Facelift pentru BMW Seria 7
25 Mai 2012, 14:58
Bavarezii au dezvăluit versiunea facelift a navei amiral BMW, Seria 7. Modificările estetice sunt foarte discrete, însă cele tehnice sunt mult mai semnificative.
Schimbările exterioare se fac simţite
la partea frontală a maşinii.
Blocurile optice au renunţat la
renumitele „angel’s eye” în favoarea
unor contururi noi a elementelor de
iluminare, în stilul Seriei 3. În
rezultat, Seria 7 pare să aibă o
prezenţă mult mai asemănătoare
cu cea a unei feline, alertată înainte
de atac. Şi cum să nu fie vârful de
gamă BMW în
alertă, dacă pe piaţă există un
Audi A8 extrem de puternic, iar
lansarea viitorului S-Class
miroase tot mai puternic...

Calandrul a suferit de asemenea
modificări. Dacă până acum fiecare
din cele două elemente avea 12 bare verticale paralele, acum acestea au doar 9. Nu a trecut fără schimbări nici bara de protecţie faţă, care a primit un profil uşor diferit în partea inferioară şi
şi o nouă formă a farurilor de ceaţă. De asemenea, şi corpurile oglinzilor exterioare sunt de formă diferită.
La partea din spate, modificările sunt foarte greu de observat. Totuşi, se poate distinge şi aici o formă foarte puţin modificată a barei de protecţie, în partea sa inferioară, iar elementele reflectorizante de aici au devenit mai înguste, între ele apărând şi o linie cromată.
La interior, lista modificărilor e de asemenea modestă. Cea mai esenţială modificare revine scaunelor din faţă, care au fost înlocuite cu altele noi, mult mai confortabile şi ergonomice. Instrumentele de bord dispun acum de posibilitatea de a-şi schimba regimul de iluminare între patru setări posibile – un element care a debutat pe actuala generaţie a Seriei 5. De asemenea, în habitaclul Seriei 7 şi-a făcut loc şi un sistem audio Bang & Olufsen High End Surround, de 1200 W. Pasagerii din spate beneficiază şi de un sistem nou multimedia, care include şi două display-uri senzoriale de 9.2 inch.

După cum spuneam mai sus, modificările esenţiale vin la partea tehnică a maşinii. Aici inginerii BMW au modernizat lucrurile până la cele mai noi tendinţe din cadrul mărcii. Transmisia automată cu 8 rapoarte a devenit standard pe toate motorizările, până acum fiind prezente şi motorizări cuplate la transmisii automate cu 6 trepte. O noutate absolută pentru Seria 7 va fi debutul noului propulsor diesel tri-turbo de 3.0 litri, care a debutat acum câteva luni în gama
M Performance Automobiles. Acest motor se va regăsi sub capota versiunii 750d xDrive, şi va dezvolta 381 CP şi 740 Nm. Aceşti parametri îi vor permite lui BMW Seria 7 să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 4.9 secunde, în ciuda dimensiunile mari şi a greutăţii generoase! Viteza maximă este limitată, ca de obicei, la 250 km/h. Este impresionant şi consumul motorizării 750d xDrive – doar 6.4 litri/100 kmîn regim mixt, cu emisii de CO2 de 169 g/km.

Cea mai accesibilă motorizare va fi disponibilă doar pe o serie de pieţe şi va fi reprezentată de versiunea 730i, cu un motor aspirat natural de 3.0 litri cu 6 cilindri în linie sub capotă. Pe versiunea 740i acelaşi motor va fi turboaspirat şi va dezvolta 320 CP şi 450 Nm. Versiunea 750i beneficiază de acelaşi V8 bi-turbo de 4.4 litri, dar puterea acestuia a fost sporită până la 450 CP şi 650 Nm. În acelaşi timp, inginerii bavarezi au reuşit să reducă cifra consumului mixt de la 11.4 litri/100 km la doar 8.6 litri/100 km! Cea mai puternică versiune va fi în continuare 760i, dotată cu propulsorul V12 sub capotă, puterea căruia a
rămas nemodificată, la 544 CP şi 750 Nm.

Odată cu facelift-ul anunţat pentru Seria 7, au survenit modificări şi pentru versiunea hibrid a limuzinei, numită ActiveHybrid7. De sub capota acesteia a fost extras „vechiul” motor V8 bi-turbo de 4.4 litri, iar în locul lui a fost montat motorul cu 6 cilindri în linie de 3.0 litri, de pe versiunea 740i. Electromotorul de 58 CP a rămas nemodificat. Puterea cumulată a sistemului de propulsie va constitui acum 354 CP şi 500 Nm, ceea ce e cu mult mai puţin decât valorile anterioare, de 465 CP şi 700 Nm. Din cauza puterii mai mici a crescut şi timpul de acceleraţie de la 0 la 100 km/h, de la 4.9 secunde la 5.7 secunde. În schimb, consumul mediu a fost redus drastic – de la 9.4 litri/100 km la 6.8 litri/100 km.
Se pare că bavarezii şi-au schimbat tactica de proiectare a hibrizilor, filosofia cărora era axată acum spre oferirea unui plus de performanţă datorită motorului electric. Acum aceste modele vor deveni mult mai eficiente, în primul rând.
Pe lângă motoare, Seria 7 a mai primit şi mici modificări la arhitectura suspensiei, iar suspensia pneumatică va deveni standard pentru toate versiunile. Primele exemplare ale Seriei 7 facelift vor ajunge în showroom-uri în această vară.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
9
3,648
GALERIE FOTO (80 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (2 MATERIALE)
COMENTARII (7)
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 25 Mai 2012 - 15:41
Mare schimbare nu văd, mai ales dacă vezi una mai veche și una cu "Facelift" nu le deosebești, trebuie să te uiți cu microscopu:D
0
1
Petru Amihalachioaie
Chişinău
la 25 Mai 2012 - 15:43
Ah, cum poți să nu te îndrăgostești de această frumusețe? Nu-mi rămâne decât să-mi sprijin bărbia de mâini și să admir pozele și video... :)
0
0
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 25 Mai 2012 - 18:16
suspensia pneumatica pentru ambele axe e standard sau doar pentru cea din spate?
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 25 Mai 2012 - 19:27
Mai ca nu se deosebesc...
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 25 Mai 2012 - 19:52
tare nu se deosebeste insa schimbari sunt..
0
0
dima
Chişinău
la 25 Mai 2012 - 22:56
pentru ce sa schimbi radical designul? perfectiunea nu merita a fi schimbata:)))))))))))
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 27 Mai 2012 - 21:12
Dima: perfect nu exista niciodata, toti doar tind spre idealizare...
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!