Prima pagină  »  Ştiri  »  GREAT WALL, pe poziţia a 7-a la Dakar
25 IANUARIE 2012, 07:20
2,390
3
GREAT WALL, pe poziţia a 7-a la Dakar
De Redacţia PiataAuto.md, cu referire la Centrul Auto Elita 5
4
GALERIE FOTO (17 IMAGINI)
Anul 2012 a luat startul cu unul din cele mai imporante evenimente în lumea sporturilor cu motor – raliul Dakar – care s-a desfăşurat între 1 şi 15 ianuarie 2012. Şi în acest an evenimentul a avut loc pe continentul sud-american, pe un traseu deosebit de dificil, care a pus la încercare vehiculele concurente, astfel încât simpla terminare cu bine a cursei este deja considerată o victorie.

De câţiva ani, compania chineză Great Wall îşi implică vehiculele în această competiţie dură, iar succesele continuă pe un trend ascendent. Evoluţia din acest an a echipei Great Wall a fost deosebit de impresionantă. În competiţie au participat modelele Haval ale constructorului chinez, unul din ele obţinând poziţia a 7-a în clasamentul general al clasei sale, trezind un interes deosebit al presei auto.

Un astfel de rezultat, conform declaraţiilor producătorului, vine să întărească încrederea faţă de modelele Great Wall şi faţă de fiabilitatea şi durabilitatea acestora, or, raliul Dakar este cea mai dură competiţie în acest sens şi doar automobilele desăvârşite din punct de vedere al ingineriei şi asamblării pot rezista. În cadrul competiţiei, vehiculele sunt supuse în permanenţă unor condiţii extreme de funcţionare, dar şi climaterice.

Desigur, cel puţin la fel de importantă, pentru o victorie la Dakar, este experienţa şi profesionismul piloţilor, dar şi comunicarea eficientă între piloţii de la bord şi echipele de suport tehnic. Acestea din urmă au un rol crucial, pentru că orice mică defecţiune poate scoate temporar sau definitiv automobilul din cursă. Statistica este cât se poate de relevantă: din cele 440 de echipaje, care au pornit de la linia de start în acest an, au ajuns la final doar 247!

Traseul din acest an a măsurat peste 9,000 km, divizaţi în 14 segmente. Arşiţa din acest an, prezentă pe continentul sud-american a condimentat şi mai mult condiţiile dificile, transformând ediţia din 2012 a raliului în una din cele mai solicitante din istorie.

Ca de obicei, competiţia s-a desfăşurat în 4 clase de vehicule: offroad, camioane, motociclete şi buggy. Cea mai populară a fost clasa offroad, în care s-au înscris modele ale tuturor marilor constructori. Modelele Great Wall au concurat, astfel, cu echipaje ale unor producători precum Toyota, Hummer, Mitsubishi, BMW, Nissan, Opel, MINI şi alţii.

Conform declaraţiior oficialilor Great Wall, participarea în raliul Dakar are şi efectul îmbunătăţirii, de la an la an, a bolizilor din cursă, dar şi a modelelor de serie. În acest an, cele două exemplare Haval participante nu au mai avut un motor pe benzină sub capotă, ci un turbodiesel de concepţie proprie, de 3.2 litri, tunat să dezvolte 300 CP. Cu o astfel de putere la activ, cele două Great Wall Haval de 2 tone s-au putut descurca de minune în condiţiile dificile ale raliului. Echipa de suport tehnic a urmat participanţii la bordul altor patru vehicule Great Wall.

Pe poziţia a 7-a s-a clasat echipajul cu numărul 307, format din Carlos Sousa şi copilotul Jean-Pierre Garcin. Cel de-al doilea echipaj Great Wall, pilotat de chinezul Zhou Yong, a ajuns de asemenea la final, încradrându-se în top 20.

Concluzia succeselor obţinute de Great Wall la Dakar este cât se poate de evidentă: automobilele chineze, în special cele ale mărcii Great Wall, au deja toată capacitatea de a concura de la egal la egal cu toţii marii producători mondiali, în foarte multe cazuri având o prestaţie chiar superioară. Iar experienţa acumulată de Great Wall în cadrul unor competiţii atât de dificile precum raliul Dakar contribuie esenţial la o evoluţie susţinută a ingineriei şi calităţii modelelor de serie din gamă.

Istoria participării Great Wall la Dakar
2010 – Compania Great Wall participă pentru prima dată la raliul Dakar, fiind şi prima marcă originară din China, care participă la această competiţie. Echipajul Great Wall ajunge la final pe poziţia 33.
2011 – Great Wall implică mai multe vehicule în competiţie şi reuşeşte să obţină poziţia 22 în clasa offroad.
2012 – Cu două echipaje implicate în competiţie, Great Wall reuşeşte să se claseze pe poziţia 7 în clasa offroad.
COMENTARII (3)
petro
Chişinău
la 25 Ianuarie 2012 - 18:02
bravo lor,care depune staruinta are si un rezultat bun,deci pot ajunge si printre primii,succes
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 25 Ianuarie 2012 - 21:57
Mai, mai, mai... si kinezii au intrat in cursa. Bravo lor ca fac fata lukrurilor!!!
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 25 Ianuarie 2012 - 21:59
Da nu mai poate sa fie,nu imi vine a crede ochilor ce citesc eu...mai mai cum asa? Chinezii locul 7 la Dakar...mda nu mam asteptat,oricum bravo lor !!!!
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!