Prima pagină  »  Ştiri  »  Donkervoort D8 GTO: 700 kg şi 400 CP!
19 DECEMBRIE 2011, 13:40
2,500
1
Donkervoort D8 GTO: 700 kg şi 400 CP!
De Valeriu Bahnaru
4
GALERIE FOTO (14 IMAGINI)
Pasionaţii condusului extrem şi plin de senzaţie au un nou motiv de a visa la cadoul perfect de Crăciun. Din îndepărtata Danemarcă scandinavă răsare un nou supercar, pe nume Donkervoort D8 GTO...

Ca şi predecesorul pe care îl înlocuieşte, noul D8 GTO se aseamănă cu strămoşul comun a mai multor sportcar-uri cu iz britanic – Lotus Super Seven. Totuşi, în comparaţie cu fraţii din gamă – D8 270RS şi GT – noul model este cu 35 cm mai lung şi cu 15 cm mai lat. Şi numărul componentelor împărţite este unul destul de mic – de 5% şi 30% respectiv.

Poate părea incredibil, dar danezii au reuşit să-i convingă pe cei de la Audi să le dea motorul lui Audi TT RS – cu 5 cilindri în linie şi o cilindree de 2.5 litri – pe care l-au montat sub capota lui Donkervoort D8 GTO. Mai mult ca atât, danezii chiar i-au pus la treabă pe inginerii de la Audi Quattro GmbH, împreună cu care au modificat mai multe elemente ale motorului, astfel încât l-au uşurat de 30 kg.

Şi dacă în versiunea sa standard, în care este prezent sub capota modelelor Audi, motorul livrează o putere maximă de 340 CP, atunci sub capota danezului Dunkervoort D8 GTO motorul este capabil de 400 CP şi 450 Nm cuplu pentru faze scurte, atunci când se activează un comutator special, aflat la îndemâna şoferului. Practic, suprlusul puterii se datorează modificării presiunii în turbină. Cu o greutate de doar 700 kg şi 400 CP la activ, noul supercar este cu siguranţă şi cel mai rapid din tot ce au creat vreodată danezii de la Dunkevoort, deşi cifrele oficiale de acceleraţie nu au fost deocamdată date publicităţii.

D8 GTO este construit pe un şasiu tubular, pe care sunt montate elementele agresive ale caroseriei, realizate în mare parte din fibră de carbon. Cu adevărat senzaţionale sunt uşele supercarului danez, cu deschidere în stilul supercar-ului McLare F1. Fiecare din uşi cântăreşte doar... 980 grame, însă este capabilă să reziste forţelor de impact de până la 1,500 kg! Iar capota din aluminiu este fixată prin componente împrumutate din aviaţie.

Jumătate din cele 25 de exemplare ale partidei iniţiale de D8 GTO au fost deja vândute. Preţurile pornesc de la 100,000 de Euro şi pot atinge şi 150,000, fără a lua în calcul şi taxele. Nu e un cadou de Crăciun prea ieftin, nu? Către a doua jumătate a anului viitor vor fi lansate şi versiuni cu un motor mai puţin puternic, care vor fi ceva mai accesibile.
COMENTARII (1)
Dennis
Hânceşti, Moldova
la 20 Decembrie 2011 - 12:43
arata mortal!
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!