Prima pagină  »  Ştiri  »  Premieră: Volkswagen Cross Coupe
30 NOIEMBRIE 2011, 09:04
2,921
9
Premieră: Volkswagen Cross Coupe
De Ilie Toma
7
GALERIE FOTO (14 IMAGINI)
Volkswagen aduce la salonul auto de la Tokyo conceptul unui SUV al viitorului: Cross Coupe. Vehiculul este unul cu propulsie hibridă plug-in şi dispune de tracţiune integrală, iar silueta sa îmbină liniile unui coupe cu 4 uşi şi a unui SUV tradiţional.

Echipa de designeri a fost condusă de Walter de Silva şi Klaus Bischoff – greii designului VW, fapt care amplifică importanţa strategică a conceptului. Germanii declară că noua creaţie prefaţează linia de design spre care vor merge SUV-urile în gama Volkswagen, prin urmare, am putea vedea un viitor Tiguan inspirat dn Cross Coupe?

Noul concept vine şi cu o nouă platformă tehnică a grupului, numită matrice modulară transversală (MQB), care va contribui în viitor la reducerea costurilor de producţie prin gradul înalt de adaptabilitate pentru mai multe modele compacte.

Silueta noului Cross Coupe vine cu distanţe scurte de la axe la extremităţile maşinii, iar propulsia este asigurată de două motoare electrice, câte unul pentru fiecare din punţi, şi un propulsor TSI. Volkswagen Cross Coupe ar putea rula pe o distanţă de până la 45 km doar pe baza energiei din baterii. E interesant şi faptul că motorul electric frontal este conectat mecanic la motorul cu ardere internă, ar atunci când începe funcţionarea TSI-ului, motorul electric îndeplineşte rolul de generator de energie. Puntea faţă poate fi propulsată de unul din aceste motoare sau de ambele, în tandem. Astfel, puntea spate poate fi propulsată doar de motorul electric, iar lipsa unei conexiuni mecanice cu puntea faţă a lăsat liber o mulţime de spaţiu în zona centrală inferioară a maşinii, care a fost ocupată de baterie. Poziţionarea bateriei într-o zonă inferioară coboară semnificativ centrul de greutate al maşinii, iar astfel noul Cross Coupe, deşi vine cu o siluetă de SUV, se poate mândri cu o manevrabilitate de coupe.

Cu o lungime de 4,345 mm, Cross Coupe este ușor mai lung decât Golf, și mai scurt decât Tiguan. Totuși, ampatamentul este unul deosebit de generos și măsoară 2,630 mm. Distanțele scurte de la axe la extremități îi conferă lui Cross Coupe un unghi de atac de 24.2 grade și unul de degajare de 32.5 grade, cifre care îi certifică aspirațiile offroad.

Și pretențiile de coupe sunt adeverite, mai ales prin capota lungă și linia specifică a plafonului. Iar în partea frontală Volkswagen aduce o nouă identitate, care ar putea să înlocuiască fețele sobre ale modelelor de azi. Astfel, designerii au contopit vizual linia blocurilor optice cu grila radiatorului, iar pe lateral au montat două linii de LED-uri, cu funcţie de indicatoare şi iluminare de zi, inspirate parcă din conceptele Audi de acum un an.

La interior, conceptul poate adăposti patru pasageri, şi nu 5. Doar este un coupe, nu? Totuşi, conceptul promite o versatilitate şi o utilitate de invidiat. Acesta poate avea o sarcină utilă de 450 kg. În regimul de rulare pur electrică, acesta are emisii nule, iar atunci când intervine motorul TSI emisiile CO2 nu depăşesc 62 g/kg. Cifra de consum pare şi mai impresionantă: 2.7 litri / 100 km. Astfel, cu un rezervor de 55 litri şi o baterie la bord, autonomia totală teoretică depăşeşte 850 km.

Chiar şi aşa, conceptul nu a uitat de performanţe dinamice. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h durează 7 secunde, iar viteza maximă se situează la valoarea de 201 km/h. În regim pur electric, viteza poate urca până la 120 km/h.
COMENTARII (9)
dima
Chişinău
la 30 Noiembrie 2011 - 11:15
seamana cu infiniti fx, imi place salonul, compiuterul integrat in torpedou parca este o continuare a panoului de comanda, arata simplu si frumos
0
0
Crazywolf
Chişinău
la 30 Noiembrie 2011 - 13:27
salonul intr-adevar e super.... cel mai tare ma impresioneaza consumul....dar cind ma gindesc la cit poate ajunge in euro....brrr...shap piesele....brrr dublu :)))
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 30 Noiembrie 2011 - 13:47
Chiar salonul e sooper. o combinatie dintre lux si o doza mica de sportivitate.
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 30 Noiembrie 2011 - 13:49
Crazywolf: Mai bine il duci la ripa siti kumperi altu, decit sa te apuci de reparat in el. te va duce la faliment.
0
1
Mihail
Chişinău
la 30 Noiembrie 2011 - 15:33
nu prea eram deacord cu preturile de la VW da acum mam convins ca isi merita toti banii... calitate superioara....

design e exact pe placurile mele... elegant/rafinat...

da voi shi graiti de strikat? hmm mintea moldovanului... masina nici no esit din zavod da moldovenii dam o repara...

omul caresi ia asa masina nusi pune problemele in chiar shi daca...

shi in plus... nu masina ca juguliurile(de folosinta limitata)

asa masina 10 ani te slujeste fara probleme..
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 30 Noiembrie 2011 - 16:19
Daca nimereste pe miinile moldovanului, o sfinteste si mai repede de 10 ani. xD
0
1
Mihail
Chişinău
la 1 Decembrie 2011 - 15:22
VB_1One din contra la moldoveni tin mai mult... moldoveanu pastreaza.... shi stie a merge pe masina... ca in UE gasesti o gramada care vai shi amar de capu lor cum chinue masinile selia.... drumurile pot fi un minus.. da totusi daca mergi incet e ca shi nimic mai ales ca masina ii pentru off road...
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 1 Decembrie 2011 - 19:07
Da, trebuia sa spun ca nu la toti moldovenii dar la majoritatea, nu pentru ca ei sunt de vina, dar drumurile asa-s de rele. Chiar si crossover-ele sau SUV-urile mari se strica mai devreme sau mai tirziu. In strainatate, alta e problema: ei nu le mentin in curatelie si sunt neglijenti (mai ales rapanosii ceia de americosi). Cind te uiti in masina lor poti sa gasesti lukruri pe care le cautai cu 1 an in urma. Am impresia ca ei nu mai stiu a face curat in automobilul sau.
0
0
M-Leon
Chişinău
la 2 Decembrie 2011 - 13:50
Eu zic ca din spate e fix un scirocco de marime mai mare..:D In general e super!!! Bravo VW.
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!