeţei expoziţiei, între hale, semăna cu un fragment extras dintr-un film în care acţiunea are loc în viitor. Peste tot maşini electrice sau hibride. Peste tot sunete abia auzite ale motoarelor electrice, care propulsează fără emisii maşinile. Viitorul este aproape. Foarte aproape.
Producătorii auto germani, marii jucători de la Frankfurt
La Frankfurt au fost prezenţi cei mai mulţi dintre producătorii de maşini, însă nu putem să nu remarcăm faptul că cei germani au avut de departe cea mai mare avengură la standurile lor. Audi, BMW şi Mercedes-Benz toţi au avut hale expoziţionale proprii de dimensiuni gigantice, unele din ele cu 2 sau 3 etaje. Grupul Volkswagen, cu excepţia Audi, a mai avut încă o hală proprie, împărţită de mărci precum Volkswagen, Skoda, Seat, Lamborghini, Porsche, Bugatti şi Bentley.
Standul Audi
Standul BMW
Standul Mercedes-Benz
Opel şi Ford au avut de asemenea suprafaţe expoziţionale imense, cu o mulţime de premiere pregătite să fascineze publicul. Honda, Toyota şi Lexus au fost producătorii japonezi care şi-au dat cea mai mare silinţă pentru a-şi asigura o prezenţă memorabilă la Frankfurt. Dintre producătorii francezi, Citroen şi Peugeot şi-au întins creaţiile pe suprafeţe întinse şi vizibile, în timp ce Renault a avut o poziţie mai defavorizată, într-o hală la nivel.
Deşi la Frankfurt au fost prezente şi câteva case renumite de tuning, precum Brabus sau Techart, numărul acestora a fost mai mic în comparaţie cu cel de la Geneva.
Premierele cele mai... palpabile
Cu câteva zile în urmă, am dedicat un material mobilităţii viitorului, în care am adus în vizor cele mai interesante concepte. Totuşi, un Salon Auto de talia celui de la Frankfurt este locul în care îşi fac debutul şi importante modele de serie, care vor ajunge în showroom-uri în timpul cel mai apropiat, iar ulterior şi pe drumurile publice. Să facem o trecere în revistă a celor mai palpabile premiere de la Frankfurt, care vin cu siguranţă în showroom-uri:
Aston Martin V12 Zagato
Audi A5 facelift
Audi S6
Audi S7
Audi S8
Bentley Continental GTC
BMW 1 Series
BMW M5
Chevrolet Camaro cabriolet
Ferrari 458 Spider
Fiat Panda
Ford Focus ST
Honda Civic
Honda Insight facelift
Hyundai i30
Kia Rio 3 uşi
Kia Soul facelift
Lexus GS
Mazda CX-5
Mercedes-Benz B-Class
Mercedes-Benz C 63 AMG Black Series
Mercedes-Benz M-Class
Mercedes-Benz SLK 55 AMG
Opel Astra GTC
Opel Combo
Opel Zafira Tourer
Peugeot 508 RXH
Porsce 911
Renault Koleos facelift
Renault Twingo Facelift
Subaru XV
Suzuki Swift Sport
Toyota Avensis facelift
Toyota Hilux facelift
Toyota Yaris
Volkswagen up!
Cele mai frumoase fete
Standurile producătorilor italieni au fost, ca de obicei, cele mai însoţite de frumuseţea feminină. Spaniolii de la Seat au impresionat prin două fete care au oferit un număr de acrobaţie şi dans angelic pe două bare flexibile. În seara primei zile, standul Volkswagen s-a transformat într-un club fierbinte, cu dans feminin şi un DJ care dădea tonul.
Putere de luptător sumo, apetit de supermodel în toate clasele mărcii Steiei cu trei colţuri
Sub acest slogan, Mercedes-Benz şi-a făcut o publicitate vie la Frankfurt... Imaginea de mai jos arată această idee în contexul noii generaţii M-Class...
Materialele din Germania nu sfârşesc aici!
Cu acest material încheiem mediatizarea Salonului Auto de la Frankfurt, nu însă şi seria materialelor din Germania. Primul test drive petrecut de redacţia noastră în Germania, cu noul
Mercedes-Benz ML 250 BLUETEC a fost deja publicat pe site, iar în câteva zile publicăm şi super testul cu BMW Seria 1 M Coupe, alergat de noi din plin acasă la el, în Germania. Mai urmează un drive test supriză, cu un model electric de serie, care abia a intrat în producţia de serie, realizat tot în Germania! Plus, încă un material de la expoziţia celor 125 de ani de automobism german!
Fiţi alături de noi!