Automobilele redacţiei: Mitsubishi Lancer X, la 3 ani şi jumătate de la achiziţie
13 Aprilie 2012, 12:21
În curând unul din
automobilele redacţiei
noastre, Mitsubishi Lancer X, împlineşte 3 ani şi jumătate de
la achiziţie. O perioadă onorabilă
pentru a ne putea forma o impresie puternică, bazată pe fapte şi
experienţe proprii. Deci, ce înseamnă
un Lancer X la 3 ani şi jumătate de la
momentul în care a ieşit din
showroom?
În ultima jumătate de an, Lancer-ul nostru circulă tot mai mult, chiar dacă cifra de kilometri parcurşi e încă destul de „tânără”, odometrul abia indicând 38,000 km. Cauza unui număr atât de mic de kilometri vine din anul 2 şi 3 de exploatare, când Mitsubishi a parcurs un număr foarte mic de kilometri anual, datorită celui de-al doilea automobil
redacţional cu propulsie bivalentă benzină/CNG, Mercedes-Benz
B-Class. Apropo, B-Class-ul a depăşit deja bariera de 107,000 km, iar în curând revenim cu o relatare şi pentru el!
Revenind la Mitsubishi Lancer X, la 3 ani şi jumătate de exploatare se poate spune despre el că este o maşină foarte fiabilă şi accesibilă în întreţinere tehnică. Mă rog, aceste două aspecte sunt şi interconectate, or o maşină fiabilă face vizite în service doar pentru deserviri programate, şi deci nu impune cheltuieli majore neprogramate. De fapt, azi, la 3 ani şi jumătate de la achiziţie, încă mai putem spune că nu am fost nevoiţi niciodată să ne plângem de vreo defecţiune tehnică! Nu am schimbat nici o componentă la suspensie în tot acest timp, nici o componentă de motor sau oricare alte piese. Până şi plăcuţele de frână, chiar şi cele de pe puntea faţă, sunt încă aceleaşi care au fost instalate de uzină. La deservirea tehnică de la 30,000 km, care ne-a costat, apropo, doar 1,100 lei, ne aşteptam că va fi nevoie să înlocuim şi plăcuţele de frână la roţile faţă, aşa cum este firesc la un astfel de parcurs, însă mecanii Mitsubishi ne-au comunicat că aveam abia 50% rodaj al acestora, deci mai puteam parcurge cel puţin 10,000 km fără griji.
Abia acum se face simţită prima mică defecţiune a maşinii. Şi unde credeţi că a apărut aceasta? La sistemul de evacuare, adică la eşapament. Toba de eşapament ne dă de veste că se cere înlocuită, întrucât pe ea au apărut mai multe pete de rugină, cu mai multe micro-fisuri. Credem că problema a apărut din două motive cumulate – primul, din cauza metalului mai subţire al tobei, neprelucrat împotriva coroziunii, şi al doilea, din cauza perioadelor lungi de stagnare a maşinii în anii 2 şi 3 de exploatare, uneori şi imediat după treceri la spălătorie, acolo unde jeturile de apă pot arunca apă în toba de eşapament, iar dacă se circulă prea puţin după ieşirea din spălătorie, apa nu reuşeşte să fie evacuată/evaporată din toba de eşapament.

Fără îndoială, în scurt timp vom merge la service şi vom înlocui toba de eşapament, însă până atunci
defecţiunea ne adaugă culoare plăcerii de condus. La turaţii mici ale motorului, sunetul motorului nu diferă deloc faţă de cel normal, însă la o turare puternică, toba defectă amplifică sunetul şi îi conferă maşinii un vuiet asemănător cu Lancer Evo... Glumim, desigur... :)

Gerurile extreme din iarna acestui an, cu temperaturi de până la -30 grade, ne-au permis să observăm comportamentul maşinii şi în astfel de condiţii extreme. Acumulatorul de sub capota maşinii este încă cel japonez, instalat de uzină şi, dat fiind că este a patra iarnă pe care o trece maşina, ne întrebam iniţial dacă acesta nu va ceda la astfel de geruri extreme. Nu a cedat. Motorul pe benzină, aspirat natural, de 2.0 litri, a pornit întotdeauna fără probleme, chiar dacă în cele mai multe din cazuri maşina rămânea la aer liber peste noapte. E drept, însă, că, odată ce porneam motorul la temperaturi de -29 grade, îi ofeream acestuia un răgaz de încălzire de cel puţin 10-15 minute înainde de a porni la drum, mai ales dimineaţa. Sigur că asta însemna vreo jumătate de litru de benzină consumat pentru o astfel de încălzire, dar viaţa lungă a motorului ne este mult mai preţioasă...
Mai multe ori am fost întrebaţi la
care staţii ne alimentăm maşinile
redacţionale. În principal, benzina
din rezervoarele maşinilor noastre
vine de la staţiile BEMOL –
aproximativ 80-90% din cantitatea
de benzină consumată. Periodic,
mai alimentăm la Rompetrol şi
Lukoil. În cazul gazului natural
comprimat pentru Mercedes-Benz
B-Class, din marile reţele de
distribuţie doar Lukoil dispune de
mai multe staţii unde oferă şi gaz
CNG, prin urmare, cam 90% din
gazul consumat de B-Class vine
de la Lukoil.

