Premieră: noua generaţie Lexus LS
31 Iulie 2012, 09:02
Noua generaţie a sedanului Lexus LS a fost dezvăluită oficial aseară la San Francisco, SUA, în cadrul unei recepţii la care au participat mai mulţi oameni de artă şi designeri renumiţi, care s-au dat cu părerea vizavi de formele şi atracţia noului model.
Primele imagini scurse online acum câteva zile şi prezentate de redacţia noastră s-au dovedit a fi veridice. După cum intuiam atunci, noul Lexus LS reprezintă o evoluţie majoră a aceleiaşi platforme tehnice a generaţiei precedente, cu acelaşi ampatament şi
aceleaşi motorizări, perfecţionate şi modernizate. De fapt, platforma tehnică a precedentului Lexus LS a fost într-atât de bună, echilibrată şi fiabilă, încât ar fi fost un mare păcat să se renunţe la ea doar de dragul calificativului „all new”.
Pe lângă tradiţionalele motorizări
LS 460, LS 460 L şi LS 600h L, acum
va mai exista o a patra motorizare,
numită LS 460 F SPORT (în imagine).
Cum ne-a obişnuit Lexus în ultimii ani,
ediţia F SPORT are sub capotă un
propulsor standard, însă vine cu un
design mult mai agresiv şi o ţinută
de drum ceva mai dinamică.

Astfel, motorizarea LS 460 aduce
sub capotă un motor V8 aspirat
natural (nume de cod 1UR-FSE)
de 4.6 litri. Dacă până acum
acest propulsor dezvolta 381
CP, pe noua generaţie Lexus LS
motorul va fi capabil de 386 CP.
Versiunea cu tracţiune integrală LS 460 AWD va produce 360 CP. Şi deoarece vorbim de un sedan
adaptat pieţii americane, unde calitatea benzinei este departe de cea europeană, acest motor rafinat poate fi alimentat fără probleme cu combustibil de cifră octanică 91. Motorul de 4.6 litri vine în combinaţie cu o transmisie automată cu 8 rapoarte.
Versiunea LS 600h L va avea sub capotă acelaşi propulsor V8, ajutat de un electromotor. Motorul pe benzină
este capabil să dezvolte 389 CP, în timp ce electromotorul poate dezvolta alţi 221 CP.
În mare parte, partea frontală a noului
Lexus LS este desenată în stilul noilor
modele ale mărcii – GS şi ES. Partea
spate a rămas mai fidelă formelor
anterioare, însă şi ea aduce mai mult
elemente discrete reuşite, care
reuşesc să-i confere maşinii un aer
modern şi proaspăt. Blocurile optice
au LED-uri longitudinale, repetând
forma unghiulară a literei „L” a
emblemei Lexus.
LED-urile se regăsesc şi în habitaclul
redesenat al noului Lexus LS. Aici se
regăseşte şi un sistem inovativ, numit
Advanced Illumination System, care
asigură iluminarea ambientală a
interiorului pe bază de LED-uri. În
momentul în care ocupanţii se apropie
de maşină, interiorul îşi primeşte
ocupanţii cu o iluminare relaxantă, iar
odată cu pornirea vehiculului aceasta
îşi reduce treptat intensitatea, până la
stingerea totală.

Sistemul de climatizare, numit Lexus
Climate Concierge nu are grijă doar de
ajustarea individuală a temperaturii
fluxului de aer care suflă spre fiecare
din ocupanţi, ci şi de temperatura
scaunelor cu climatizare şi a volanului,
astfel încât fiecare din cei de la bord va
beneficia de o zonă climaterică
dedicată.

Sistemul de navigare este unul
standard şi include un display split-
view de 12.3 inch de înaltă rezoluţie,
fapt care înseamnă că cel de la volan
va putea, spre exemplu, să
urmărească informaţiile de trafic, în timp ce pasagerul de alături ar putea privi un film pe acelaşi display.
Sistemul multimedia al maşinii este
gestionat prin intermediul renumitului
„mouse”Lexus, care a debutat pe
actuala generaţie RX şi şi-a făcut
acum loc şi pe noul LS.

Noua generaţie Lexus LS va
ajunge iniţial în
showroom-urile
americane, în luna
septembrie a
acestui an. Cel
mai probabil, la
sfârşitul lunii
august Lexus va
aduce la Salonul
Auto de la Moscova şi
versiunea europeană a
modelului.
PiataAuto.mdIlie Toma
6
3,045
GALERIE FOTO (59 IMAGINI)
COMENTARII (9)
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 31 Iulie 2012 - 09:38
Asta da mașină...Fără cuvinte!! :")
0
2
Victor
Chişinău
la 31 Iulie 2012 - 12:11
" Cum ne-a obişnuit Lexus în ultimii ani,
ediţia F SPORT are sub capotă un
propulsor standard" -> GRESIT !!!
P.S. Informati-va mai atent, de exemplu IS F - > 5.0 L, V8 !
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 31 Iulie 2012 - 12:12
O limuzina adevarata.Nu am cuvinte,generatia anterioara arata superb,iar aceasta arata si mai superb.Lexus va ramane mereu o marca rafinata si stilata.Noul model va fi mult peste tripleta germana,mai ales ca are cel mai avansat sistem de propulsie hybrid din lume.
0
0
Redacţia PiataAuto.md
Chişinău
la 31 Iulie 2012 - 12:20
Pentru Victor:
Există o mare diferenţă între IS F şi ediţiile F SPORT pentru GS, ES şi acum LS. În timp ce IS F are statut de model de performanţă de top (asemeneni lui BMW M3 sau Mercedes-Benz C 63 AMG), atunci F SPORT este similar pachetelor M sau AMG, care aplică modificări în designul exterior şi interior, şi uneori şi suspensie.
1
1
Igor
London, Marea Britanie
la 31 Iulie 2012 - 15:40
am sa zic in dialectul moldovenesc: "Îi frumoasa spurcășiunea!!!"
0
1
G e o
Floreşti, Moldova
la 31 Iulie 2012 - 20:44
самый смак.....tot ce trebuie...Lexus...Sport...comfort..tractiune integrala...eleganta...agresiune...nu am cuvinte...Mercesurile se plimba pe linga acest sedan minunat....(sper sa nu fi suparat fanii BM)
0
2
dorin
Criuleni, Moldova
la 1 August 2012 - 15:04
poate sa-mi spuna cineva daca este Lexus LS cu cutie de viteze manuala?
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 1 August 2012 - 20:35
@Dorin-LS cu cutie manuala nu ai sa gasesti,nici macar prime modele nu aveau cutie manuala,dar daca vrei un Lexus neaparat si cu cutie manuala,poti opta pentru un IS,care mi se pare la fel de rafinat ( bine nu se ridica la calitatile unui LS),dar totusi e un Lexus,adica o limuzina premium.
0
0
kamy
Chişinău
la 4 August 2012 - 14:20
GHITON ai ajuns insfirsit la cuvintele mele! Dar totusi eu prefer Lexus IS (inspecial ''F'')
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!