Premieră de excepţie pentru Opel: noul Adam
12 Iulie 2012, 07:55
Opel a ţinut publicul într-un suspans deosebit de ceva vreme, prefaţând un model absolut nou, ultra-compact, numit Adam. Un model numit în cinstea fondatorului mărcii nu avea cum să nu fie unul de mare importanţă pentru Opel, iar acum, odată dezvăluit, ne convingem că intriga creată e una cât se poate de motivată.

Noul Opel Adam este un model ultra-
compact, de segment A, care
măsoară aproape 3.70 metri lungime.
Astfel, Adam este cu 30 cm mai scurt
decât Opel Corsa şi cu 4 cm mai scurt
decât Opel Agila, cel mai mic model
Opel de până acum, construit pe o
platformă comună cu Suzuki Splash.
Chiar dacă noul Adam aduce a spirit
italian, semănând oarecum cu Fiat
500, acesta este un model
cu proprie
identitate, fiind dezvoltat integral de către inginerii germani din Russelsheim.

În pofida faptului că noul Opel Adam va fi produs alături de fratele său de gamă, Agila, în acelaşi segment tehnic, Adam va miza în special pe atragerea tinerilor moderni din mediul urban, dornici de mai multă originalitate. Cu o caroserie de 3 uşi şi un interior cu tendinţe premium, bine dotat cu gadget-uri multimedia
moderne, Adam îşi doreşte să devină un model care să inspire tinerii şi să le ofere o soluţie personalizată pentru mobilitatea modernă.

În lista de motorizări a noului Opel Adam se vor regăsi iniţial trei propulsoare pe benzină. Cel mai accesibil va fi unul de 1.2 litri, capabil să dezvolte 70 CP, urmat de două variaţii de putere a propulsorului de 1.4 litri – 87 CP şi 100 CP. Toate motoarele vor fi cuplate la transmisii
manuale cu 5 rapoarte şi vor fi disponibile cu sistem start/stop. Mai târziu, Opel Adam va beneficia şi de un nou propulsor turboaspirat de cilindree mică – cel mai probabil un concurent direct pentru motorul EcoBoost al celor de la Ford, de 1.0 litri.

Cu un ampatament de 2,311 mm şi ecartamente de 1,485 mm pe puntea faţă şi 1,478 pe cea din spate, Adam îşi doreşte o ţinută rutieră foarte agilă.
Dimensiunile jantelor pot varia între 15 şi 18 inch, iar maşinile echipate cu jante de 17 şi 18 inch vor avea o suspensie mai rigidă, pentru un caracter sportiv mai accentuat. Direcţia asistată electric dispune de un regim urban, care amplifică forţa de asistare la viteze mici, pentru o mai mare uşurinţă de condus în traficul de oraş. Pe puntea faţă Opel Adam beneficiază de o suspensie de tip McPherson, în timp ce puntea spate a primit o bară de torsiune asimetrică. Sistemul ESP de ultimă generaţie va fi standard pentru toate versiunile lui Adam, iar 6 airbag-uri vor asigura securitatea celor de la bord.
După cum spuneam, Adam pune un mare accent pe individualizare. În loc să ofere pachetele obişnuite de dotări, Adam va oferi clienţilor trei linii de individualizare distincte – JAM, GLAM şi SLAM. JAM se axează pe
neconvenţional, nuanţat şi fashion. GLAM este ceva mai elegant, rafinat şi sofisticat, iar SLAM pune accent pe energie şi sportivitate. Aceste trei linii de design sunt startul a trei direcţii de personalizare, limitate doar de imaginaţie, unde se pot alege mii de
combinaţii între nuanţa caroseriei, cea a plafonului, a interiorului şi inserţiilor, a decorurilor şi a dotărilor. Printre cele mai deocheate dotări se numără plafonul pestriţat cu LED-uri la interior, în tendinţa de a crea atmosfera unui cer înstelat.
Designul maşinii e unul cu totul special
şi se detaşează puternic de liniile cu
care ne-au obişnuit ultimele modele
Opel. Mark Adams, şeful de design
Opel, ne destăinuie că Adam nu şi-a
dorit să pună accent pe un caracter
retro, aşa cum o fac mai multe
modele din segment, ci a vrut
să aducă inovaţia într-o formă
armonizată, plăcută ochiului şi
foarte originală. Spre exemplu,
plafonul este detaşat vizual de
caroserie, prin mascarea părţii
inferioare a montanţilor, iar
asta a permis o mult mai mare
libertate în paleta de culori a
acestuia. Spre deosebire de
majoritatea maşinilor din
segment, numele modelului
nu este înscris pe partea
posterioară, ci pe cele laterale,
în zona de contact a
montanţilor spate cu corpul caroseriei. Calandrul aduce alte forme noi, fiind unul extrem de masiv, întretăiat de o linie mediană cromată, în centrul căreia este conturată şi emblema mărcii. Una din puţinele linii păstrate de Adam din filosofia actuală de design Opel este cea laterală pe partea inferioară, inspirată din actuala Astra GTC.
La interior se păstrează acelaşi spirit inovativ. Cu forme sculptate cu eleganţă, noul Adam păstrează mai mult elemente esenţiale de la fraţii mai mari, însă le aduce într-o formă reinterpretată. Consola centrală, însă, e total diferită faţă de oricare alt model Opel şi renunţă la aglomeraţia obişnuită de butoane în favoarea unui display senzorial enorm al sistemului multimedia, care preia o mare parte
din funcţiile operate de obicei prin butoane. Asta e, viitorul ne rezervă, se pare, maşini cu tot mai puţine butoane şi cu sisteme multimedia tot mai complexe, mai universale şi mai capabile să gestioneze întreaga maşină.