Între timp, cazurile tot mai
frecvente cu furturi de componente
la maşini în Chişinău şi o situaţie
de creştere a infracţionalităţii
ne-au impus să instalăm şi un
sistem de alarmă pe Lancer X,
chiar dacă la momentul achiziţiei,
în noiembrie 2008, acest element
nu ne-a părut absolut necesar...
Am decis să mergem chiar la
service-ul distribuitorului oficial
Mitsubishi Motors în Moldova,
acolo de unde am achiziţionat şi
maşina, pentru a le încredinţa lor
intervenţia în sistemul electric al
maşinii, or această parte e una
foarte sensibilă la toate maşinile şi
o mână necunoscătoare poate
aduce multe probleme pe viitor
pentru maşină. Mai ales că în
centrul de deservire Mitsubishi
Moldova lucrează câţiva din cei mai
profesionişti electricieni auto din
Chişinău, unul din ei chiar cu diplomă de doctor în inginerie! Deci, instalarea sistemului de alarmă, cumpărat tot din showroom-ul Mitsubishi, ne-a costat aproximativ 2,300 lei, cheltuieli totale.

În ultimele luni, am mai fost întrebaţi dacă nu ne gândim să vindem Lancer-ul pentru a cumpăra o altă maşină nouă. Eh, o maşină nouă este întotdeauna o idee tentantă, dar până la urmă, analizând la rece, nu prea
există argumente raţionale pentru a vinde acum Lancer X. Pierdea iniţială din valoare a avut deja loc, iar cei patru ani diferenţă a anului curent raportat la anul de fabricaţie vor scădea mai mult din preţul de revânzare decât va adăuga cifra mică a kilometrilor parcurşi. Pe lângă toate, avem o maşină care rezistă excelent pe drumurile autohtone şi nu ne dă absolut deloc bătăi de cap, iar parcursul mic înseamnă că o putem
exploata încă foarte mult timp în acelaşi ritm de lipsă de defecţiuni şi probleme. La ce bun am vinde-o, atunci? Nu, nu avem nici un plan să renunţăm la Lancer X! Astăzi, după 3 ani şi jumătate de exploatare, putem să spunem că alegerea modelului a fost una foarte reuşită şi recomandăm modelul tuturor celor care vor o maşina accesibilă, fiabilă şi perfect adaptată condiţiilor autohtone!
PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md
6
5,534
GALERIE FOTO (12 IMAGINI)
COMENTARII (9)
dima
Chişinău
la 13 Aprilie 2012 - 13:46
toba de esapament e o problema tot mai des intilnita la majoritatea masinilor de 5 ani incoace, cind am luat Caddy din salon era deja ruginit, nu avea fisuri insa deja culoarea metalului era ruginie:))))) la fel am observat si la alte marci, nu cred ca se merita schimbata toata sistema mai ales ca unele fisuri pot fi usor reparate!
0
1
Andrei
Ialoveni, Moldova
la 13 Aprilie 2012 - 13:51
Domnu Ilie Toma, am observat ca foarte des faceti poze pe str. Mateevici la intrarea in parc e vreu loc special ceva?
0
0
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 13 Aprilie 2012 - 16:08
Din cate vad eu, se pare ca toba de esapament a fost lovita. Puteti observa asta prin faptul ca numai in spate sau in partea de jos este ruginita. Pe langa asta, toba de esapament se infierbanta deosebit de mult mai ales in cazul motoarelor pe benzina si eu personal nu am vazut pana acum o masina care sa aiba aceasta componenta scutita de rugina.

Nu va ingrijorati de problema asta... Mandriti-va de faptul ca suspensia si franele au facut fata traficului din Moldova. Eu unul sunt impresionat ...

P.S. - Am un Peugeot Bipper caruia i-as da foc ...
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 13 Aprilie 2012 - 17:53
Constantin-Padure.com: STOP!!! Nu-i da foc, adul in MD si daruiestemi-l mie... :)) Eu stiu ce sa fac cu el...
0
0
kamy
Chişinău
la 13 Aprilie 2012 - 18:30
VB_1One inca sa ti-l aduca la MD ..trebue sa fii multumit daca ti-l va daruit..dam de adus til aduci tu cimva:D:D:D;)
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 13 Aprilie 2012 - 20:10
Kamy: eu vreu sa ma asigur ca il are, sa nu bat drumu in zadar pina in Danemarca :))
0
0
dima
Chişinău
la 13 Aprilie 2012 - 20:45
Constantin-Padure.com nui chiar asa, masina mea din 2003 are toba si tevile din inox de 1.6 mm nare pic de rugina, cele noi insa sunt facute din aliaj metal aluminiu ceea cel face ieftin si dispus coroziei!
0
0
constantin
Bălţi, Moldova
la 16 Aprilie 2012 - 13:32
VB_1One--- NU DIN DANEMARCA,CI DIN FINLANDA:)))))))
Te je iaitza toka s boku :))))))))))
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 18 Aprilie 2012 - 21:50
constantin: am mentionat Danemarca, deoarece stiu ca ultimul timp acolo se afla... chestia ca a scris Finlanda, are si ea vreo explikatie cred eu.
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!