Dacia Dokker şi Dokker Van: informaţii complete şi mega galerie foto
29 Iunie 2012, 11:34
Cele mai noi modele din gama
Dacia – Dokker şi Dokker Van – au pornit pe linia de asamblare la uzina Dacia din Tanger, Maroc, iar odată cu acest eveniment au făst făcute publice
informaţiile complete despre
cele două modele, împreună un set generos de imagini de înaltă calitate.

Dokker şi Dokker Van au fost concepute după reţeta de succes a lui Renault Kangoo, care dispune atât de
versiune pur
utilitară, destinată micilor comercianţi, cât şi de versiune pentru transportul de pasageri într-o manieră spaţioasă şi practică. Doar că, în buna tradiţiei a
celor de la Dacia, Dokker şi Dokker van vor pune accent pe un preţ accesibil.

Dacia Dokker, cea destinată transportuluide pasageri, poate
acomoda până la 5 pasageri la bord, oferind un spaţiu foarte generos atât pe înălţime, cât şi pe lungime. În acest caz, portbagajul său oferă un volum de încărcare de tocmai 800 litri, şi asta
doar până la linia superioară a banchetei spate. Modularitatea interiorul permite, însă,
transformarea banchetei spate, astfel încât spaţiul util de încărcare creşte până la 3,000 litri, fapt care o face extrem de practică şi pentru utilizarea profesională. Cu alte cuvinte, proprietarii de Dokker vor putea utiliza maşina lor pentru scopuri profesionale
în zilele de lucru, iar în week-end îşi vor putea transporta familia în condiţii foarte practice şi generoase.

Uşile laterale au deschidere prin culisare, iar cele din spate sunt asimetrice, pentru a spori practicismul
maşinii. În cazul lui Dokker Van, Dacia vine cu un set de accesorii practice, printre care şi acoperirea părţii interioare a zonei de încărcare cu panouri de lemn. Poate părea un accesoriu demodat, care aminteşte de Fordurile Transit din anii ’90, dar e şi
practic. Iar dacă astfel de accesorii vă fac să zâmbiţi, aflaţi că Dokker poate avea până şi DVD-player la interior şi chiar mini-frigider.

Suspensia faţă este una de tip McPherson, în timp ce puntea spate vine cu o suspensie cu bară de torsiune pe spirale, preluată de la Kangoo. Nu e cea mai manevrabilă suspensie, însă aici contează mult mai mult durabilitatea acesteia şi capacitatea de a face faţă sarcinilor mari de încărcare.

Siguranţa celor două modele va fi asigurată şi de dotări standard precum ABS şi EBD (distribuţia electronică a forţei de frânare), care vor fi disponibile
standard. Sistemul ESC de stabilizare a traiectoriei va fi oferit opţional. Echipările standard aduc şi două airbag-uri frontale – unul pentru şofer şi altul pentru pasager – dar şi două laterale, pentru protecţia capului şi a toracelui.
Lista de motorizări a celor două modele va cuprinde patru motoare – două diesel şi două pe benzină. Pe unele pieţe, însă, numărul motorizărilor disponibile ar putea fi mai mic. La capitolul diesel, motorul de 1.5 dCi litri va fi disponibil în două versiuni de putere – 75 CP şi 90 CP. În cazul
versiunii de 75 CP, cuplul maxim va atinge valoarea de 180 Nm, în timp ce varianta mai puternică va oferi 200 Nm cuplu. Consumurile sunt identice în ambele cazuri – 5.2 litri/100 km în regim urban, 4.1 litri/100 km în regim extra-urban şi 4.5 litri/100 km în regim mixt.
Cel mai accesibil propulsor va
fi benzinarul de 1.6 litri MPI, cu
2 valve pe cilindru, care va livra 82 CP şi 134 Nm. În fine, cel mai puternic motor va fi unul turboaspirat cu 16 valve de 1.2 litri, capabil de 114 CP.
Preţurile noilor Dacia Dokker şi Dokker Van nu sunt deocamdată anunţate. În Moldova cele două modele
ar trebui să ajungă către sfârşitul acestui an.
PiataAuto.mdIlie Toma
6
4,265
GALERIE FOTO (77 IMAGINI)
COMENTARII (10)
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 29 Iunie 2012 - 14:40
E super... ma impresionat faptul ca pentru o marca ca Dacia, in versiunea standard deja intra 4 air-bag-uri. Consumul chiar ma frapat cu totul, anume pentru asta multi il vor achizitiona: econom, costuri mici la intretinere si pe linga toate e si practic modelul.

Piataauto: "Cel mai puternic motor va fi unul turboaspirat cu 16 valve de 1.2 litri, capabil de 114 CP.": Motorul de 1.2litri e mai puternic ca 1.6MPI datorita turbinei si a mai multor valve pe cilindru? Corect am inteles sau e vreo eroare? Cam straniu pare 1.2 sa fie mai puternic ca 1.6 pe acelasi model.
0
0
Redacţia PiataAuto.md
Chişinău
la 29 Iunie 2012 - 15:39
Pentru VB_1One: E corect, cel mai puternic va fi 1.2 turbo. E unicul motor cu 16 valve disponibil, toate celelalte având 8 valve, şi mai are şi turbină, de aici şi puterea mai mare.
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 29 Iunie 2012 - 19:00
Piataauto.md: Mersi mult! Imi parea un pic straniu... :-)
0
0
dima
Chişinău
la 29 Iunie 2012 - 20:43
nu am inteles niciodata pentru ce se fac aceste duplicate, de exemplu renault kangoo si nissan kubistar sint identice, ok nissanul e facut pentru asia renaultul pentru europa, dar dacia dokker tot pentru europa e facuta, atunci care e sensul? renault concureaza singur cu el sau cum? imi poate explica cineva?!
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 30 Iunie 2012 - 01:44
Dima: Kind nu ai ku cine, iti iesi din minti si incepi a concura singur cu tine... :-)
0
0
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 30 Iunie 2012 - 12:14
VB_1One Are Renault concurenta,stai fara grija:VW Caddy,Peugeot Partner,Citroen Berlingo,Fiat Doblo-astia nu-s concurenti??
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 30 Iunie 2012 - 16:06
Volkswagen: si kam de ce atunci Dokker sa concureze cu Kangoo, doar e acelasi grup?
0
0
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 30 Iunie 2012 - 17:01
VB_1One Da unde vezi ca eu am scris ca Dokker concureaza cu Kangoo,eu am scris ca compania Renault are cu cine concura...
0
0
Kristi
Chişinău
la 1 Iulie 2012 - 10:22
Nu uitati ca pe lume mai exista si alte continente decit Eurasia. Apropo in America de Sud anul trecut cel mai bine vindut automobil a fost Dacia, sa nu uitam si de nordul Africii unde este foarte raspindita Dacia. Nu numai in Europa va fi Dacia Dokker dar si in Africa si America de Sud.
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 2 Iulie 2012 - 00:47
Da nu ai zis asa ceva, eu pur si simplu te intreb dc sa concureze ku o marca din acelasi grup, daca are atitia concurenti kum zici tu...? Atit.
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!