În cazul lui Adam, sistemul multimedia este compatibil atât cu softurile celor de la Apple, cât şi cu cele bazate pe
sistemul de operare Android.
Display-ul maşini poate reda
filmele stocate în aceste device-uri, muzica sau imaginile. De asemenea, acesta poate afişa şi experienţa de navigare online, odată conectat cu unul din smartphone-urile capabile de aceste operaţii. Pe lângă conectarea directă cu acestea, sistemul multimedia de la bordul lui Adam mai dispune de port USB şi conexiune Bluetooth.

Pe lângă aceste utilităţi multimedia, noul Opel Adam vine şi cu o serie de tehnologii inovative, disponibile de obicei doar pentru automobilele din clase superioare. Un astfel de exemplu este sistemul Advanced Park Assist, care îl ajută pe cel de la volan să parcheze în siguranţă. La trecerea pe lângă un spaţiu suficient de mare pentru ca maşina să poată fi parcată, sistemul îl anunţă pe şofer despre disponibilitatea acestuia, apoi şoferul ia mâinile de pe volan, controlând doar
acceleraţia, frânele şi treptele transmisiei. Volanul va fi rotit automat de acest sistem pentru unghiul ideal de manevră.

Un alt sistem util e cel de avertizare a obstacolelor din unghiul mort, lateral spate, astfel încât dacă cel de la volan îşi va dori să schimbe banda, iar o altă maşină se va afla pe banda alăturată
în apropiere, maşina va scoate un semnal de avertizare.

Noul Opel Adam va debuta public la Salonul Auto de la Paris, la sfârşitul lunii septembrie. Primele exemplare vor ajunge în showroom-uri în luna ianuarie a anului viitor.
PiataAuto.mdIlie Toma
7
3,195
GALERIE FOTO (22 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (2)
Petru Amihalachioaie
Chişinău
la 12 Iulie 2012 - 13:25
Bravo echipei ce a creat acest model! Intr-adevar, este foarte original si-mi place ca e destul de futurist. :)
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 12 Iulie 2012 - 14:15
Imi place... e destul de dragut. Va avea cu cine concura VW Up, Fiat 500, Skoda Citigo, Seat Mii, Renault Twingo, Peugeot 107, Citroen C1, Toyota Aygo, Kia Picanto, Ford Ka... dar nu prea au sanse in fata lui Adam. S-au straduit bine si le-a iesit o masinuta pe masura... BRAVO!!!
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!