Fiabilitate Volkswagen: un Golf IV, în stare perfectă după 725,000 km parcurşi
29 Mai 2012, 10:35
Golfurile celor de la Volkswagen au fost foarte mult timp admirate pentru simpleţe, confort şi fiabilitate. Anume asta le-a făcut populare şi iubite. O istorie frumoasă vine din Marea Britanie, unde un proprietar de Volkswagen Golf IV îşi demonstrează maşina, aflată în stare perfectă după parcurgerea a 725,000 km!

Numele proprietarului este Roy Dyson. Roy este un pensionar, care în 2001 a plecat demn de la munca pe care o desfăşura – un mic business de livrare a produselor alimentare. Atunci, el şi soţia lui şi-au ales un automobil care să le servească pentru zilele mult mai libere. Au ales un Golf TDI şi, fiindcă fiii săi trăesc în nordul ţării, iar el şi soţia în sud, devenise clar că Golf-ul va avea de făcut ceva mai mulţi kilometri în plus.

Fiind într-o perioadă a vieţii când nu mai sunt nevoiţi să meargă la muncă în fiecare zi, cuplul Dyson a călătorit foarte mult la bordul maşinii, în excursii de una-două zile. În acest ritm, Golf-ul a atins cifra de 100,000 mile pe
odometru (160,000 km) în iulie 2004, iar cea de 150,000 mile (241,000 km) era marcată peste doar 11 luni, în iunie 2005. Bariera de 200,000 mile (322,000 km) a venit în august 2006, iar un sfert de milion de mile, sau 402,000 km, au fost atinşi în iunie 2007.

La scurt timp după ce odometrul a înregistrat 300,000 mile, sau peste 482,000 km parcurşi, Golful a înregistrat şi prima sa defecţiune! Atunci, un alternator electric a ieşit din funcţie şi a fost schimbat imediat. Totuşi, Roy Dyson îşi aminteşte un caz în care maşina nu l-a putut duce acasă pe propriile roţi: în iarna anului 2010, când cuplul a fost prins într-o furtună de zăpadă, şi a fost nevoit să înnopteze în maşină...

Acum, Golf-ul lui Roy a înregistrat 450,000 mile pe odometrul său, echivalentul a 725,000 km parcurşi. În tot acest timp, Roy şi-a deservit cu regularitate maşina la dealer-ul local Volkswagen, iar maşina nu l-a impus la nici o altă investiţie decât costurile uleiului, a filtrelor şi a consumabilelor
fireşti. Proprietarul maşinii a insistat chiar să dezvăluie şi unele mici secrete despre maşina sa: motorul nu a fost niciodată dezasamblat, nici măcar chiulasa. Între perioadele de deservire, Roy spune că mai adaugă puţin ulei, însă consideră că un motor care a funcţionat 725,000 km fără nici un rateu este îndreptăţit să se „înfrupte” puţin din uleiul de motor. Roy alimentează doar cu diesel de la reţeaua BP, iar consumul mediu real al maşinii constituie 5.2 litri/100 km.

Întrebat cum explică fiabilitatea maşinii sale, Roy spune că totul se datorează mentenanţei regulate, cu schimburi de piese originale, iar piesele sunt schimbate de îndată ce indică primele semne de uzură, în loc de a aştepta până acestea cedează complet. Se gândeşte oare Roy Dobson să-şi schimbe maşina? Nici gând! Acesta spune că vara viitoare ar trebui să înregistreze bariera de 500,000 mile parcurse, sau peste 800,000 km!...
PiataAuto.mdIlie Toma
8
12,231
COMENTARII (11)
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 29 Mai 2012 - 10:57
Golfurile îs bune mașini,da în genere majoritatea Volkswagen-urile sunt bune..:)
1
0
kamy
Chişinău
la 29 Mai 2012 - 11:49
Cine vrea logan nou? flacailor)))
1
0
Viorel
Chişinău
la 29 Mai 2012 - 19:37
Pai tinand cont de starea drumurilor din Marea Britanie si calitatea mai buna a combustibilului, n-as vedea de ce sa nu-l tina masina 725.000 km. Plus la aceasta, omul si-a intretinut masina cu piese originale si a respectat intervalele de deservire tehnica (service). Asta si este secretul fiabilitatii: sa intretii masina corespunzator, cu piese de calitate.
Apropo, faptul ca proprietarul mai adauga putin ulei intre intervalele de deservire, ma face sa presupun ca avea un motor TDI cu pompe-duze (germ.: PD, rus.: насос-форсунки), care sunt recunoscute prin faptul ca iubesc un pic sa consume ulei, aceasta nefiind practic un defect, ci mai degraba o caracteristica a acestor motoare.
0
4
G e o
Floreşti, Moldova
la 29 Mai 2012 - 19:44
ma uit si eu ce aceastea 5 la suta? stiu ca ele in general consuma 6-7..inseaman ca e un TDI....
Viorle mi-a placut cum ai spus...
0
0
Viorel
Chişinău
la 29 Mai 2012 - 19:53
Si, apropo, am uitat sa mentionez in comentariul de mai sus faptul ca motorul de 1.9 TDI (1896 cm3, 4 cilindri, cu 2 supape per cilindru, cu sau fara supraalimentare [turbosuflanta], cu pompa de distributie rotativa [rus.: ТНВД] sau pompe-duze [rus.:насос-форсунки] ) este un motor demn de a fi numit legendar. Practic VW a facut istorie cu acest motor, din 1989, cand a fost introdus prima data pe Passat si pana la finele lui 2010 cand s-a renuntat la aceasta motorizare, care a cedat locul sau motorului de 1.6 TDI cu tehnologie Common-Rail, care posibil va fi in stare sa faca istorie asa cum a facut fratele sau mai mare, 1.9 TDI.
0
0
Mihail
Chişinău
la 29 Mai 2012 - 20:43
nui nimic "extraordinar" aici... corect a spus Viorel...

pe drumuri bune ca in UK in mare parte fara dealuri si vai ca in MD....
calitatea buna a carburantilor si poftim...
ne mai vorbind de sofer care este un mosnegel care serios nu mai are unde se grabi in viata....

da ia daial la unu care sarmanu alearga din stinga in dreapta toata ziua pentru o bucata de piine...
asiala o apasat de 3 ori gazu pin in pod... si motorasu isi ese de pe fix...
0
1
Uberzilla
Bălţi, Moldova
la 29 Mai 2012 - 23:39
"Cine vrea logan nou? flacailor)))"

Eu vreau! Problem?! rofl
0
2
dima
Chişinău
la 29 Mai 2012 - 23:43
pentru ce ghiciti voi e TDI sau nu, daca e scris clar in text?:))))))) golf 4 din 2001 a avut numai motor 1.9 TDI, eu am avut asa masina si am mers cu ea peste 100 mii km personal la bord, consuma in mediu 6 litri niciodata nu mia iesit mai mult, ulei nu am adaugat niciodata, probleme mai grave am avut la ABS pe care nu puteau nici macar cei autorizati sa mio rezolve, am vinduto asa si o mai vad prin oras deci inca mai are putere:)))
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 30 Mai 2012 - 07:40
Kamy: Ai si n-ai ce face cu ele? Ei bine... eu tot vreau pentru micul busines si nu Logan, dar Dokker ca inkape mai mult... sau fie si un MPV...
0
0
petro
Chişinău
la 31 Mai 2012 - 23:28
dupa cele spuse in stire putem zice ca acest golf a trait si traieste in rai, mii interesant aceasta masina stie cei glod?
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 1 Iunie 2012 - 12:58
petro: Ea probabil nici de praf nu stie, nu tokmai de glod... :-)
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!