Honda a dezvăluit la Salonul Auto de la Detroit multaşteptatul NSX Concept, cu emblema Acura pe capotă. Totuşi, divizia europeană a producătorului s-a grăbit să sugereze că viitorul supercar japonez va fi disponibil global, având emblema Acura doar în pieţele cheie-pentru brandul japonez de lux, în celelalte regiuni, inclusiv Europa, fiind disponibil cu emblema Honda.
Producţia modelului de serie, bazată pe conceptul NSX a fost deja confirmată, prin urmare creaţia de la Detroit aduce o viziune cât se poate de clară asupra viitorului model de performanţă Honda/Acura. Construcţia acestuia face uz de materiale ultra-uşoare, iar arhitectura noului model presupune amplasarea mediană a motorului, între cele două axe ale vehicului, în maniera unui adevărat supercar!
La acest moment, sub capota centrală se regăseşte un motor V6, încadrat într-un sistem hibrid inovativ, numit Super Handling All Wheel Drive. Astfel, motorul pe benzină propulsează roţile spate prin intermediul unei transmisii cu dublu ambreiaj, cu un motor electric încorporat în locul convertorului de cuplu. Fiecare din roţile din faţă e propulsată de câte un motor electric, rolul căruia se rezumă la livrarea cuplului pozitiv sau negativ în viraje, în funcţie de direcţia de virare. Astfel, în curbele pronunţate unul din motoare livrează cuplu negativ, frânând roata din interiorul virajului, în timp ce celălalt furnizează o doză suplimentară de cuplu pozitiv, care, adăugat la cuplul disponibil pe puntea spate, contribuie esenţial la atingerea unor calităţi de manevrabilitate excepţionale.
Anume aceste calităţi o vor transforma pe viitoarea Honda NSX într-o maşină perfect conectată cu cel de la volan, extrem de plăcută şi antrenantă în condus. După spusele lui Takanobu Ito, şeful Honda, NSX aduce valori cu totul deosebite: În timp ce majoritatea supercar-urilor optează pentru forţă brută, izvorâtă dintr-un propulsor de cilindree mare, NSX vine cu o filosofie comună sporturilor cu motor, în care cel mai mult contează raportul putere/greutate. NSX îşi exprimă performanţa prin eficienţa ingineriei într-o eră, în care chiar şi un supercar trebuie să fie conştient faţă de randament.
Versiunea de serie a lui NSX va fi dezvoltată la centrul de cercetare şi design Honda din SUA, iar asamblarea modelului va avea loc în Ohio, SUA.
Pe lângă NSX Concept, standul Honda/Acura de la Detroit a mai adăpostit şi alte trei creaţii conceptuale: Accord Concept, ILX Concept, precum şi versiunea pre-producţie a viitoarei Acura RDX. Cele 3 creaţii, însă, inclusiv Accord Concept, reprezintă pre-vizualizări ale unor modele destinate strict pieţei americane, Accord-ul european deosebindu-se considerabil.