Invazia auto a chinezilor: Great Wall inaugurează prima uzină din Europa în Bulgaria
27 Februarie 2012, 10:45
Se pare că timpurile, în care producătorii chinezi puteau fi ţinuţi departe de regiunea elitistă a Uniunii Europene, apun. Great Wall, unul din cei mai importanţi producători chinezi, tocmai a inaugurat prima sa uzină în interiorul UE, în Bulgaria.

Uzina din Bulgaria este situată în regiunea Loveci, la 150 km nord-est de Sofia, capitala ţării. Aici vor fi asamblate aproximativ 50,000 de automobile anual, printre modelele asamblate numărându-se SUV-ul Hover CUV, pick-up-ul Steed şi compacta urbană Voleex.

La uzina Great Wall din Bulgaria vor munci 2,000 de oameni, iar capacitatea maximă va fi atinsă începând cu anul viitor. Iniţial, maşinile produse la uzina bulgară vor fi
destinate pieţei interne, însă odată cu atingerea capacităţii maxime de producţie Great Wall va exporta maşini şi în ţările Uniunii Europene.

Uzina inaugurată în Bulgaria este rezultatul unui parteneriat între producătorul chinez şi distribuitorul local Great Wall, Litex Motors, în cadrul căruia este planificat un volum de investiţii de 100 milioane de euro.

Pentru Bulgaria, inaugurarea uzinei Great Wall înseamnă prima uzină auto funcţională din ţară, după oprirea producţiei locale a lui Rover Maestro în 1996.
PiataAuto.mdIlie Toma
3
2,975
GALERIE FOTO (2 IMAGINI)
COMENTARII (6)
Mihail
Chişinău
la 27 Februarie 2012 - 15:32
nu pot sa ma apredilesc.... acei 2000 oameni is chinezi sau bulgari?
dac bulgari ... sii cu mintea chinezului? a sa poata el sa plateasca de 10 ori mai mult ca cum ii plateste pe chinezi :)?...
interesant ...

in rest la toate fabricile./afacerile chinezesti din europa ei isi aduc si muncitorii lor ...(daca au de unde) ....si ii platesc aproape ca in china :)...
0
0
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 27 Februarie 2012 - 17:02
Chinezii si-au facut fabrica in EU, deoarece au o piata de desfacere. Eu i-as spune "intrarea calului troian". Nu stiu ce sa spun despre muncitori chinezi sau bulgari dar in principiu, salarizarea este stabilita la minimul pe economie in functie de legislatia tarii respective. Cel putin teoretic. In Romania, la Bacau. s-a facut o croitorie imensa cu 5 ani in urma si erau angajate multe chinezoiaice. Salariul era undeva pe acolo ...

Pe langa asta, probabil ca angajatii bulgari sunt fosti oameni de-ai Litex Motors asa ca e mai bine sa ia oameni de pe loc.
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 27 Februarie 2012 - 17:21
Baieti pot sa psun una,chinezii ei fac foarte buna treaba daca doresc asta. Am o verisoara in Franta si ea mi-a psus ca acol toata tehnica Chineza aste intrebata. Si ea mi-a mai spus ca acolo tehnica este foarte diferita decit ceea care ela noi, Asa si la masini ma gindesc eu ca fac cev bun,si cred ca sunt siguri sa au sa produca si au sa realizeze aceste marci. in orice caz bravo lor dar spreer sa faca treaba si sa fie calitate.
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 27 Februarie 2012 - 20:07
Ma intreb cu de nu au construit fabrika in Moldova...? Piata de desfacere? Mai mult ca noi in Europa nu cumpara nimeni produktia avtopromului chitaiskii. Forte ieftine de munca? Striga o data ca dai 25$+ pe zi la zavod si vezi in 2min cite sute de moldoveni imprejurul tau se gramadesc ca sunt deaccord sa munceasca. Materie prima? Nu-i departe nici asta... Califikare? Kitaiti nu fac mai de treaba ca moldovenii... Dar daca samnivaiutsa in asta lasa sa stea un uscaglazii sa lamureasca in 2 kuvinte si moldovanu face din kkt patroane :))

Un bank la tema:
-De ce kitaiti nu copie niciodata masinile rusesti?
-Orikum nu s-ar stradui, tot mai bine le iese!!! :)))
0
1
Mihail
Chişinău
la 27 Februarie 2012 - 21:30
VB_1One kadru
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 28 Februarie 2012 - 18:46
Mihai: Matinka ti-o plakut asai? :))
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!