Ford Mustang RTR – născut pentru drift
20 Iulie 2012, 14:14
Născut în Japonia, driftul a devenit
popular în întreaga lume, inclusiv în
SUA, unde a provocat schimbarea
identităţii unor modele populare în
maşini perfecte pentru drift.
Chiar şi Hyundai Coupe,
odată o maşină cu
tracţiune pe
puntea faţă, a
evoluat într-un
sportcar
accesibil şi popular, numit astăzi Genesis Coupe, care are deja tracţiune pe puntea spate, devenind
unul din modelele preferate ale publicului. Însă dacă vorbim de SUA, acolo unde patriotismul american îşi lasă întotdeauna amprenta, adevărata legendă a driftului american e chiar marele Ford Mustang.
Unde există pasiune pentru maşini şi
performanţă, apar imediat şi versiuni
care oferă mai mult decât o pot face
maşinile ieşite de pe
linia de asamblare
stardardizată a
producătorilor.
O astfel de versiune a lui Mustang vine
de la compania RTR, care tocmai a
dezvăluit ediţia pentru anul 2013 a lui
Ford Mustang RTR, desăvârşită chiar
de Vaughn Gittin Jr.,
campion american în seria Formula Drift.

Mustangul celor de la RTR va fi disponibil în două pachete de modificări faţă de un Mustang obişnuit – Spec 1 şi Spec 2. Spec 1 poate
avea sub capotă versiuni de serie ale propulsoarelor V6 sau V8. În lista de modificări operate de cei de la RTR se include bara de protecţie faţă cu spoiler, un alt spoiler pe spatele maşinii, un set de jante argintii sau negre mate de 19 inch, încălţate în anvelope Falken FK 453... Arcurile suspensiei au fost înlocuite cu altele de la Ford Racing, care au coborât
suspensia cu 25 mm. A fost înlocuit şi sistemul de evacuare cu unul de tip RTR Axleback. Tabloul este completat de aerografierea opţională a caroseriei şi aplicarea emblemelor RTR. De asemenea, Mustangurile RTR vor avea şi o plăcuţă cu numărul de ordine, semnată de Vaughn Gittin Jr. Întregul pachet Spec 1 adaugă 6,250 dolari la preţul unui Mustang standard.
Al doilea pachet, RTR Spec 2, este rezervat exclusiv motorizării V8 şi, pe lângă toată lista de modificări din Spec 1, mai aduce câteva condimente tentante. La exterior, Mustang RTR Spec 2 a primit o pereche de splitter-e laterale, un difuzor de aer în spate, precum şi o aerografiere stilată pe capotă şi pe părţile laterale. Modificările mai radicale vin, însă, la partea tehnică.
Şasiul a primit amortizoare scurtate,
cu reacţie ajustabilă, cuplate cu arcuri
sport cu 25 mm sau 38 mm mai
scurte. Pentru un drift profesionist,
Ford Mustang RTR Spec 2 a primit şi
bare stabilizatoare ajustabile care îi
conferă maşinii o rezistenţă „de fier” la
forţele laterale. De asemenea, muscle-
car-ul a primit şi discuri de frână
ventilabile, de dimensiune sporită.










Motorul V8 de 5.0 litri a primit
un alt bloc electronic de comandă,
care a sporit putea cu 18 CP şi,
mai important, cuplul cu 80 Nm.
Pentru ca imensul propulsor
să respire mai uşor, a fost
montat şi un filtru cu rezistenţă
nulă K&N. Toate aceste
modificări vor uşura bugetul proprietarului cu 11,995 dolari SUA.
Pentru încă o sumă „rezonabilă” de bani, specialiştii de la RTR mai pot cupla şi un compresor mecanic la motor, mediu sau mare, în funcţie de bugetul clientului. Compresoarele pot creşte puterea până la 525 CP şi, respectiv, 624 CP.

În ciuda listei lungi de modificări,
„câlcâiul lui Ahile” al Mustang-ului
rămâne în continuare puntea
rigidă spate. Către sfârşitul acestei
veri, suspensia spate ar putea
primi în plus şi un sistem Watt link,
care ar trebui să corecteze
devierile permanente
ale punţii spate.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
5
3,299
GALERIE FOTO (11 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (2)
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 20 Iulie 2012 - 18:50
Frumoasă mașină, și nu cred că îi așa de scumpă !!
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 21 Iulie 2012 - 13:37
Ta4ka na vse 100%...
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!